• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси

    • Банки
    • Други

  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Статии

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Финанси > Други > Статии > Хайде да се пазарим!

Още по темата:

Негодните пари

Кредити от небанкови финансови институции

Какво трябва да знаем, преди да изтеглим заем?

Статия

Хайде да се пазарим!

03/04/2009
Tweet
photo

Хората се отказват да преговарят и често са склонни да приемат без възражения предлаганата им цена или стока. Но това не е най-правилната тактика.

Българинът няма навика да се пазари и като че ли смята подобно поведение за обидно или недостойно. Той влиза в магазина и купува, съобразявайки се с условията там, и без да се замисли, че всъщност движещата сила на пазара е именно той - клиентът.

Факт е обаче, че пазаренето за цената на стока или услуга може да ни спести много левове, а и търговецът може да е склонен да направи отстъпка в цената, стига да се опитаме да я поискаме. Промяната на народопсихологията и нагласите в голям процент от нас е труден и бавен, но неизбежен процес, наложен от съвременния пазар и променените взаимоотношения между търговец и потребител.

Скорошно изследване, проведено във Великобритания, показва, че 72% от британските потребители не са се опитвали да се пазарят през последната година, но 85% от тези, които все пак са го правили, са имали успех. Оказва се, че потребителят може да спести доста пари, ако предварително е проучил пазара, дори и само по интернет, и се осмели да се пазари за цената.

Около 35% от британците не вярват, че големите магазини биха им направили отстъпка от цената, докато други 20% просто се притесняват да прибягнат към такава практика. Сю Бушнел, потребителка от Девън, обаче споделя, че е спестила около 3700 паунда за покупка на кухня, само като е проверила цените в интернет и е помолила за отстъпка в магазина.

И така пазаренето може да ви се струва доста чужда практика за българския пазар, но въпреки това сп. „Потребител" ви съветва да се опитате да промените нагласите в България. Най-обикновено проучване на пазара на продукта, който ви интересува, и малко смелост да защитите интереса си може да ви изненадат приятно - с отстъпка в цената.

Няколко лесни съвета:

  • Изберете си продукт - имайте предвид обаче, че при най-новият модел от дадена стока ще ви е най-трудно да се пазарите!
  • Подгответе се - проучете цените в интернет и в конкурентните магазини.
  • Уверете се, че разговаряте с човек от персонала, който може да ви направи отстъпката.
  • Отидете в магазина в ненатоварено време, за може продавачът да ви отдели необходимото внимание, а не да е прекалено зает с други клиенти.
  • Използвайте малките дефекти. Много стоки имат дребни дефекти като драскотини, липсващо бутонче или несветеща светлина, които не оказват влияние върху цялостната работа на продукта или могат лесно да се ремонтират. Те обаче са повод да ви се направи отстъпка и трябва да бъдат използвани.
  • Отстоявайте намерението си за отстъпка. Бъдете настойчиви. Не се отказвайте лесно.
  • Бъдете отворени за дискусия. Това означава да сте изобретателни и да не заемате позицията "всичко или нищо". Ако сте редовен клиент на магазина, намекнете за това.
Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia