• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт

    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Транспорт > Статии > Защо не пътниците, летище София е виновно

Още по темата:

Защо не пътниците, летище София е виновно

На прага на лятото: Как ще пътуваме?

Защо „Гражданска отговорност“ не покрива реалните щети?

Статия

Защо не пътниците, летище София е виновно

Публикуван на: 11/10/2024
Tweet
photo

      През седмицата се развихри скандал с множество пътници, които изпуснаха полетите си навреме, поради огромни опашки при проверката на сигурността на летище София. Ето част от заглавията в медиите.

„Огромни опашки блокираха летище София, пътници изпускат полети“,

„Опашки на летище "София", какво се случва?“,

„Хаос и опашки на Летище София, каква е причината“,

“Хаос, опашки и изпуснати полети на летище София“

 

Защо се случи това?

     На официалната интернет страница на летището намираме само следната информация:

     Важно!

     На вниманието на всички пътуващи

     2024-07-22 00:00

     Уважаеми пътници,  

     Напомняме ви да спазвате изискването на авиокомпаниите и да бъдете два часа преди полет на летището. 

     В секция „Новини“ летището не е счело за необходимо да коментира актуалната ситуация с изпуснатите полети или да се дадат допълнителни разяснения към пътниците. В същото време медии цитираха обяснения на летище София.

     По БНТ Изпълнителният директор на летището Хесус Кабайеро обясни, че пиковите часове са между 5 и 7 сутринта.

     "Работното ни време е от 5 до 24 часа и имаме много натоварени полети през ранните часове. В момента трафикът е малко по-спокоен, но между 5 и 7 е по-натоварено. Обикновено пътниците трябва да изчакат между 5 и 20 минути, за да преминат през проверката за сигурност".

     По думите на Кабайеро опашките и хаоса от миналата седмица са извънредна ситуация и се дължат на пътникопотока, който идва в края на септември. Повечето от пътниците са дошли 45 минути преди излитане и масово не се следва препоръката да са на място два часа по-рано, твърди още изпълнителният директор.

     "Това е важно, за да се избягват подобни ситуации. Ако дойде пътникът 45 минути по-рано, особено между 5 и 7 часа, имаме над 16 полета в този диапазон. Това е пик и за да се избегнат подобни ситуации ние препоръчваме и авиокомпаниите молят пътниците да пристигат два часа преди излитане".

     Терминал 2 е предвиден за поток от 2,5 до 3 милиона пътници годишно, а в момента през него преминават над 5 милиона пътници. Започнал е процес по наемане на над 100 души, които да работят при проверките за сигурност, но процедурите са бавни.

     "Регулациите, които важат в момента, са много остарели, т.е. за да бъде сертифициран служител по сигурността, процедурата трае по 2-3 месеца. Опитваме се да прилагаме най-добрите европейски практики на нашето летище. Преди следващия пик очакваме да увеличим боя на скенерите, ще имаме нови технически възможности. Подготвяме се за следващия летен сезон", обясни Хесус Кабайеро.

 

Нашият коментар:

     От цитираната позицията на изпълнителният директор на летище София можем да откроим и коментираме няколко акцента:

1. Пътниците са отговорни, защото не идват 2 часа преди полета – не може пътниците да са отговорни за лошата организация и лошото планиране на полетите. Не може директорът на летището да знае кой пътник кога е пристигнал. Опашките се образуват от пристигнали, не от непристигнали пътници. Много пътници свидетелстват, че са изпуснали полетите си, дори пристигайки над 2 часа преди полета си.

2. Летището работи от 5 до 24 часа, а пиковите часове са между 5 и 7 сутринта - все пак летището продава слотовете на авиокомпаниите и може да се погрижи за по-изпълнимото им разпределение, за да се постигне по-равномерно натоварване. Дали е от алчност или липса на мисъл няма голямо значение, но струпването на голям брой полети по едно и също време изцяло зависи само и единствено от летището.

3. Не достигат служители по сигурността, но при следващия пик ще се увеличат броя на скенерите – всъщност това е признание, че проблемът е в летището, а не в пътниците. Недостигът на служители по сигурността всъщност означава, че летището е спестило разходи за заплати на такива служители, така че си оставаме скептични към причината за този недостиг.

 

Има ли решение?

     Асоциация активни потребители ще настоява за европейско решение на проблема. Летищата трябва да носят отговорност в такива случаи, а не да се оправдават с пътниците.

 

Нашият съвет

     Ако ви предстои пътуване около Коледните и новогодишни празници, предварително се информирайте от сайта на летището за броя на полетите около вашия час на заминаване. В случай че в рамките на час са предвидени над 6 заминаващи полета, може да очаквате неприятности.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia