• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар

    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Статии

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Коментар > Статии > Как да върнем стока закупена онлайн?

Още по темата:

Потребителски права, които най-малко познаваме

Новите изисквания към етикетите на храните

Новите права при гаранции и неравноправни клаузи

Статия

Как да върнем стока закупена онлайн?

26/09/2014
Tweet
photo

Какво да направите, ако стоката, която сте закупили по интерет се окаже дефектна?

 

            Пазаруването онлайн набира скорост, а заедно с него и въпросите, свързани с правата на потребителя. Един от най-често задаваните както от потребителите така и от търговците на дребно е каква е законовата процедура при отменяне на онлайн поръчка и за връщане на стоки, които са се оказали дефектни или с незадоволително качество.

            Важно е да знаете, че при покупките онлайн имате пълните права за рекламация, както при покупките, осъществени по стандартния начин. Нещо повече – тъй като при пазаруването по Интернет, решението на потребителя често се основава само на кратко описание или снимка, той може да върне дадена стока, дори и ако просто е променил мнението си за съответната покупка в срок от 14 дни.

            Ето няколко кратки съвета, които ще ви помогнат да пазарувате по-спокойно през Интернет.

Ако размислите

            Ако сте си закупили стоки онлайн след 13 юни 2014, стандартно имате срок от 14 календарни дни, за да анулирате сделката. Те започват да текат от деня, в който сте получили стоката. Отмяната на покупката става в офиса на търговеца или по пощата с пратка до търговеца.

            Въпреки че това е минималният законов срок имайте предвид, че може да има и търговци, които предлагат по-голям срок. При всички случаи, проверете реда и условията за рекламация на стоката, закупена онлайн преди да пазарувате.

Връщане на дефектни стоки

            След като изтече срокът от 14 дни и се окаже, че стоката закупена през уебсайт например е дефектна и не функционира нормално, или характеристиките й не съвпадат с описанието, което е дадено, вие имате право да предявите рекламация (за ремонт или замяна) по същия начин, както и ако тя е закупена в обикновен магазин.

Услуги

            Ако си закупите онлайн услуга, правилата са същите както при покупката на стоки. Има обаче някои договори за услуги, от които нямате право да се откажете ако в последствие размислите. Пример за това са услуги, свързани със свободното време - пътуване, театър, кино и др. При тях покупката става на определена дата или в определен период от време и от тук произтича невъзможността за по - късното разваляне на договора.

            И тук е особено важно преди покупката да се запознаете внимателно с условията и реда, по който става това.

Цифрови файлове

            Има спор по въпроса дали цифрови файлове за изтегляне от интернет като например електронни книги, са стоки или услуги. Засега преобладава мнението, че те са услуги и всички правила за покупката на услуги са валидни и при тях. Това означава, че вие имате право да отмените покупката им както при конвенционалните продажби.

образец

Tweet

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

Синът ми е купил маратонки от саит но се оказа че са му малки и продавача не желае да ги смени как да постъпя при условие че са минали повече от 20 дни

Написан на: 17/05/2016 00:53 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia