• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт

    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Транспорт > Статии > Права на пътниците с автобус

Още по темата:

Защо не пътниците, летище София е виновно

На прага на лятото: Как ще пътуваме?

Защо „Гражданска отговорност“ не покрива реалните щети?

Статия

Права на пътниците с автобус

Публикуван на: 26/01/2012
Tweet
photo

  Пътниците ще имат повече права от 2013 година, когато в сила влиза нов регламент

   Тази година Европейският парламент одобри нов Регламент за правата на пътниците с автобус. Той ще се прилага за пътуване на дълги разстояния (над 250 километра) и ще влезе в сила през пролетта на 2013 година.
    Съгласно новите правила, при закъснение на заминаването от над 2 часа, операторите трябва да предложат пренасочване до крайното местоназначение без допълнително заплащане или да възстановят на потребителя цената на билета. За повредени или загубени багажи компаниите ще дължат обезщетение до 1200 евро.
   В случай на отмяна или закъснение с повече от 120 минути, както и при дублиране на места, автобусната компания трябва да предложи на пътниците избор между продължаване на пътуването или пренасочване до крайното местоназначение без допълнително заплащане, или възстановяване на цената на билета. Ако превозвачът не предложи този избор, пътниците имат право на обезщетение в размер на 50% от цената на билета в допълнение към възстановяването на платената сума. Автобусната компания трябва да изплати обезщетението в рамките на един месец след подаване на иска.
  При закъснение на заминаването с повече от 90 минути превозвачът трябва да предложи на пътниците безплатно закуски, храна или напитки. При прекъсване на пътуването, произшествие или закъснение, което налага да се пренощува на място, автобусната компания трябва да поеме и до две нощувки (на стойност до 80 евро на нощ).
  Горепосочените правила няма да важат за случаи, когато автобусните оператори са възпрепятствани да извършат безопасно пътуване поради лоши атмосферни условия или природни бедствия (т.нар. форсмажорни обстоятелства).
  За да се позволи на по-малките оператори да се приспособят към новите изисквания, Парламентът предоставя на държавите членки възможност да ги освободят от задължението да спазват регламента за четири години (с възможност за еднократно продължаване).

                                                    Задължения

                                                   на превозвача

• Въвеждане на задължение за превозвача, при необходимост и при случаи на отмяна на пътуването, да осигури две нощувки в хотел на пътниците, които не могат да бъдат превозени, за максимална стойност до 80 EUR на вечер, освен в случай на тежки метеорологични условия и мащабни природни бедствия.

• Предоставяне на пътническата информация преди и по време на пътуването, както и предоставяне на обща информация за техните права на терминалите и онлайн.

• Създаване на механизми за разглеждане на оплакванията от страна на превозвача, достъпни за всички пътници.

 

 

 !                                       Права на потребителите :

• Защита на пътниците в случай на смърт, телесна повреда, загуба или щета, причинени от пътнотранспортно произшествие (максимум 220 000 EUR на пътник и 1 200 EUR за багаж).

• Безплатна специфична помощ за лицата с увреждания и с намалена подвижност, а при необходимост - и на безплатен транспорт за придружаващото лице.

• Право на възстановяване на стойността на билетите или пренасочване по друг маршрут в случай на дублиране на резервации, при отмяна на пътуването или при закъснение с повече от 120 минути.

• Адекватна помощ (закуски, храна и освежителни напитки) в случай на отмяна на пътуването или при закъснение с повече от 90 минути, когато продължителността на пътуването е повече от три часа.

• Обезщетение до 50% от цената на билета при закъснение от повече от 120 минути след предвидения час на заминаване, отмяна на пътуването и когато превозвачът не осигури на пътника нито възможност за пренасочване по друг маршрут, нито възстановяване на стойността на билета

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 5 общо )

anonymous

anonymous

Какви са моите права, ако по време на пътуването автобусът се разваля и престояваме на полето 4 часа?

Написан на: 27/05/2013 20:30 Докладвай този коментар


Boogy

Boogy

"В случай на отмяна или закъснение с повече от 120 минути, както и при дублиране на места, автобусната компания трябва да предложи на пътниците избор между продължаване на пътуването или пренасочване до крайното местоназначение без допълнително заплащане, или възстановяване на цената на билета. Ако превозвачът не предложи този избор, пътниците имат право на обезщетение в размер на 50% от цената на билета в допълнение към възстановяването на платената сума. Автобусната компания трябва да изплати обезщетението в рамките на един месец след подаване на иска."
Ако компанията откаже обезщетение, пуснете жалба в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ - www.rta.government.bg

Написан на: 29/05/2013 12:50 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Здравейте,как да докажа ,че автобусът ми е закъснял с 2:30,при положение ,че на крайната бяхме само с един час закъснение,а аз го чаках 2:30?

Написан на: 05/07/2013 20:42 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Интересува ме какви са правата на пътуващ в случай, че се наложи да презавери билета си. При мен се получи така: закупен е двупосочен билет с фиксирани дати за пътуването. В едната посока е презаверен билета като се променя датата на пътуването. В случая се преиздава билет с нова дата за едната посока, датата за връщане не се променя. Наложи се да бъде променена и датата за връщане и компанията ми отказа презаверка под предлог, че вече е правена такава.ВЪПРОСЪТ МИ Е: ИМА ЛИ ПРАВО ПРЕВОЗВАЧА НА ТОЗИ ОТКАЗ СЛЕД КАТО НЕ Е ПРАВЕНА ПРЕЗАВЕРКА ЗА ОБРАТНАТА ПОСОКА, т.е. за връщането.

Написан на: 04/01/2014 14:09 Докладвай този коментар


DanielaN

DanielaN

Dnes sutrinta maika mi trugna ot Sofiq za Munhen s avtobus na UNION IVKONI. V Surbiq im se puka guma.Sled tova v Harvatska pregrqva dvigatelq na avtobusa I ne mogat da prodaljat. Shofiorite na avtobusa sa kazali na putnicite che se nalaga ot Bulgariq da doide da gi vzeme drug avtobus SLED 9 CHASA za da ptodaljat. V tozi sluchai kakvo obezshtetenie shte ima?

Написан на: 19/07/2014 22:41 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia