• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право

  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Готови за потребитеслко право

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Готови за потребитеслко право

Публикуван на: 01/11/2024
Tweet
photo

Какво представлява проектът?

      Готови за потребителското право /Consumer Law Ready/ е специализирана програма, насочена към малките и средни предприятия (МСП), която улеснява тяхното разбиране и прилагане на актуалните изисквания в законодателството на ЕС и националните правни норми за защита на потребителите. Проектът е финансиран от Европейската комисия и се осъществява от Eurochambres – Търговската камара в Брюксел, съвместно с BEUC (Европейската потребителска организация) и SMEunited – Европейската асоциация за занаяти и МСП.

 

Какво представлява обучението?

     То е част от единствената програма, предлагаща обучение по потребителската тематика в ЕС за малки и средни предприятия (МСП) в цяла Европа. В България обучителната програма се изпълнява от Българска национална асоциация Активни потребители. 

     Consumer Law Ready е експертна обучителна програма за малки и средни предприятия (МСП), помагаща им да разберат и спазват най-новото законодателство на ЕС и националната правна уредба по въпросите на потребителите. Програмата набляга предимно на договори на национално ниво и прилежащото актуално законодателство, но също така включва и указания по отношение на трансграничните договори.

 

Какво съдържа учебният план?

     Учебният план е разработен и периодично актуализиран от специалисти в сферата и разглежда изключително детайлно 5 информационни модула, покриващи основни права и задължения, които всеки търговец трябва да познава и прилага, както при онлайн търговия, така и във физически обекти.  Модулите са както следва:

  • Изисквания за предоставяне на преддоговорна информация- Каква информация трябва да предоставите на потребителя, преди да продадете продукт или услуга?
  • Право на отказ- Може ли потребителят да Ви върне продукт, след като го е купил и получил и при какви условия?
  • Права на потребителите и гаранции- Какви са задълженията Ви като търговец, ако продуктът, който сте продали, спре да работи?
  • Нелоялни търговски практики и условия в договорите- Кои практики нямате право да използвате, когато рекламирате продуктите или услугите си? Какви договорни условия не може да използвате?
  • Алтернативно решаване на спорове (АРС) и онлайн решаване на спорове (ОРС)- Ако с клиент имате разногласия, може ли да направите нещо, вместо да завеждате съдебно дело?

 

Съдържанието в детайли

     Обучителният модул "Изисквания за предоставяне на преддоговорна информация" се фокусира върху задълженията на търговците да предоставят ясна и точна информация на потребителите преди сключване на договор. Това е ключово изискване на европейското законодателство, целящо да защити правата на потребителите и да им позволи да вземат информирани решения за покупка. Модулът обхваща теми като определението за "потребител", видовете потребителски договори, конкретните данни, които трябва да бъдат предоставени на потребителите, езика на информацията, начините за предоставянето й и потенциалните правни последици от неизпълнение на изискванията. Целта е да се помогне на търговците да разберат и спазват законодателството в областта на потребителското право, като по този начин изградят доверие у клиентите си и избегнат потенциални правни спорове. Важно е да се отбележи, че конкретните изисквания могат да варират в зависимост от вида на продукта или услугата, както и от държавата членка, в която се извършва търговията.

    „Право на отказ“ разглежда ключовите аспекти при потребителски договори, особено при дистанционни продажби и сделки извън търговски обект. Модулът акцентира върху важността на правото на отказ, уточнява кога и как то може да се упражни. Подчертават се правата на потребителите, изключенията от правото на отказ и задължението на търговците да информират клиентите. Включени са също условията за изчисляване на срока за отказ и последиците от него, както и санкции за търговци, които не спазват правилата.

     "Права на потребителите и гаранции" предоставя подробна информация за правата на потребителите и гаранциите, които се прилагат при продажба на стоки и услуги в Европейския съюз. Той обхваща както общите принципи, така и специфичните правила, които се отнасят до различни видове стоки и услуги. Модулът обяснява обхвата на прилагане на правилата, разграничава законовата и търговската гаранция, описва правата на потребителите при липса на съответствие, обяснява отговорността на търговеца, разглежда специфичните правила за трансгранични продажби и представя новата директива за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги. Целта на модула е да помогне на търговците да разберат и спазват законодателството в областта на правата на потребителите, като по този начин избегнат потенциални правни спорове и защитят репутацията си. Модулът отговаря на важни въпроси като видовете гаранции, правата на потребителя при дефектна стока, отговорността за липса на съответствие и последствията от нарушаване на правилата

     Модулът "Нелоялни търговски практики и условия в договорите" обяснява правилата, които предпазват потребителите от нечестни търговски практики. Целта е да се гарантира, че потребителите вземат информирани и доброволни решения при покупка. Модулът обхваща широк кръг от теми, включително забранени практики като заблуждаваща реклама и агресивни продажби, както и неравноправни клаузи в договорите, които ограничават правата на потребителите. Особено внимание се отделя на трансграничните продажби и на необходимостта да се спазват стандартите за защита на потребителите във всички държави членки на ЕС. Неспазването на тези правила може да доведе до правни последици за търговците.

     „Алтернативно решаване на спорове (АРС) и онлайн решаване на спорове (ОРС)“ включва преглед на различни методи като медиация и арбитраж, които се осъществяват с помощта на неутрална трета страна. Онлайн решаването на спорове (ОРС) е специална форма на АРС, предназначена за спорове в електронната търговия. Модулът разглежда именно тези понятия и прилежащите към тях стандарти, модели и задължения.

 

Какво ще получите?

  • Получавате удостоверение за обучител по потребителско право, акредитирано от Европейската комисия;
  • Чрез нашия форум ставате част от една голяма общност на МСП;.
  • Работите по свой график – провеждате курс онлайн или посещавате местни обучителни занятия във вашия район;
  • Придобивате важни знания за потребителското право, които ви помагат да съобразите в по-голяма степен своя бизнес с него, така че да бъде в по-голяма полза на потребителите;
  • Получавате подкрепа и съвети във връзка с ваши професионални запитвания по потребителски въпроси, докато провеждате обучението си, или разглеждате нашите често задавани въпроси;
  • Научавате как да се справяте по подходящ начин с жалби на клиенти и обезщетения.

 

Повече информация и форма за регистрация за участие в програмата ще намерите на адрес:

https://www.consumerlawready.eu/bg/SME/local-courses

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia