• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт

    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Транспорт > Статии > В полза на потребителите

Още по темата:

Защо не пътниците, летище София е виновно

На прага на лятото: Как ще пътуваме?

Защо „Гражданска отговорност“ не покрива реалните щети?

Статия

В полза на потребителите

Публикуван на: 28/10/2022
Tweet
photo

     Правото на обезщетение на пътниците, ползващи въздушен транспорт, при голямо закъснение се прилага при директно свързан полет, състоящ се от полети, изпълнявани от различни опериращи въздушни превозвачи. (Решение на Съда на ЕС от 6.10.2022 г. по дело C‑436/21) 

Казус

     Пътничка купува чрез посредничеството на туристическа агенция електронен самолетен билет за полет от Щутгарт до Канзас Сити, съставен от три полета. Първият полет от Щутгарт до Цюрих е изпълнен от Swiss International Air Lines, а другите два полета, съответно от Цюрих до Филаделфия и от Филаделфия до Канзас Сити са изпълнени от American Airlines. Номерът на електронния билет е посочен на бордните карти за тези полети. Билетът съдържа единен номер на резервация за целия маршрут. Туристическата агенция е издала фактура, в която се посочва обща цена за цялото пътуване, както и за връщането. Първите два полета протичат според предвиденото, но полетът от Филаделфия до Канзас Сити е закъснял с повече от четири часа при пристигането си. Пред германските съдилища дружество за правна помощ на пътниците, претърпели това закъснение, иска от American Airlines да заплати обезщетение в съответния размер на основание Регламент № 261/2004 относно обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети. Германският Федерален върховен съд отправя до Съда на ЕС запитване за тълкуването на някои разпоредби от този регламент.

 

Аргументи на съда

     Съдът припомня, че понятието „директно свързан полет“ трябва да се разбира като отнасящо се до два или повече полета, съставляващи едно цяло за целите на правото на обезщетение на пътниците по Регламент № 261/2004. Такъв е случаят, когато полетите са запазени с една резервация. В разглеждания случай, пътничката е разполагала с билет доказващ, че резервацията за цялото ѝ пътуване от Щутгарт до Канзас Сити е регистрирана от един туроператор, с една-единствена резервация и следователно се отнася за „директно свързан полет“. Полетите, съставляващи директно свързан полет, са били изпълнени от различни опериращи въздушни превозвачи, без да е налице специално правоотношение между тях. Според Съда нито една разпоредба от Регламент №261/2004 не изисква наличие на специално правоотношение между опериращите въздушни превозвачи, изпълняващи включените в него междинни полети. Такова допълнително условие би било в противоречие с целта да се гарантира високо равнище на защита на пътниците, тъй като то би могло да ограничи правото им на обезщетение при голямо закъснение на полета им.

     Във връзка с това Съдът установява, че понятието „директно свързан полет“ обхваща транспортна операция с начален пункт на излитане от държава членка, състояща се от няколко полета, изпълнени от различни въздушни превозвачи, които не се намират в специално правоотношение, когато тези полети са били комбинирани от туристическа агенция, фактурирала обща цена и издала единен билет за тази операция.

 

Решение

     Пътниците, ползващи въздушен транспорт, имат право на обезщетение по реда на Регламент № 261/2004, в случай на голямо закъснение в рамките на директно свързан полет, състоящ се от два или повече полета, съставляващи едно цяло.  Когато тези полети са били комбинирани от туристическа агенция, фактурирала обща цена и издала единен билет, фактът, че превозвачите не се намират в специално правоотношение помежду си е без значение

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia