Статия
Какво е невромаркетинг?
Невромаркетингът използва научни методи от неврологията, за да определи „движещите сили" на потребителския избор.
Използвайки магнитния резонанс, изследователите правят карти на „образите на мозъка" на участниците в експеримента, за да открият как те реагират на дадена реклама или продукт.
Тази информация може да се използва като база за нова рекламна кампания или техники за налагане на нова марка или продукт.
Невромаркетингът се продава на корпорации като „гигантски скок", който ще направи революция в индустрията. Идеята е, че потребителите почти напълно подсъзнателно избират кои продукти или марки да купуват.
Адам Ковал е служител в „Науки за мисленето" - маркетинговата група, която първа налага невромаркетингът. Той обяснява какво прави тази наука уникална - докато рекламните специалисти провеждат продължителни кампании, насочени към привличане на интереса на аудиторията, този метод за първи път дава яснота, какво всъщност „движи" действията на потребителите.
„Аз не се интересувам дали вие харесвате или не моята реклама", казва Ковал, „Интересува ме дали тя е ефективна или не при решението ви да купите продукта или да станете привърженик на моята марка."
Как работи невромаркетинга?
Практиците твърдят, че методът е много лесен за приложение. Те определят какво иска да знае за продукта или кампанията даден клиент и за да определят това, те разработват тест, който може да използва всяко едно от петте сетива. Докато на участника в теста се показва определен стимул, мозък му се следи с магнитен резонанс.
Образът, който се генерира от апарата, показва мозъчната активност и тя се записва. След това изследователите интерпретират мозъчните образи, определяйки дали участникът харесва това, което чувства, и до каква степен.
Практиците в областта на невромаркетингът налагат идеята, че той е по-ефективен от другите рекламни техники, защото получената информация е „чиста" и не „замърсена" от предубежданията на участниците.
Както обяснява Адам Ковал, „Ако погледнете традиционното изследване, което се повлиява от предубежденията и от способността на хората да формулират разликата между съзнателна и подсъзнателна мисъл, ние сме в състояние да проникнем зад всички тези предубеждения и да имаме много чиста информация за това как клиентът ще реагира на продукта или марката."
Кой използва невромаркетинга?
Трудно е да се определи точно кои компании са използвали невромаркетинг - корпорациите предпочитат да не говорят публично за връзките си с тази противоречива нова наука. Сред компаниите, които са спонсорирали изследванията в областта на невромаркетинъг са Кока Кола, Дженерал Моторс и други.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous