Кампания
Посетители на несъстоял се концерт не могат да си вземат парите за билетите
През декември 2013 г. Радослава Ганозова си купува четири билета за концерта на американската поп група Куул енд дъ Генг. Продавачът е ТикетПро България ЕООД – агенция, която е специализирана в продажбата на билети за различни мероприятия.
Концертът, който е планиран за 21 януари 2014 г. в зала 1 на НДК, е широко рекламиран в медиите.
Стойността на четирите билета е 400 лв., които Радослава Ганозова плаща онлайн с платежно нареждане, чрез уеб страницата на ТикетПро. Транзакцията е успешна и потребителката получава закупените билети в срок.
В началото на годината обаче става ясно, че поради липса на интерес концертът на Куул енд дъ Генг няма да се състои. Съобщението за това е публикувано от различни медии, и в него се казва, че хората, които са закупили билети, могат да си получат обратно парите в офиса на ТикетПро, който се намира на столичната улица "Шандор Петьофи". Според анонса, връщането на парите трябва да стане след 15 януари 2014 г.
Проблемите
Липсата на адекватна комуникация на отменянето на концерта става причина хора от различни краища на България да се отзоват на 21 януари пред вратите на затвореното НДК в столицата в очакване да чуят групата, твърдят потърпевши. Там обаче те не са намерили анонс за отменянето на концерта и си тръгват разочаровани.
Естествено, след това всички правят постъпки за да получат парите си обратно. Връщането на парите обаче така и не се случва бързо и лесно, а за някои от хората тепърва предстои.
След първоначалната информация, че парите за билетите могат да бъдат получени в техния офис, ТикетПро обявяват на интернет страницата си, че провалът на концерта не е по тяхна вина, а по вина на организаторите. Това е фирмата Симпъл Ивентс България, която според информацията на потребителите е местния клон на словенска компания. Според ТикетПро, именно Симпъл Ивентс е отговорна за връщането на парите на хората, които са си закупили билети.
Тази информация е допълнена от публикувано отново на интернет страница на ТикетПро двустранно споразумение между тях и Симпъл Ивентс, в което двете страни се съгласяват Симпъл Ивентс да връща парите за проваления концерт.
Издирването на Симпъл Ивентс от потребителите се оказва сложно, защото на адреса им в столичния квартал „Бъкстон” подобен офис не съществува, не е известно и някога да е имало такъв. На телефоните на агенцията също не може да бъде открит техен служител, твърдят потребители.
Все пак, Радослава Ганозова успява да намери електронната поща на Симпъл Ивентс и се свързва с тях. По искане на служители от компанията, тя изпраща свързаната с казуса информация - сканирани билети плюс документите за плащане, номер на банкова сметка, по която да бъде преведена сумата за билетите.
След месец мълчание от страна на Симпъл Ивентс, потребителката отново се свързва с тях и ги предупреждава, че ще сезира компетентните по случая органи за злоупотребата. В резултат тя получава следния отговор:
„Не си мислете, че сте единствената, на която трябва да бъдат верифицирани билетите и да бъде извършен банков превод.... Надяваме се, че не смятате, че всеки отделен случай не отнема време...ако си мислите, че като ни кажете къде, с кого и какво ще предприемете по казуса това ще доведе до изключение, тогава имайте удоволствието да се свържете с тях.....”
Това е и последния отговор от фирмата, която до момента, повече от половин година по-късно не е върнала парите на Радослава Ганозова.
Реакциите
Междувременно, малка част от измамените потребители все пак са получили парите си. Пострадалите са се обединили в група в социалната мрежа Facebook и подават жалби до Комисията за защита на потребителите и до Софийска градска прокуратура, чиито отговор все още се чака.
Сумите, които им се дължат за проваления концерт варират от 80 до 600 лв.
Оттук нататък, естествения ход на процедурата би могъл да се развие в посока завеждането на съдебно дело. „Това, което бихме посъветвали пострадалите потребители да направят е да заведат съдебно дело, за което ние сме готови да им окажем необходимото съдействие”, коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на БНААП.