• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца

    • Храни
    • Интернет

    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Деца > Интернет > Статии > Пречки пред интернет търговията - гледната точка на бизнеса

Още по темата:

Wi-fi проблеми

Пречки пред интернет търговията - гледната точка на бизнеса

Рекламиране на алкохол и цигари на деца в интернет

Статия

Пречки пред интернет търговията - гледната точка на бизнеса

Публикуван на: 05/06/2009 Последна редакция: 04/04/2011
Tweet

Потребителите по презумпция са считани за по-слабата страна в отношенията търговец - клиент. За да разберем обаче поведението на бизнеса, е добре да чуем и неговата гледна точка.

Според доклада „Пречки пред електронната търговия", представен от Меглена Кунева, не само потребителите, но и бизнесът, в лицето на търговците в отделните държави на Европейския съюз /ЕС/, се изправя пред проблеми при онлайн търговията. Най-големи пречки обаче се срещат при интернет търговията, когато трябва да се прекоси една или повече граници и да се влезе в друга държава.

Разходите от раздробяването и разпокъсването на този вид бизнес между отделните държави в ЕС са значителни. Осреднените административни разходи за търговец, желаещ да търгува само в една държава в ЕС, са 5 526 евро. Ако той теши да прескочи границата и да оперира в една или две държави в ЕС, разходите му ще скочат до 9 276 евро. За бизнес, действащ в рамките на 27-те държави на ЕС, административните разходи ще достигнат 70 526 евро!

Невъзможността или нежеланието на търговци и дистрибутори да обслужват клиенти, които се намират извън граница, е една от основните пречки пред електронната търговия. Така например транзакция по интернет може да бъде прекъсната, когато от кредитната карта на клиента стане ясно, че той се намира извън обичайните пазари на доставчика. Някои доставчици дори ограничават достъпа до интернет страницата си на потребители, които се намират извън сферата им на дейност. Това причинява раздробяване и накъсване на общия пазар, до които, както се оказва, потребителите нямат равен достъп.

Повечето търговци обаче имат интернет страници, които се виждат от цял свят, и въпреки това 33% от потребителите твърдят, че им е била отказана доставка, защото са се намирали извън държава на дейност на конкретен търговец.

Защо интернет търговците предпочитат да останат в рамките на една държава?

Основно пазарно правило предполага, че с нарастване на даден сектор той може да засити пазара в една държава. Тогава търговците ще потърсят нови пазари и ще излязат навън. Онлайн търговията обаче среща различни пречки и невинаги следва тази логика.

-        Потенциално по-високи разходи. 63% от анкетираните търговци посочват, че евентуална измама или неплащане от страна на клиента може да оскъпи значително интернет продажбите извън граница.

-        Данъчни пречки. За 62% от анкетираните различните данъчни изисквания в страните членки на ЕС могат да причинят допълнителни разходи за бизнеса.

-        Потребителско законодателство. Допълнителни разходи, според 60% от анкетираните, могат да възникнат и поради различни изисквания на потребителското законодателство в отделните държави.

-        Скъпи процедури при решаване на спорове. 59% от бизнеса мисли, че не си заслужава да се търгува онлайн през граница поради скъпите процедури при евентуални потребителски спорове.

-        Скъпа доставка. Според 57% скъпата доставка на стока извън граница е пречка пред електронната търговия.

-        Трудности при гаранционното обслужване. За 55% от търговците гаранционното обслужване извън граница представлява сериозен проблем.

-        Езикови бариери. Според 45% търговията се оскъпява поради езикови трудности и бариери.

Проблемът се задълбочава допълнително и от различното законодателство в държавите членки на ЕС. Търговците биха били по-склонни да търгуват онлайн през граница, ако има еднакви правила за търговската гаранция, връщането на стока, прекратяването на договора и други. Затова, както и в други сфери на търговските отношения, и тук вече се вижда нуждата от единно европейско законодателство.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia