Статия
Акция срещу онлайн посредници на самолетни билети
Три големи онлайн туристически агенции (eDreams ODIGEO, Etraveli Group и Kiwi.com) се ангажираха да информират по-добре потребителите в случай на анулиране на полети от авиокомпании и да възстановяване на средства за билети за трансфер, получени от авиокомпаниите в рамките на седем дни.
Според Регламента за правата на пътниците в ЕС авиокомпаниите са длъжни да възстановят сумата за билети за отменени полети в рамките на седем дни. В случаите, когато потребителите купуват билети чрез посредник и авиокомпанията изплаща възстановяването на посредника: потребителите ще получат възстановяването си в рамките на максимум 14 дни.
Преговорите на Комисията и националните органи за защита на потребителите, водени от Шведската агенция за защита на потребителите с онлайн туристическите агенции са продължение на подобна процедура с авиокомпаниите през 2021 г., който хвърли светлина върху ролята на посредниците на авиокомпаниите в контекста на отмяна на полети.
Засегнатите онлайн туристическите агенции са: eDreams ODIGEO (с марки като eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink и Liligo); Etraveli Group (с марки като Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 и Travelstart); и Kiwi.com.
Онлайн туристическите агенции поеха следните ангажименти, които трябва да бъдат изпълнени до 30 юни 2023 г.:
- В случай на анулирани полети, онлайн туристическите агенции ще превеждат сумите на потребителяте в рамките на 7 дни от деня, в който онлайн туристическата агенция получи възстановяването от авиокомпанията*. Неизпълнени досега задължения за възстановяване на суми са или ще бъдат изчистени най-късно до 30 юни 2023 г.
- Телефонният номер и имейл адресът на онлайн туристическите агенции ще бъдат предоставени в или чрез секциите за поддръжка или „свържете се с нас“ на техните уебсайтове – така че потребителите да могат да комуникират с тях също чрез електронна поща или телефон (в допълнение към други средства за комуникация като напр. формуляри за контакт).
- Информацията за конкретните предимства, свързани с различни пакети услуги, предлагани от онлайн туристическите агенции, ще бъде по-ясна за потребителите;
- Потребителите ще бъдат ясно информирани за техните законови права съгласно Регламента за правата на пътниците във въздушния транспорт за пренасочване или възстановяване на разходи в случаите, когато авиокомпанията отмени техните полети. Те също така ще бъдат ясно информирани, ако полетът е бил отменен.
- Потребителите ще бъдат ясно информирани за последствията, които специфични услуги, предлагани от посредници на авиокомпании, могат да имат върху правата на потребителите в случай на прекъсване на полета (напр. че данните за контакт може да не са били прехвърлени към авиокомпаниите или при пътуване с прекачване с два несвързани в един билет полета, отмяна на първия полет не води до анулиране на втория билет и възстановяване на сумата по него).
EDreams ODIGEO и Kiwi.com поеха следните допълнителни ангажименти за справяне с конкретни допълнителни проблеми:
- EDreams ODIGEO се ангажира, когато е необходимо, да адаптира своите правила и условия, комуникация на уебсайта и други практики към изискванията на Директивата за пакетни туристически пътувания (ЕС) 2015/2302. В този контекст eDreams ще осигури и достатъчна защита при несъстоятелност в съответствие с глава V от Директивата.
- Kiwi.com се ангажира да информира потребителите, че някои от предлаганите от него пътувания, като например пътувания на няколко етапа, при които пътникът пропуска една отсечка от пътуването, без авиокомпанията да знае, може да крият рискове за пътниците, както и въздействие върху околната среда ( тъй като неизползваното място на отсечката от пътуването не може да бъде заето от авиокомпанията с друг пътник).
* Kiwi.com се ангажира да изпълни този ангажимент в най-малко 50% от случаите на възстановяване на разходи до 30 юни 2023 г. и да постигне пълно изпълнение на ангажимента до 30 септември 2023 г.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous