• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Related content:

ConsumerLawReady
JUSTORIGINAL
CLEAR-X

Доставчиците,които мъчат българина

 

Доставчици на ток, ипотечни кредити и имотни посредници мъчат българина 

Потребителите са най-доволни от авиокомпаниите,културните и развлекателни услуги

 

  Българите са най-доволни от услугите в областта на въздушния транспорт, козметичните, културните и развлекателни услуги, показва проучването на Европейската комисия „Индекс на потребителските пазари”. Най-ниско са класирани доставчиците на електроенергия, ипотечните кредити и посредниците на недвижими имоти. Асоциация „Активни потребители” предупреждава, че топлофикационните услуги не присъстват в класацията. Заради спецификата на топлоснабдяването в повечето европейски държави, потребителите са давали мнението си за доставчиците на природен газ, но не и за топлофикациите. 

 

Разлики с ЕС

  Съществуват големи различия между българските резултати и общото класиране на пазарите на услуги. В България рейтингите на пет вида услуги са много по-високи от средните за ЕС: банкови сметки, застраховки живот, услуги за къщата и градина, доставка на Интернет и кабелна телевизия. Трите услуги, които българите са класирали по-ниско в сравнение с европейските, са хазартът, градският транспорт и поправката на автомобили. 

  По отношение на продуктовите пазари рейтингът на големите домакински уреди В България е по-висок от средното за ЕС, докато на хляба и млечните продукти - по-нисък.

 

Сравнение с 2010 година

  В сравнение с миналата година три пазара са се издигнали значително  в класацията – туристическите пакети (от 17-а до 7-а позиция), автомобилите под наем (от 18 до 8) и стоките за свободното време (от 17 до 9).

  Драматичен срив на доверието се наблюдава при мобилните оператори. Техният рейтинг е спаднал с над 10 пункта, пропадайки в общата класация от 10-то на 27-мо място. 

  Най-значимо положително нарастване на резултатите има при културните и развлекателни услуги и тези по поддръжка на дома и градината. Положителна тенденция сред продуктите е най-видима при пазарите на стоки за свободното време и за къщата и градината.

 

Общо за ЕС

  Както и през 2010 г., пазарите на услуги продължават да са слаби, с финансови и мрежови услуги под средното. Трите най-ниски показателя са за потребителските  пазари на инвестиции (включително пенсии и ценни книжа), услуги в областта на недвижимите имоти и ипотечните заеми. 

  С няколко изключения (колите втора ръка, автомобилните горива), пазарите на стоки като цяло изглежда, че са започнали да работят значително по-добре. В сравнение с 2010 г. пазарите на електроенергия и горива са се влошили най-много, което може да отразява и нагласите на потребителите за цените на електроенергията и горивата.

     Като последващи действия Европейската комисия ще стартира две задълбочени пазарни проучвания за:

- Потребителския кредит,където резултатите са лоши, особено по отношение на доверието и възможността за сравнимост на офертите. Резултатите ще бъдат включени в предстоящия преглед на Директивата за потребителските кредити.

-Пазара на горива, който се класира на предпоследно място сред пазарите на стоки и е четвъртият по големина дял в бюджета на домакинствата.

  България няма традиция за извършване на подобни задълбочени проучвания, с които да се набелязват мерки в областта на отделните политики, но е време и това да се промени, за да не се налага потребителите да излизат на улицата и да протестират, както в случая с мобилните оператори.

  За подпомагане на потребителските организации за последните три години в бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма бяха предвидени общо 240 000 лева, от които бяха предоставени едва 40 000.  

  

За проучването

Проучването обхваща 5 основни аспекта на изследваните потребителски пазари: сравнимост, доверие, проблеми и жалби, удовлетвореност и смяна на доставчика.

    •Сравнимост – възможността за потребителите да сравняват стоките и услугите по цена и качество.

    •Доверие – доколко потребителите считат, че компаниите зачитат потребителските права.

    •Удовлетвореност - посочва дали пазарите отговарят на жeланията на потребителите, като косвено информира за сериозността на други недостатъци, които са останали неразкрити от конкретните показатели.

    •Проблеми и жалби - комбинацията от „жалби“ и „проблеми“ дава представата за сериозността на проблемите и за вероятността потребителите да са в неизгодно положение, като съчетава честотата на проблемите и честотата на жалбите.

    •Смяна на доставчика – възможността за избор на доставчик и липсата на бариери пред този избор. 

  На базата на 4 от 5-те аспекта (сравнимост, доверие, проблеми и жалби и удовлетвореност) е калкулиран обобщен пазарен индекс (Показател за функционирането на пазарите (MPI). За 11-те пазара, за които съществуват данни относно смяната на доставчика, е изчислен допълнителен индекс (MPIS – Показател за функционирането на пазарите, включително смяната на доставчика).

 

 


 

 

  

  

 

  


  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia