Кампания
Какво е Е надежден
„Е-НАДЕЖДЕН“ е знак за доверие и качество. Знакът помага за повишаване на потребителското доверие в българските онлайн търговци като гарантира, че тепокриват конкретни изисквания относно качество, лоялност, информация и прозрачност към потребителите.Носителите на знака спазват законовите изисквания, информират потребители за условията по договора и спецификите на стоката и участват в производства по извънсъдебно решаване на потребителски спорове. Чрез знака за качество се изгражда отговорена към потребителите мрежа от онлайн търговци, които предоставят допълнителни гаранции, сигурност и възможности запотребителите.
Защо е нужен?
Знакът „Е-НАДЕЖДЕН“ дава възможност на потребителите да пазаруват сигурно онлайн. Сертификатътотличавадобрите търговци и подпомага дейността на надеждните електронни магазини. Той гарантира, че онлайн магазинът е проверен и при възникнал проблем търговецът ще откликне. Публичността на критериите на знака позволява на всеки потребител, който открие че търговецът не спазва изискваниятана сертификата, да подаде сигнал и на нарушителя да бъде наложена санкция.
Какви са ползите за потребителите?
Знакът е създаден за улеснение на потребителите и сигурност при онлайн пазаруване на стоки от български търговци. Търговците с право на ползване на сертификатната марка имат лого „Е-НАДЕЖДЕН“ на интернет страницата си, което води към публичен регистър. Това гарантира, че онлайн магазинът е проверен и при възникнал проблем тойноси по-голяма отговорност за разрешаване на спора.Знакът гарантира прозрачност, достъпна информация и сигурност, при пазаруване от тези търговци.
Какви са ползите за търговците?
„63% от потребителите посочват, че се доверяват на компании, които носят знак за доверие.“
Знакът за качество „Е-НАДЕЖДЕН“ подпомага онлайн търговци, които прилагат съвестно законите и се стремят да обслужат качествено своите потребители. Спазването на ясните и публични критерии на знака се проверява от независим орган и влияе при избора на потребителите и техните предпочитания. Оценката, дадена на търговеца като надежден и съвестен, е обективна и независима. Всичко това допринася за добрата познаваемост на търговеца и води до нарастване на неговата положителна онлайн репутация.
Какви са критериите за получаване на знака?
За да получи правото да носи знака, интернет търговеца трябва да изпълнява следните критерии:
1. Информационни задължения - търговецът е изпълнил задълженията за предоставяне на информация по чл. 47 от ЗЗП.
|
2. Законодателни задължения - в предходната година търговецът няма влезли в сила съдебни решения за забрана на неравноправни клаузи от ОУ, както и влезли в сила санкции за нелоялни търговски практики и/или за нарушения на задълженията си при сключване на договор за продажба на стоки от разстояние, уредени в глава 3, раздел Iот ЗЗП или нарушения на забраната за нелоялна конкуренция.
|
3. Сигурност на плащанията - търговецът използва валиден интернет протокол, който създава криптиран канал за комуникация между уеб сървъра и браузъра, като предпазва преноса на данни в Интернет от недобросъвестна намеса. (Https://).
|
4. Политика за лични данни
- Търговецът е регистриран като администратор на лични данни и няма влезли в сила наказателни постановления за нарушения по ЗЗЛД в предходната година.
- Политиката за лични данни е достъпна на уебсайта на търговеца след не повече от две команди.
- Търговецът не предоставя на други лица бази данни с адресите на електронните пощи на потребителите.
|
5. Общи условия - ОУ са лесно достъпнина 1 клик от основната страница
|
6. Право на връщане (отказ)
- Процедурата за отказ от договора е ясно обяснена и лесно достъпна на не повече от две команди от основната страница и съдържа информация относно: етапите на процедурата, сроковете, адрес за доставка, размер на разходи и в чия тежест са същите;
- Обяснена е разликата между правото на рекламация и правото на отказ от договора от разстояние;
|
7. Без скрити такси - информацията за разплащателните методи, които търговецът приема, включва:
- видове, такси, срок за фактуриране;
- не се начисляват необявени такси в процеса на плащане.
|
8. Проверка преди плащане - търговецът се съгласява да осигури на потребителите, при поне един метод на плащане услугата „Проверка преди плащане“, която дава възможност на получателя да отвори пратката в присъствието на куриера и да приеме или откаже покупката.
|
9. Участие в механизъм за АРС - търговецът се явява като страна в производствата, образувани пред избрания от него и посочен в ОУ и на интернет страницата орган за АРС.
|
Повече за знака за доверие „Е-НАДЕЖДЕН“ можете да научите
https://www.e-nadejden.bg