• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт

    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Услуги > Транспорт > Статии > Акция срещу онлайн посредници на самолетни билети

Още по темата:

Акция срещу онлайн посредници на самолетни билети

В полза на потребителите

Софийските таксита отново уговарят картел с общината

Статия

Акция срещу онлайн посредници на самолетни билети

06/07/2023
Tweet
photo

     Три големи онлайн туристически агенции (eDreams ODIGEO, Etraveli Group и Kiwi.com) се ангажираха да информират по-добре потребителите в случай на анулиране на полети от авиокомпании и да възстановяване на средства за билети за трансфер, получени от авиокомпаниите в рамките на седем дни.

     Според Регламента за правата на пътниците в ЕС авиокомпаниите са длъжни да възстановят сумата за билети за отменени полети в рамките на седем дни. В случаите, когато потребителите купуват билети чрез посредник и авиокомпанията изплаща възстановяването на посредника: потребителите ще получат възстановяването си в рамките на максимум 14 дни.

     Преговорите на Комисията и националните органи за защита на потребителите, водени от Шведската агенция за защита на потребителите с онлайн туристическите агенции са продължение на подобна процедура с авиокомпаниите през 2021 г., който хвърли светлина върху ролята на посредниците на авиокомпаниите в контекста на отмяна на полети.

     Засегнатите онлайн туристическите агенции са: eDreams ODIGEO (с марки като eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink и Liligo); Etraveli Group (с марки като Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 и Travelstart); и Kiwi.com. 

     Онлайн туристическите агенции поеха следните ангажименти, които трябва да бъдат изпълнени до 30 юни 2023 г.:

  • В случай на анулирани полети, онлайн туристическите агенции ще превеждат сумите на потребителяте в рамките на 7 дни от деня, в който онлайн туристическата агенция получи възстановяването от авиокомпанията*. Неизпълнени досега задължения за възстановяване на суми са или ще бъдат изчистени най-късно до 30 юни 2023 г.
  • Телефонният номер и имейл адресът на онлайн туристическите агенции ще бъдат предоставени в или чрез секциите за поддръжка или „свържете се с нас“ на техните уебсайтове – така че потребителите да могат да комуникират с тях също чрез електронна поща или телефон (в допълнение към други средства за комуникация като напр. формуляри за контакт). 
  • Информацията за конкретните предимства, свързани с различни пакети услуги, предлагани от онлайн туристическите агенции, ще бъде по-ясна за потребителите; 
  • Потребителите ще бъдат ясно информирани за техните законови права съгласно Регламента за правата на пътниците във въздушния транспорт за пренасочване или възстановяване на разходи в случаите, когато авиокомпанията отмени техните полети. Те също така ще бъдат ясно информирани, ако полетът е бил отменен.
  • Потребителите ще бъдат ясно информирани за последствията, които специфични услуги, предлагани от посредници на авиокомпании, могат да имат върху правата на потребителите в случай на прекъсване на полета (напр. че данните за контакт може да не са били прехвърлени към авиокомпаниите или при пътуване с прекачване с два несвързани в един билет полета, отмяна на първия полет не води до анулиране на втория билет и възстановяване на сумата по него).

 

     EDreams ODIGEO и Kiwi.com поеха следните допълнителни ангажименти за справяне с конкретни допълнителни проблеми:

  • EDreams ODIGEO се ангажира, когато е необходимо, да адаптира своите правила и условия, комуникация на уебсайта и други практики към изискванията на Директивата за пакетни туристически пътувания (ЕС) 2015/2302. В този контекст eDreams ще осигури и достатъчна защита при несъстоятелност в съответствие с глава V от Директивата.
  • Kiwi.com се ангажира да информира потребителите, че някои от предлаганите от него пътувания, като например пътувания на няколко етапа, при които пътникът пропуска една отсечка от пътуването, без авиокомпанията да знае, може да крият рискове за пътниците, както и въздействие върху околната среда ( тъй като неизползваното място на отсечката от пътуването не може да бъде заето от авиокомпанията с друг пътник).

 

* Kiwi.com се ангажира да изпълни този ангажимент в най-малко 50% от случаите на възстановяване на разходи до 30 юни 2023 г. и да постигне пълно изпълнение на ангажимента до 30 септември 2023 г.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia