• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника

    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони

    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест

  • Статии
  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Техника > Мобилни телефони > Тест > ТЕСТ Тъч Мобилни Телефони

Още по темата:

Смартфони и таблети ще имат енергийни етикети
"Късата" памет на телефона
Печат от телефон и таблет

Тест

ТЕСТ Тъч Мобилни Телефони

Публикуван на: 09/06/2011 Последна редакция: 02/03/2012
Tweet
photo

Мобилно докосване

Първият телефон с тъчскрийн дисплей е представен доста отдавна – преди почти 30 години. Той е дело на Американската компания Apple. Телефонът е за стационарни мрежи и вместо „шайба“ или бутони, разполага с тъчскрийн дисплей за набиране. Устройството обаче си остава концептуално. Първият смартфон с тъчскрийн дисплей е на компанията IBM, а моделът е наречен Simon. Представен е през 1992 г.

На пазара на мобилните телефони само допреди няколко години компаниите можеха да си позволят да предлагат качество за сметка на дизайн и обратното, но това време вече е отдавна отминало. До миналата година оригиналността при тези високотехнологични продукти имаше водещо значение, а сега надпреварата е кой ще изкара на пазара по-добър, по-функционален и по-практичен тъчскрийн модел. Стремежът на компаниите към компактност и същевременно към изключително повишена функционалност се забелязва както в магазините за мобилни телефони, така и при разходка из залите на различни изложения за мобилни комуникации. След като светът бе завладян от появата на прословутия и дългоочакван iPhone, това вече е технологията, която диктува модата на пазара на мобилни телефони. И точно затова в момента всяка уважаваща себе си компания се бори за място на пазара и със своята версия на тъчскрийн телефон.

От друга страна на пазара все повече се налагат така наречените умни телефони или смартфони. Те разполагат с огромно изобилие от екстри, които да улесняват максимално потребителя. За шофьорите, които държат да не се разсейват например, се предлага продуктът DriveAssist, който има функцията на персонален асистент. Това е софтуер, който се инсталира в мобилния апарат. Той може да разпознава дали притежателят на телефона върви по улицата или шофира и в зависимост от това чрез съответните настройки „преценява" дали да допусне разговора или есемеса до получателя. Може да се зададе и функция да се приемат разговори само от близки или от бизнес партньори. Софтуерът дава също възможност на отсрещната страна да разбере дали позвъняването или изпращането на съобщението могат да бъдат приети. Данните в световен мащаб показват, че 80% от случаите на пътни инциденти се дължат на разговори или пък изпращане на съобщения по време на шофиране. Но борбата между телекомуникационните гиганти в сектора се води и на друго поле – възможността всичко в смартфона да бъде максимално персонализирано. А комбинацията от смартфон със сензорен дисплей предоставя голяма функционалност и възможности за персонализиране. Това позволява всичко във виртуалната среда или в т. нар. операционна система на телефона да се случва, както на потребителя му е приятно, подобно на любимото му заведение, в което сервитьорът го разпознава веднага и направо му носи любимото ястие. Клиентите на мобилни услуги се чувстват значително по-комфортно, когато всичко се прави, сякаш специално за тях.

Други големи компании залагат в тежката битка за клиенти, на опростяването на платформите си за мобилните телефони и максимално увеличаване на скоростта на работа с устройството, което с помощта на сензорния дисплей наистина е възможно. Но екраните, работещи с докосване, нямат само преимущества. Понякога работата с тях се оказва трудна задача – ако потребителят е с мръсни или мокри ръце например, това не само му пречи да използва ефективно функциите на телефона, а е опасно и за дисплея. По-евтините модели съответно разполагат с по-нискокачествени дисплеи, което води до затруднения при работа с тях. Случва се работата с менютата на телефона, търсенето, писането, отварянето и избирането на падащите опции от менюто да е бавно или да се изхабят много нерви, докато се “уцели” правилното меню с пръст. Тук на помощ идват така наречените стилуси или пластмасови „писалки” за работа с екрана.

Видове сензорни дисплеи

Много потребители не знаят, че има различни типове сензорни дисплеи и често се чудят защо новият им телефон не реагира например на докосване с молив. Ето и основните типове сензорни дисплеи, използвани масово при мобилните телефони:

Мултитъч

Това е технологията, позволяваща да се разпознават натисканията на сензорния екран в няколко точки едновременно. Тя дава нови възможности за управление на устройствата. Пример за използване на технологията мултитъч е интерфейсът на Apple iPhone.

Капацитивни сензорни дисплеи

Сензорният екран, работещ на капацитивен принцип, реагира на докосване. Недостатъкът му е, че не може да се управлява с ръкавици. Друг проблем е, че при понижаване на околната температура, електрическите характеристики на сензора се променят и екранът започва да работи по-лошо. Този принцип се използва и при тъчпада на лаптопите.

Проекционно-капацитивни екрани

Друга  разновидност на капацитивния сензор е проекционно-капацитивен дисплей. Освен висока прозрачност и дълъг живот, подобни екрани имат и още две важни преимущества – стъклото-подложка може да е направено доста здраво (и относително дебело), а освен това те поддържат функцията мултитъч. Отрицателната черта на тези екрани е по-ниската точност в сравнение с обикновената капацитивна технология.

Резистивни сензорни дисплеи

На практика резистивният сензор реагира на натиск, а не на обикновен лек допир. Устройствата с резистивни дисплеи най-често се комплектоват с писалка (наречена стилус). Този тип екрани осигуряват по-висока точност на управление – с писалката може да се натисне дори един единствен пиксел, докато с пръст върху капацитивния екран ще натиснете доста голяма област. Въпреки това обаче, поради постоянния си контакт с твърди предмети, гъвкавата пластина бързо се покрива с драскотини. Все още повечето мобилни устройства са снабдени именно с резистивни дисплеи, но тенденцията и развитието на технологията диктуват налагането на капацитивните дисплеи.

?За какво да следим?

При телефоните със сензорен дисплей трябва да следите основно за качеството на самия дисплей. След като сте си избрали телефон с необходимите функции, задължително изпробвайте дисплея му. Може да се окаже че работата с пръст без стилус е доста трудна, че сензорите на дисплея не са достатъчно чувствителни, а понякога дори че не не работи поради транспортен или производствен дефект. Изпробвайте и удобството за работа със самия дисплей в менютата на телефона – прелистване, писане, набиране.

Вижте резултатите от теста<< Кликнете на картинката, за да видите пълните резултати от теста!

 

!Нашият съвет:

В теста най-добри показатели показва Nokia N97, чийто дисплей е проектиран за работа със стилус. Работата с пръсти също е удобна, но по-удобно е прелистването на менютата със стилуса. Не бива да пропускаме и факта, че този модел разполага с външна QWERTY клавиатура, която улеснява писането значително. Друг модел с добър дисплей е Apple iPhone 4. По показатели цена - качество сред моделите, които се представят най-добре, са Nokia C6-00 и Nokia 5800 XpressMusic.

#Любопитно – Как тествахме?

Удароустойчивост: Тест при падане

Устойчивостта на удар на телефона се тества в т. нар. ударен варел. Представлява варел с височина 80 сантиметра, в който е поставен телефонът. Варелът се обръща рязко със скорост 5 обръщания в минута, което е равно на скорост от 10 падания и удряния в минута на телефона. Правят се серии от по 25 обръщания на варела, като на всеки 25 обръщания се проверява здравината на всяка част от телефона, провеждането на разговори, звука и картината.

Водоустойчивост: Тест „дъжд”

Апаратът трябва да е включен и свързан към мобилна мрежа. Върху него се пуска вода, разпръсквана от душ с минимален брой отвори – три. Телефонът е разположен хоризонтално на 50 см. под душа и след всяка цяла минута мокрене се проверяват всички негови функции. След приключване на теста, телефонът се прибира и след три дни отново се проверява неговата функционалност.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

НаблюдателЕ

НаблюдателЕ

Момчета, опомнете се с този любителски "тест"!

Няма по-идиотски извод от "по-удобно е прелистването на менютата със стилуса"?!? Цял свят ВЕЧЕ избяга от стилуса, а за Вас е все още "по-удобно" да целите менютата със стилуси. Погледнете календара, годината е вече 2011, а не 1993, например (MessagePad с Newton OS - първи PDA, със стилус)

Написан на: 06/11/2011 02:08 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia