• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.18, 11.05.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.18, 11.05.2018 г.

Публикуван на: 11/05/2018 Последна редакция: 20/05/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 18.2018 (185)

Нов търговски механизъм за потребителите

През април Европейската комисия представи пакет от законодателни инициативи, които ще ви представим в няколко последователни броя. Ето и предложенията:

Индивидуално обезщетение от нелоялни търговски практики

Понастоящем, ако даден търговец прилага нелоялна търговска практика, потребителят може да се оплаче на контролен орган и след няколко месеца, практиката да бъде забранена, а търговецът - глобен. А как потребителят бива компенсиран за претърпените вреди? В най-добрия случай, ако той е достатъчно мотивиран, упорит и разполага с ресурси, може да заведе индивидуален съдебен иск за вреди, базирано на произнасянето на контролния орган и да се надява на решение в близките години. Скоро това ще остане в миналото.

Новият търговски механизъм за потребителите ще осигури нови процесуални възможности на потребителите за индивидуални средства за защита (напр. финансова компенсация), когато са засегнати от нелоялни търговски практики.

Защита срещу агресивни практики на предлагане и продажба извън търговския обект

Агресивните и подвеждащи търговски практики са незаконни в европейското право и в случаите на непоискани посещения от търговец в дома на потребителя или екскурзии с търговска цел. Въпреки че подобни практики са рядкост, в някои държави членки (в т.ч. и България) зачестиха организираните практиките, насочени специално към по-уязвимите  потребители (напр. възрастните хора). В този случай, потребителите имат право да се откажат от договора в рамките на 14 дни, но често това се осъществява много трудно.

Новият търговски механизъм за потребителите предвижда страните членки да могат да приемат допълнителни мерки, свързани с непоискани посещения от търговец в дома на потребителя или екскурзии с търговска цел. Тези допълнителни мерки трябва да са обосновани със съображения за зачитане на личния живот и обществения ред.

Светофарните етикети на храните все по-близо

До края на 2018 година по магазините може да се появят първите храни с цветни обозначения на хранителните стойности.

Инициативата на пет от най-големите производители на храни в света (Mondelēz International, Nestlé, PepsiCo, The Coca-Cola Company and Unilever) за въвеждане на светофарно кодиране на етикетите (в червено, жълто и зелено), за която сме ви информирали в предишни броеве на бюлетина напредва. На 3 май компаниите обявиха, че възнамеряват до края на годината да пуснат експериментално продукти с цветни етикети в няколко държави в ЕС. Засега не е ясно, дали България ще бъде включена в тази група, но се надяваме скоро това да стане ясно.

Потребителските организации в Европа подкрепят инициативата, но ще припомним, че трябва да се съблюдават няколко важни условия:

- цветните данни за хранителна информация да са на лицевия етикет, а не на гърба;

- методиката, по която се изчислява начина на оцветяване, да е разработена независимо и публично достъпна

- информацията да се представя за 100гр., а не за порция 

Знаете ли, че...

По данни на Евростат за 2017 г. - България е на трето място в Европейския съюз по ръст на отделяните вредни емисии. По техните данни с по-лоши резултати от нас са само Малта и Естония като ръстът на Малта е най-голям с 12%, а в България е 8,3% . Най-голямото понижение на отделяните въглеродни емисии регистрира Финландия (спад с близо 6% на годишна база). Въпреки челното си място обаче, вредните емисии на въглероден диоксид, отделяни при енергийното производство у нас представляват едва 1,5% от общия размер в целия Европейски съюз.

6 полезни съвета за хладилниците

  • Не поставяйте хладилници или фризери до радиатори, бойлери, печки или пряка слънчева светлина;
  • Почиствайте прахте от вентилаторните отвори веднъж или два пъти годишно;
  • Ако ще отсъствате повече от две седмици – изключете хладилника и оставете вратата леко открехната, за да се предотврати образуването на мухъл;
  • Почиствайте вътрешната страна на хладилника редовно с кърпа, напоена с почистващ препарат;
  • Хладилници, които не са с автоматично размразяване трябва да бъдат редовно размразявани. Не допускайте лед с дебелина повече от 10 мм.;
  • Поддържайте уплътнителите на вратата чисти, в противен случай няма да се затваря правилни. Заменяйте своевременно повредените уплътнители. 

Научете повече за знака за доверие Е-надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia