• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство

    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други

  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023
  • Статии
  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система Stripe

Дарете

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Домакинство > Други > Тест > ПРОУЧВАНЕ Как да сравним цените на перилните препарати

Още по темата:

2023: На ред са соларните панели на жилищата
2023: Общи усилия срещу енергийната бедност
2023: Старт към енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради

Тест

ПРОУЧВАНЕ Как да сравним цените на перилните препарати

Tweet
photo

 

 

 

 

 

 

 

Общи изводи

          Проучването установява, че различните начини за обозначаване на цените на перилните препарати показват значителни различия. Примерите демонстрират, че различните начини на представяне, може значително да променят цените в рамките на всяка продуктова група - по-малко значими сред праховете за пране, но нарастващи сред течните перилни препарати и още по-значително сред омекотителите. 

          Можем също така да откроим, че посочването на цена за едно изпиране, предизвиква по-значителни промени в цените на продуктите отколкото посочването на цена за литър (кг.). Съществуващата практика на обявяване на цените на опаковка (а в отделни случаи и като цена за литър/килограм) може значително да повлияе върху решението за покупка на потребителите и по този начин да им причини вреди (купувайки по скъпи продукти). Считаме, че най-обективният начин за представяне на цените на перилните препарати представлява показването на цена за единично изпиране.

!Нашият съвет

Когато купувате перилен препарат най-добре е да сравнявате цените по цена за едно изпиране, а не по цена за опаковка.

Как да пресметнем цената за едно изпиране?

Разделете продажната цена на опаковка на броя изпирания означен на етикета.

 

На пазара има голямо разнообразие от перилни препарати. Всеки от нас преви избор на базата на комбинация от качество и цена. Но как да определим и сравним цените, след като продуктите се предлагат в различни по големина опаковки, а и дозите необходими за едно пране се различават? За да не се подвеждате по продажните цени, ние решихме да сравним цените по три начина и да ви подпомогнем в тази задача. 

За целта сравнихме цените на предлаганите на пазара перилни препарати по три начина, за да видим дали ще се получат големи разминавания в цените „на опаковка”, „на единица тегло/обем” и „единично пране”. Проучването обхвана три основни категории - прахове за пране, течни перилни препарати и омекотители. Цените са актуални към момента и мястото на закупуване. Те могат да варират в различни търговски вериги или в различни периоди от време, но това не пречи на възможността за сравняване по различни критерии. Ето и резултатите:

Прахообразни перилни препарати 

            В проучването са обхванати 14 продукта в средни по големина опаковки между 1,25 и 2 килограма. Резултатите са представени в таблицата:

Prah_2kg_Page_1.jpg

Prah_2kg_Page_2.jpg

Продажна цена на опаковка

            Пробите са представени във възходящ ред според продажната им цена в таблицата. Тези означения виждате на етикетите в търговския обект, но те не ни показват обективно сравнение, тъй като количеството на опаковките може да бъде различно.

Цена на килограм

            Когато цените са изразени в цена за един килограм се получават малки размествания - един продукт се изкачва с две позиции и два продукта слизат с една позиция. Единственият продукт, който се придвижва надолу в подреждането е ТЕО bebe (7,49лв. за 1,5 кг.). Неговата цена на кг. е по-висока с 0,50 лв. за килограм от двата продукта (OMO и TIDE), които се движат нагоре в таблицата.

Цена за едно изпиране 

            Когато цените са изчислени и представени като цена на изпиране се получават повече размествания. Виждаме че два от продуктите се придвижват нагоре, т.е. техните цени са по-изгодни. Това са №5 MAXITRAT и №14 SANO MAXIMA, които се изкачват съответно до №2 и №7.

            Можем да откроим и съществени разлики в цените. Например, продукти №13 PERSIL и №14 SANO MAXIMA имат еднаква продажна цена за опаковка (10,79), но цените на едно изпиране са съответно 0,51 и 0,31 лв. Това означава, че цената на втория продукт е с 40% по изгодна.

Течни перилни препарати 

            Обхванати са 15 продукта в средно големи опаковки между 1 и 1,82 литра. Резултатите са представени в следната таблица:

techni_prahove_Page_1.jpg

techni_prahove_Page_2.jpg

techni_prahove_Page_3.jpg

Продажна цена на опаковка 

Пробите са представени в възходящ ред в таблицата според тяхната продажна цена в търговския обект.

Цена на литър  

            Когато цената се изразява в цена за един литър 4 продукта губят позиции, а 7 продукта се движат нагоре в подреждането. Наблюдават се и значителни размествания - например, продукт №8 FORMIL Aktiv губи 5 позиции и слиза до №13 в подреждането.

            Когато сравняваме продуктите по цена за едно изпиране, можем да наблюдаваме нарастващи различия между продуктите. Например, една опаковка от продукта №8 FORMIL Aktiv е с 1.19 лв. по-евтина от №13 ТЕО BEBE, но един литър от продукта е с 0,54 лв. по-скъп. С други думи, цената на една опаковка FORMIL Aktiv е 84% от цената на една опаковка ТЕО bebe, но цената на един литър FORMIL е 109% от цената на един литър TEO BEBE. Това е значителна разлика, която може да въздейства на решението за покупка на потребителя.

Цена за едно изпиране

            Когато цените са изчислени и представени по цена за едно изпиране наблюдаваме още по-големи размествания - 7 продукта се придвижват нагоре в класацията, а 6 се движат надолу. Също така, виждаме и значителни скокове в подреждането - напр. продукт №7 FORMIL White се изкачва с цели 5 позиции до №2, а продукт №4 PURLAN отива на първо място.

            Можем също така да откроим значими разлики в съотношенията на цените между някои продукти. Например, една опаковка от продукта №4 PURLAN е с 0,10 лв. по-скъпа от №3 Savex, но едно изпиране е с 0,10 лв. по-евтино. Това също така означава, че цената на едно изпиране с PURLAN е 54% от цената на едно изпиране със Savex (почти два пъти по-евтино), въпреки че продажната цена на опаковка е почти идентична. Този пример отново показва, че различните начини на представяне на цените, може значително да променят цената на продукта, поради което могат да повлияят на избора на средния потребител.

Омекотители 

            Обхванати са 15 продукта в опаковки между 0,95 и 2 литра. Резултатите са представени в таблицата по-долу:

omekotiteli_Page_1.jpg

omekotiteli_Page_2.jpg

omekotiteli_Page_3.jpg

 

 Продажна цена на опаковкa

            Продуктите са представени във възходящ ред според тяхната продажна цена на опаковка в таблицата.

Цена на литър 

            Когато цените на продуктите са представени като цена за литър можем да видим, че 4 продукта се движат нагоре и 8 продукта се движат надолу, като само 3 продукти запазват първоначалните позиции в подреждането. Наблюдават се също и значими размествания - напр. продукт №10 DOUSSY изкачва със 7 позиции до №3.

            Наблюдават се и значителни разлики между цените на опаковка и цените на литър. Нека да разгледаме следния пример - една опаковка от продуктите №10 DOUSSY и №9 Silan струва 3,99 лв., но един литър DOUSSY е почти два пъти по-евтин (50.12%) отколкото Silan. В таблицата могат да бъдат намерени и други подобни примери.

Цена за едно изпиране   

             Когато цените са показани чрез цена за единично изпиране 9 продукта се движат нагоре и 6 продукта се движат надолу и нито един продукт не запазва първоначалната си позиция. Наблюдават се и значителни движения - напр. продукт №10 DOUSSY се изкачва с 8 позиции до №2, докато продукт №4 DAL VIA SENSUAL оглавява подреждането.

Количествено отношение

            В таблицата можем да намерим и значими разминавания между продукти. Същият пример (посочен в анализа на цена за литър - продукти №10 DOUSSY и №9 Silan) показва, че продукти с идентична продажна цена на опаковка могат да имат 50% разлика в цената за едно изпиране. Нека да разгледаме и още един пример, една опаковка от продукта №4 DAL VIA SENSUAL е с 0,50 лв. (20%) по-скъпа от №3 Savex, но едно изпиране е с 0,20лв (5 пъти!!!) по-евтино. Изразена в проценти цената на опаковка DAL VIA SENSUAL е 120% от тази на Savex, но изразена в цена за едно изпиране тя е само 20%.

Как проучвахме?

В проучването: Общият брой продукти, включени в проучването е 44 (14 прахове за пране, 15 течни перилни препарати и 15 омекотители). Продуктите са закупени от супермаркети в София.

Период на проучването: октомври-ноември 2015 г.

Критерии за проучване: Сравнение на цените

Цената на продуктите са изчислени и представени по три начина във възходящ ред:

- Цена на опаковка

- Цена на единица количество (кг/л.)

- Цена за единично пране

Методология: Анализът се базира на два индикатора

- Брой продукти променящи позицията си в класирането

- Количествено отношение между абсолютните стойности (нагоре или надолу) в абсолютни стойности и проценти.

Tweet

Дарение

Ако съдържанието Ви е било полезено можете да направите дарение

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

От Германия закупих PERSIL 130 изпирания за 18.99 евро или по курса на банката едно изпиране на цена 0.285 лв. Качеството от немският и тук продаваният турски препарат е в пъти по добро. Направете си сметката как ни клатят и печелят на наш гръб.

Написан на: 08/02/2016 14:26 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia