• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • Всичко за еврото
    • Всичко за еврото (част 2)
    • Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
    • Рекордна подкрепа за еврото
    • Фантом ли е спекулата?
    • Кога да сменим левовете в евро
    • Двойното обозначаване на цените- част 1
    • Kакво се случва с небанковите финансови услуги?
    • Конкуренция в действие - турската платформа за сравнение на цени
    • Двойното обозначаване при банки и финансови институции
    • Двойното обозначаване на цените- част 2
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

  • Седмичен бюлетин брой 1 (525)
  • Седмичен бюлетин брой 2 (526)
  • Седмичен бюлетин брой 3 (527)
  • Седмичен бюлетин брой 4 (528)
  • Седмичен бюлетин брой 5 (529)
  • Седмичен бюлетин брой 6 (530)
  • Седмичен бюлетин брой 7 (531)
  • Седмичен бюлетин брой 8 (532)
  • Седмичен бюлетин брой 9 (535)
  • Седмичен бюлетин брой 10 (536)
  • Седмичен бюлетин брой 11 (537)
  • Седмичен бюлетин брой 12 (538)
  • Седмичен бюлетин брой 13 (539)
  • Седмичен бюлетин брой 14 (540)
  • Седмичен бюлетин брой 15 (541)
  • Седмичен бюлетин брой 16 (542)
  • Седмичен бюлетин брой 17 (543)
  • Седмичен бюлетин брой 18 (544)
  • Седмичен бюлетин брой 19 (545)
  • Седмичен бюлетин брой 20 (546)
  • Седмичен бюлетин брой 21 (547)
  • Седмичн бюлетин брой 22 (548)
  • Седмичен бюлетин брой 23 (549)
  • Седмичен бюлетин брой 24 (550)
  • Седмичен бюлетин брой 25 (551)
  • Седмичен бюлетин брой 26 (552)
  • Седмичен бюлетин брой 27 (553)
  • Седмичен бюлетин брой 28 (554)
  • Седмичен бюлетин брой 29 (555)
  • Седмичен бюлетин брой 30 (556)
  • Седмичен бюлетин брой 31 (557)
  • Седмичен бюлетин брой 32 (558)
  • Седмичен бюлетин брой 33 (559)
  • Седмичен бюлетин брой 34 (560)
  • Седмичен бюлетин брой 35 (561)
  • Седмичен бюлетин брой 36 (562)
  • Седмичен бюлетин брой 37 (563)
  • Седмичен бюлетин брой 38 (564)
  • Седмичен бюлетин брой 39 (565)
  • Седмичен бюлетин брой 40 (566)

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2025 > Седмичен бюлетин брой 40 (566)

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?
ТЕСТ Спирали за очи (2012)
Има ли безвредна козметика?

Кампания

Седмичен бюлетин брой 40 (566)

Публикуван на: 03/10/2025
Tweet
photo

   Климатик за всеки: Потребителите питат   

     Преди две години Асоциация Активни потребители за първи път у нас проведе кампания за колективна покупка на климатици. Това е алтернативен вариант на скъпата енергия, осигурява икономии за домакинския бюджет и инвестицията в тях може да се възвърне за 2-3 години. Освен това асоциацията осигурява безплатни тестове и монтаж на предлаганите уреди, допълнителна информация за тяхната поддръжка и експлоатация. Кампанията е част от проекта CLEAR-HP.

     Днес даваме думата на потребителите и ви запознаваме с техни въпроси за новата кампания на асоциацията, както и нейните отговори. А на сайта й ще намерите сравнителна информация от тестовете на различните видове климатици на нашия пазар.

 

Да не би да става въпрос за някакви нискокачествени марки последни бройки или дефектни климатици, от които да искат да се отърват? Обикновено тогава пускат такива намаления, ако изобщо са склонни да намалят цената… 

     Колективните покупки обединяват отделни потребители, които споделят общ интерес, създавайки силна позиция при договаряне за намаляване на цената. Това дава много по-голям стимул на търговците да предлагат на потребителите по-големи отстъпки. Колкото повече потребители се присъединят, толкова по-голяма е нашата сила. Ние се стремим да предложим на потребителите изгодна покупка на климатици и включен монтаж с добра оценка в лабораторен тест. Нашата цел е да постигнем възможно най-добри условия за покупка, включително цена, възможно най-високо качество на услугата и професионален монтаж, необходим за (енергийно) ефективната работа на климатика. Само климатици, които са постигнали достатъчно висока оценка (добър или много добър) в независимия лабораторен тест за сравнение са включени в офертата.

 

А тези климатици реално нови ли са? Или врътката е в това, че са ползвани/дефектни/последни бройки? Плюс това, ако са едни и същи, аз откъде да знам, че ще ми върши работа? 

     Климатиците са чисто нови и неупотребявани! Направихме независим лабораторен тест, в който различните марки са тествани и резултатите са публикувани за улеснение на избора на потребителя. Там можете да откриете и калкулатор за подходяща мощност на климатик, който ще ви покаже дали един климатик и неговите параметри е подходящ за помещението, което искате да отоплявате. След регистрация в платформата, ние ви изпращаме оферта, а вие може да закупите само ако решите.

 

Производители и търговци се надпреварват да ни заливат с оферти, за да реализират продукцията си. С какво предложението на асоциация Активни потребители е по-различно и как да го отличим от „зарибяването“, което върви на нашия пазар от десетките търговци и магазини? 

     С кампанията “Колективна покупка” искаме да предприемем действия в помощ на домакинствата по време на инфлация, предоставяйки възможност за колективна покупка на климатици на по-ниска от пазарната цена. Регистрация за получаване на оферта, без ангажименти към покупка, може да направите на сайта. Питате се дали климатиците от офертите за колективна покупка, които ще изпращаме на регистриралите се, са качествени и подходящи за вас? Постарахме се да отговорим на това запитване, като аправихме  независимо проучване на марки климатици, както и калкулатор за необходима мощност спрямо квадратура, за да ви предоставим колкото се може повече информация. В него сравнихме марки климатици по различни параметри. Проучването ни е независимо и методологията е описана. То не е с рекламна цел, а единствено в подкрепа на колективната покупка, с идеята да даде повече информираност и насоки при решение за покупка.

 

С колективната покупка на климатик ние ви осигуряваме:

  • Включен безплатен монтаж
  • Безплатна регистрация и участие
  • Без ангажименти за покупка при регистрация
  • Всички ангажименти по поръчката са поети от нас
  • Гарантирана по-ниска цена
  • Тествано високо качество

 

     Асоциация Активни потребители се бори за предоставянето на цени без оскъпяване за крайния потребител. Кампанията “Колективна покупка” цели да събере по-голям брой хора за колективно закупуване на нови, тествани за най-високо качество климатици, директно от производител на значително по-ниска цена от тази на пазара. Ние сме отговорни за цялата организация и поръчка и ще изпратим готовата оферта към вас!


Как да се включите в колективната покупка?

     Колективната покупка се извършва като онлайн кампания, така че цялата комуникация с асоциация Активни потребители се осъществява чрез уебсайта и имейла. Своята регистрация може да направите на уебсайта www.obstapokupka.online. Регистрирайте се безплатно за участие в груповата покупка възможно най-скоро. Ще получите необвързваща оферта за групова покупка. След това ще получите оферта за групова покупка по имейл адрес. По това време ще решите дали да закупите оборудването или не. Можете да закупите директно от доставчика. Решението ще бъде ваше. Складовите наличности са ограничени, така че можете да се включите в кампанията веднага.

 

   С вашите въпроси за еврото: Отговаря ЕЦБ   

     Европейската централна банка (ЕЦБ) е централната банка на държавите от еврозоната. Тя е базирана във Франкфурт, най-големият финансов център в еврозоната. Това е определено от Амстердамския договор.

     ЕЦБ емитира единната европейска валута –  еврото; следи за нормалното функциониране на платежните системи; осъществява паричната политика на ЕС и има правомощия независимо да взема решения относно тази политика; осъществява валутните операции на държавите членки в съюза и извън него.

     ЕЦБ има решаваща роля при оценката на готовността ни за членство в еврозоната, следи, анализира и коментира състоянието на икономиката и финансовата ни система, подготвила е отговори на редица въпроси, които интересуват българските потребители. Ето най-важните от тях.

 

Ползата от членството в еврозоната

     България ще се присъедини към еврозоната на 1 януари 2026 г. Това е историческа стъпка за страната и съществена възможност за гражданите и предприятията в цялата еврозона. Преминаването към еврото ще доведе до повече икономическа стабилност, по-гладко протичане на сделките и по-силна интеграция в цяла Европа. За България то ще допринесе за изграждането на по-здрава основа за дългосрочен растеж и устойчивост.

     Ето какви са ползите от членството за всички държави-членки.

  • Устойчива икономика

     Еврото е стабилна и радваща се на доверие парична единица, която защитава спестяванията и покупателната способност.

  • По-силна европейска интеграция

     България ще участва във вземането на решенията за еврозоната, ще има глас в определянето на бъдещето на общата ни валута. Във време на геополитическа несигурност разширяването на еврозоната изпраща послание за единство и солидарност. България ще има своя позиция, принос в обсъждането и право на глас.

  • Общ растеж

     Членството в еврозоната означава повече възможности за растеж, търговия и инвестиции. Всяко присъединяване на държава към еврозоната укрепва финансовата стабилност и показва, че европейската интеграция продължава своя ход.

 

Какво означава еврото за банките и потребителите им в България?

     При смяна на паричната единица е възможно някои цени да се повишат, ако търговците на дребно се възползват недобросъвестно от превалутирането. България обаче ще разполага с ефективни мерки и предпазни механизми, за да не го допусне. В месеците преди и след преминаването към еврото всички цени са обявени и в левове, и в евро, за да могат потребителите лесно да проверяват дали преобразуването на цените е коректно. Националните органи наблюдават стриктно и ще налагат правилното прилагане на обменния курс, за да защитят българските граждани от неоправдано повишение на цените.

     Повече стабилност. Българските банки ще имат достъп до ликвидност от ЕЦБ и ще имат възможност по-ефикасно да предоставят заеми, да обработват плащания и да обезпечават тегленията на пари. Това ще направи банковата система по-стабилна и ще даде на хората повече увереност, че спестяванията им са в безопасност.

     Безпрепятствена търговия. Отпадането на разходите за превалутиране в сделките с партньори от еврозоната ще премахне бариери и ще направи презграничните дейности по-лесни и по-конкурентоспособни.

     Лихвени проценти. От януари лихвените проценти в България ще следват пряко решенията на Управителния съвет на ЕЦБ, в които се вземат предвид икономическите условия в еврозоната като цяло. Управителят на Българската народна банка ще бъде пълноправен член на Управителния съвет.

     Промените понякога пораждат въпроси и опасения. ЕЦБ и националните органи обаче работят в тясно сътрудничество, за да бъде преходът гладък за всички, планирайки прецизно и съсредоточавайки вниманието си особено върху ценовата стабилност.

              Обменен курс. 1,95583 лева = 1 евро

 

Идея в помощ за потребителите

     През миналата седмица ЕЦБ се обърна с препоръка към всички потребители в ЕС: Бъдете готови за кризи, дръжте пари в брой. Препоръчва се гражданите да имат по 70 евро на човек. Защо се налага това?

     В изследване със символичното заглавие „Запазете спокойствие и дръжте пари в брой“ (Keep Calm and Hold Cash) институцията подчертава, че банкнотите са ключов елемент от националната готовност за извънредни ситуации. Проучването анализира четири големи събития в Европа от последните години – пандемията от COVID-19, руската инвазия в Украйна, мащабното прекъсване на електрозахранването на Иберийския полуостров през април 2025 г. и дълговата криза в Гърция. Целта е да се покаже решаващата роля на кеша, когато стабилността е застрашена и дигиталните разплащания не работят.

     ЕЦБ посочва практиките на Нидерландия, Австрия и Финландия, където властите препоръчват на гражданите да държат 70 евро на човек (137 лева) – сума, която покрива основни нужди като храна, лекарства и гориво за около 72 часа при прекъсване на електронните услуги.

     „Ползата от кеша нараства значително, когато стабилността е под заплаха, независимо от мащаба или естеството на шока“, подчертават авторите на анализа. Последният ярък пример идва от 28 април 2025 г., когато масовото прекъсване на електрозахранването остави над 50 милиона души в Испания и Португалия без достъп до електронни плащания. Картовите разходи в засегнатите райони се сринаха с около 40%, а онлайн търговията – с 54%. Банкоматите в незасегнатите региони бяха буквално „щурмувани“ – тегленията скочиха рязко, докато хората търсеха сигурността на наличните пари. Дори след възстановяване на електрозахранването, тегленията останаха повишени, за да се попълнят личните запаси.

     Макар че електронните плащания доминират ежедневието, при криза търсенето на кеш експлодира. Само за първите две години на пандемията резервите от евробанкноти се увеличиха със 140 милиарда евро – повече от двойно над обичайния годишен ръст от 55 милиарда. ЕЦБ сравнява банкнотите със „запасната гума“ на платежната система – може да не се използват ежедневно, но са незаменими, когато основната инфраструктура откаже. Финландия вече разработва банкомати, устойчиви на сривове, които могат да отпускат пари дори при изключени централни банкови системи.

 

НОВИНА ЗА ЕВРОТО! Асоциация Активни потребители подготви и отпечата информационната брошура „Евро. Какво трябва да знаем за прехода към новата валута“?

     Тя е на разположение на всички потребители, като им предоставя актуална и точна информация за прехода към еврозоната.

     Брошурата можете да ползвате и на сайта на асоциацията https://aktivnipotrebiteli.bg/.

 

   Нови правила на ЕС за намаляване на отпадъците от храни и текстил   

     Европейският парламент подготвя законодателство за въвеждане на нови правила и срокове за оползотворяване на отпадъците от храни и текстил.

 

Какво се случва при храните

     Европейският съюз губи над 130 млрд. евро всяка година под формата на хранителни отпадъци. Около 10% от храните, които достигат до европейските потребители, завършват под формата на отпадъци. В същото време около 40 млн. души в ЕС не могат да си позволят качествено ядене всеки втори ден. Европейският съюз цели да предотврати и да намали пилеенето на храни в Европа. Европейският парламент одобри през септември 2025 г. нови обвързващи цели за страните в ЕС за намаляване на хранителните отпадъци до 2030 г.

 

Факти в подкрепа

  • Всяка година около 60 млн. тона храни се пропиляват в ЕС.   
  • Това се равнява на около 130 кг храни на всеки жител.
  • Домакинствата създават над половината от хранителните отпадъци в ЕС (53%).
  • Около 9% от отпадъците (12 кг на жител) са свързани с първичното производство на храни, например селското стопанство.
  • 18% (23 кг на жител) се генерират в процеса на преработка на храни.
  • Ресторантите и другите хранителни заведения отговарят за 12% от хранителните отпадъци (15 кг на жител), а секторът на дистрибуция на храни и търговия на дребно - за още 8% (10 кг на жител).

 

     Страните в ЕС, произвели най-голямо количество хранителни отпадъци на жител през 2022 г., са били Кипър, Дания и Гърция. Най-малки количества хранителни отпадъци са регистрирани в Испания, Словения и Хърватска. България е сред страните със сравнително ниски количества. Но както многократно са коментирали експертите на Активни потребители, отношението у нас към хранителните отпадъци не е като на добри стопани. Кофите за боклук преливат с тях, особено след празници. Не се знае колко потребители компостират остатъците от кухнята, както ви предложи още преди време асоциацията.

 

Защо има толкова хранителни отпадъци?

     Някои от причините за изхвърлянето на храни в домакинствата са неефективно пазаруване и лошо планиране на консумацията, отказ да се купуват плодове и зеленчуци, които нямат търговски вид, импулсивно пазаруване при наличието на промоции и невъзможност да се пазарува на дребно.

 

Предвижданията

     Актуализираното законодателство ще въведе задължителни цели за намаляване на хранителните отпадъци, които трябва да бъдат постигнати на национално равнище до 31 декември 2030 г.:

  • 10% в преработката и производството на храни
  • 30% на глава от населението в търговията на дребно, ресторантите, услугите за хранене и домакинствата.

     Тези цели ще бъдат изчислени спрямо количеството, генерирано като средногодишна стойност между 2021 и 2023 г. В съответствие с искането на ЕП, държавите членки на ЕС ще трябва да предприемат мерки, за да гарантират, че икономическите оператори с ключова роля в предотвратяването и генерирането на хранителни отпадъци (които трябва да бъдат определени във всяка държава), улесняват даряването на непродадена храна, която е безопасна за консумация от човека.

 

Каква е ситуацията при текстила?

  • Всяка година в ЕС се генерират 12.6 млн. тона текстилни отпадъци.
  • Само облеклото и обувките съставляват 5,2 милиона тона, което се равнява на 12 кг отпадъци на човек годишно.
  • Смята се, че по-малко от 1% от всички текстилни изделия в света се рециклират в нови продукти.
  • Потреблението на текстил в Европа е на четвърто място по отрицателно въздействие върху околната среда и изменението на климата след потреблението на храна, жилищата и мобилността.

 

А у нас? 

     През 2022 г. България е генерирала повече от 100 000 тона текстилни и кожени отпадъци, но само 2% от този отпадък се рециклира. 

     2025 г. е определеният срок от ЕС държавите членки да започнат да събират текстилните отпадъци разделно.      

     Срокът почти изтече. Колко от тези отпадъци са събрани през годината разделно у нас е неизвестно. Въпреки появата на някои фирми за събирането и оползотворяването им, реакция у потребителите не се наблюдава. За нея все още не се чува нищо в нашето публично пространство. Бързо и непредставително наблюдение в стандартен български жилищен комплекс показва, че в кофите за боклук се изхвърлят стотици стари или повредени дрехи, обувки и чанти, които след това се разнасят от „инициативни“ граждани неизвестно къде. Тези отпадъци се изхвърлят в и около кофите за боклук, дори когато на 50-100 метра има поставен контейнер за текстил. Твърде често по тротоарите се хвърлят и матраци, които също попадат под вниманието на ЕС. Открихме ги дори на улицата срещу НДК. Има над какво да се замислят нашите потребители!

     Няма официална информация какъв е резултатът от поставяните на някои места контейнери за стари дрехи, а „инициативните“ граждани намериха начин да ги отварят и ограбват събраните дрехи. По информация от БЧК те са част от мащабна национална кампания за популяризиране на система за ефективно събиране и оползотворяване на дрехи и текстилни продукти от населението. Към момента в 14 града са разположени над 300 контейнера, като е планирано броят им да достигне 1000 през следващите няколко години. Събраните продукти периодично се събират и се извозват до специализирана фабрика за сортиране, където при необходимост се преработват или се подготвят за повторно оползотворяване. Изискването към текстилните изделия - дрехи, домашен текстил, чанти и други аксесоари, е да бъдат в годно за употреба състояние и да са прилежно опаковани в торбичка. Тези, които не са годни за употреба по първоначалното им предназначение, се преработват и рециклират в България или фабрики в други държави, като от тях се създават продукти като почистващи кърпи, тапицерии за автомобилната промишленост, топлоизолации и много други стоки, произвеждани от рециклиран текстил.

 

Производителите ще покриват разходите за събиране, сортиране и рециклиране на текстилни отпадъци

     Новите правила предвиждат производителите, които предлагат текстилни изделия в ЕС, да покриват разходите за тяхното събиране, сортиране и рециклиране чрез нови схеми за отговорност на производителите (РОП), които ще бъдат създадени от всяка държава членка в рамките на 30 месеца от влизането в сила на директивата. Тези разпоредби ще се прилагат за всички производители, включително тези, които използват инструменти за електронна търговия, независимо дали са установени в държава членка на ЕС или извън съюза. Микропредприятията ще имат една допълнителна година, за да се съобразят с изискванията на новите схеми за РОП.

Новите правила ще обхващат продукти като облекло и аксесоари, шапки, обувки, одеяла, спално бельо, покривки и завеси. По инициатива на ЕП държавите от ЕС могат да създадат схеми за РОП и за производителите на матраци. Държавите членки следва също така да обърнат внимание на практиките на ултрабързата и бързата мода, когато вземат решения относно финансовите вноски към схемите за РОП.

 

    „Активни потребители“ и в медиите   

Как да изберем ефективен и не много скъп климатик?

Богомил Николов: Хората в "Дружба" 2 са прави, че протестират

Богомил Николов пред "Телеграф": Не сменяйте пари сега, а чак след 1 януари!

Нови климатици за по 370 лв. с монтажа - "Активни потребители" с кампания в полза на гражданите 

 

  Пазарът в цифри  

  • Ново проучване показва, че за европейските граждани основните ползи от членството в ЕС са приносът на ЕС за опазването на мира и укрепването на сигурността (37%), подобреното сътрудничество между държавите членки (36%) и приносът за икономическия растеж (29%).
  • Българските респонденти посочват новите възможности за работа, които ЕС предоставя, като основна причина за ползата от членството в ЕС.
  • За 29% от българите следващите по важност причини се припокриват със средноевропейските - опазването на мира и укрепването на сигурността.
  • 29% от тях посочват подобреното сътрудничество между държавите членки.
  • Приносът за икономическия растеж е най-важен за 22% от анкетираните българи. 

 

  Календар на потребителя  

Потребителски срещи с Асоциация "Активни потребители":

През октомври асоциация „Активни потребители“ организира поредица от безплатни срещи в различни градове на страната, на които експерти ще информират и консултират гражданите по актуални теми, свързани с енергийната ефективност, въвеждането на еврото и защитата на потребителските права.

Първото събитие ще се състои на 3 октомври в Русе, в хотел „Бистра и Галина“ (ул. „Хан Аспарух“ 8) от 10:00 ч.

На 6 октомври срещата продължава във Варна – в Арт салона на БНР Варна (бул. „Приморски“ 22) от 10:00 ч.

На следващия ден, 7 октомври, експертите ще бъдат във Велико Търново, в хотел „Премиер“ (ул. „Сава Пенев“ 1), също от 10:00 ч.

Последната среща за този цикъл ще се проведе на 10 октомври в Сливен, в ЦПЛР Детски комплекс (ул. „Петко Славейков“ 8) от 10:30 ч.

По време на събитията участниците ще получат полезна информация за това как да изберат правилния климатик – кои характеристики са най-важни, как да монтират, поддържат и използват уреда по най-ефективен начин, както и какви са възможностите на кампанията за колективна покупка, която предлага интелигентно решение срещу високите сметки за енергия. Важен акцент ще бъде и процесът по въвеждане на еврото като официална валута у нас. Ще бъдат обсъдени особеностите на двойното обозначаване на цените и ще се дадат насоки за това как потребителите да се ориентират в този преходен период. Освен това, заедно с адвокат Антоан Атанасов, специалист по потребителски въпроси, ще бъдат разгледани и рисковете, които крият бързите кредити, както и начините за защита на потребителите и възможностите за връщане на надвзети суми.

Всички срещи са безплатни и с вход свободен, но е необходима предварителна регистрация на следния линк: https://www.obstapokupka.online/hp/workshop

 

На 30 септември Комисията за защита на потребителите стартира публичната работа на интернет портала „Колко струва“ (kolkostruva.bg), чрез който ще се публикуват и визуализират цените на 101 групи продукти от голямата потребителска кошница. Порталът е напълно функционален и приема данни от търговските вериги. На страницата kolkostruva.bg е описано как платформата обработва подадената от търговците информация за ежедневните цени и я визуализира по групи и категории продукти. Платформата е предназначена да информира ежедневно потребителите за крайните продажни цени и е проектирана така, че да не създава прекомерни административни тежести за бизнеса, като ефективното ѝ функциониране е пряко свързано с редовното и коректно публикуване и подаване на информация от страна на търговците.


През октомври
КЗП провежда информационни събития във връзка с комуникационната кампания за подпомагане на гражданите и българския бизнес при подготовката за въвеждане на еврото. Кампанията обхваща 165 общински центъра на територията на цялата страна. Срещите се водят от служители на КЗП и се провеждат от 11 ч. от понеделник до петък, едновременно с граждани и търговци. По време на срещите се представят законовите изисквания, провеждат се дискусии и се отговаря на поставени въпроси.


3 окт.

Горна Малина, Зала в Общината, пл. „Родолюбие“ №1 – 50 места

Камено, Зала в Общината с капацитет – 40 места

Исперих, НЧ " Съзнание 1891" 300 седящи и правостоящи места

Стрелча, Зала на Общината, ул. Божко Иванов №3

 

6 окт.

Тервел, Залата на Общинска администрация,  ул. “Св. Св. Кирил и Методий”, №8,

Кула, Заседателна зала в Общината, ул. „Възраждане“ №38

Кричим, Общински младежки център, гр.Кричим, ул."Никола Петков"11

Гълъбово,  Зала в Общината, първи етаж, 100 места, с озвучаване и мултимедия, адрес „бул. „Република“ № 48

Брезник, Зала в Общината   - 100 места


7 окт.

Своге, НЧ Градище

Лом, Зала в сградата на ОП „Общински Пазари“, ул. „Георги Манавски“ №19

Тополовград, Бизнес център "Терзиевата къща", ул. „Драма“ № 3 Антония Кръстева и

Дупница, Зала в Общината  - 90 места


8 окт.

Вълчи дол, Заседателна зала в Общината, пл. “Христо Ботев“ № 1, ет.1

Каолиново, Зала в НЧ “Просвета”, ул. “Христо Ботев“ № 1,

Средец, Зала в Общината, пл. „България“ № 8 – 70 места

Роман, Заседателна зала в Общината, бул. „Христо Ботев“ № 132-136, ет.2, стая 222

Черноочене,  НЧ, с. Черноочене, ул. Шеста № 9


9 окт.

Ихтиман, НЧ „Слънце“

Твърдица, Зала в НЧ „Св. Св. Кирил и Методий - 1914“, пл. „Свобода  № 8“ – 70 места

Раднево,  Зала № 1 в Общината, 180 места, с озвучаване и мултимедия, адрес ул. „Митьо Станев“ № 1

Сандански,  Зала в „Дом на културата“, пл. България 


10 окт.

Болярово, Зала в Общината с капацитет – 50 места

Омуртаг, Зала в Общината, ул. „Александър Стамболийски“ 2А – 50 м. 

Девин, Зала в Общината, гр.Девин, ул. Дружба 1 

Павликени,  НЧ – 240 места


13 окт.

Ботевград, Зала в сградата на Общината 

Завет, Зала в Общината, ул. Лудогорие № 19  - 30 места

Септември,  НЧ

Ардино, Заседателна зала на Общинския съвет, ул. Бели брези № 31

Пордим,  250 места в НЧ "Иван Радоев"

 

14 окт.

Каспичан, НЧ „Пробуда 1924“ зала 105, ул. Мадарски конник с/у Общината;

Ружинци, Народно читалище „Христо Ботев – 1898 г.“ул. „Геори Димитров“ №33

Симеоновград,  НЧ "РАЗВИТИЕ", ул. ''Търговска'' 5

Сухиндол, Зала в Общината, ул. "Росица" № 106

Банско, Зала в Туристически информационен център, пл. Възраждане


15 окт.

Копривщица, Зала в Общината 

Бяла Слатина, Кино „Метропол“ към Читалище „Развитие“, пл. „Демокрация“ №1

Първомай, Зала в Общината, гр. Първомай, ул."Братя Миладинови-юг" №50

Гурково,  Зала в Младежки Дом, 50 места, без озвучаване, с  мултимедия, адрес пл. „Войвода Генчо Къргов“, срещу Общината

Бобов дол, НЧ „Просвета“ 

 

16 окт.

Шабла, Заседателна зала на Общински съвет, ул. “Равно поле”, №35, ет 3,

Сунгурларе, Заседателна зала в Общината с капацитет – 40 места

Тутракан,  Зала в общината, ул. "Трансмариска" №31

Рудозем,  НЧ, гр. Рудозем. Централен площад-Читалището

Дряново, Зала в Общината, ул."Бачо Киро" № 19


17 окт.

Белослав, Конферентна зала на Общината ул. Цар Симеон Велики № 23

Чипровци, Заседателна зала в сградата на Общината, бул. „Петър Парчевич“ №45

Две могили, Зала в Общината, бул. "България" 84

Батак,  НЧ "4-и май", ул. Освобождение №1

Стражица, Зала в Общината, ул. "Дончо Узунов" № 5


20 окт.

Смядово, Заседателна зала в Общинската администрация, пл. Княз Борис I“ № 2

Стралджа, Зала в Общината с капацитет – 60 места

Антоново, Зала в Общината, бул. „Тузлушки герой“ №26 – 50 места 

Садово,  НЧ,  гр.Садово, ул "Иван Вазов" №2

Якоруда,  Зала в Народно читалище Светлина 1907

 

21 окт.

Златица, НЧ „Хр Смирненски“,   пл. МАКЕДОНИЯ  ет 1 

Поморие, Залата на Художествената галерия, ул. П. К. Яворов №15

Козлодуй, НЧХП „Христо Ботев – 1879“, пл. „Христо Ботев“ /евентуално може да бъде сменена залата/

Момчилград,  НЧ "Нов Живот", ул. Гюмюрджинска № 90


22 окт.

Нова Загора, зала в Общината на ул. „24-ти май“ № 1  - 106 места

Георги Дамяново, Народен дом, център

Чирпан,  Зала в Общината, 70 места, площад „Съединение“ № 1

Троян,  Салон на общината, пл. "Възраждане" № 1  - 90 места 


23 окт. 

Долна баня, Зала в Общината, ул.“Търговска“ №134, 2 етаж – 60 места

Долни чифлик, Зала в общината, пл. Тича № 1

Перущица, НЧ „Просвета“, пл. „27 Априлий“

Стамболово, Съветническа зала в Общинска администрация

 

БНА “Активни потребители” и Сдружението за правна помощ на потребителите ще вземат участие в разяснителните срещи на КЗП - част от информационната кампания на Министерство на финансите и БНБ в страната по повод въвеждането на единната европейска валута. 

На 13 октомври Обучителен център "Темида" ще проведе онлайн семинар на тема: „Счетоводни аспекти на въвеждане на еврото в България. Последни промени в Наредба № Н-18/2006 г. - обн. ДВ, бр. 42 от 23.05.2025 г.“

До 31 октомври продължава кампанията на Асоциация „Активни потребители“ за покупка на качествени и енергийно ефективни климатици с до 370 лв. договорена отстъпка и включен монтаж. Всички модели, част от кампанията, са получили висока оценка в независими лабораторни тестове, извършени от международни специалисти. Всеки може да се включи  чрез безплатна и необвързваща с покупка регистрация на уебсайта на кампанията.

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia