• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет

    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • АНКЕТА Интернет доставчици
  • Измама grouponi.bg
  • Какво е Е надежден

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Интернет > Статии > Какво правим в социалната мрежа

Още по темата:

5G за 19 лева е като сирене за 7 лева?

5G мрежата в България. Колко добра е тя?

Игра ни учи да не казваме ДА на всичко

Статия

Какво правим в социалната мрежа

Публикуван на: 31/07/2012
Tweet
photo

 

В социалните мрежи споделяме повече, отколкото предполагаме

  Американското потребителско списание Consumer Reports публикува проучване относно каква лична информация споделят потребителите в социалните мрежи и най-вече във Facebook. Данните показват, че въпреки предоставените възможности за защита на профила, около 13 млн. от американските потребители не се възползват от тях. Големият брой незащитени профили се дължи на незнание как да бъдат активирани опциите или нежелание за ползването им.

  Шокиращи са новините, че 4,8 млн. потребители са споделили информация за това къде и какво ще правят в точно определено време, а в повечето случаи и с кого ще го прекарат. Цялата тази информация уведомява недоброжелателите кога домовете им ще бъдат необитаеми. Тази е най-срещаната несъобразителност от страна на ползвателите на услугите на социалните мрежи. Друго неволно действие, но често срещато, е харесването на съдържание на страници, свързани със здравословни проблеми и лечения - 4,7 млн. потребители. На пръв поглед това изглежда незначително, но може да бъде използвано в ущърб на потребителя от застрахователните компании, например.

  Феновете на най-голямата социална мрежа Facebook скоро ще наброяват 1 млрд. души. Проучването на Consumer Reports показва данни за американските потребители на социалната мрежа, които наброяват общо 150 млн. Близо 9% от тези профили предоставят лична информация в мрежата. Това има своите последствия, като се наблюдава увеличение с 30% на тормоза, измамите и неправомерното влизане в чужди профили, в сравнение с изминалата година. Въпреки постоянните обновления по защитните функции на платформата, едва 37% от потребителите ги използват.

  Списанието публикува списък с най-често срещаната информация, която хората споделят в социалната мрежа:

•  39,3 млн. са посочили свой член на семейството в профила си
• 20,4 млн. са добавили рождена дата и година
• 7,7 млн. са харесали страници с религиозно съдържание
• 4,6 млн. споделят интимния си живот на стената си
• 2.6 млн. споделят алкохолните си преживявания публично
• 2.3 млн. са харесали страници относно сексуалната си ориентация

5 начина да защитите личната си информация в социалната мрежа

1. Помислете преди да пишете.

  Преди да решите да споделите дадена информация или да извършите някакво действие в социалната мрежа, помислете как това би могло да рефлектира и дали не е по-добре да запазите тази информация далеч от обществените уши и очи.
Дори и да изстриете профила си, има голяма вероятност първоначално предоставената информация да остане още няколко месеца активна.

2. Проверявайте как изглежда профила ви за другите.

  Facebook предлага такава опция и е добре да знаете кой и какво вижда във вашата лична информация. Често проверявайте и индивидуалните настройки за защита на личните данни, тъй като те постоянно се сменят.

3. Ограничете достъпа.

  Нагласете настройките си така, че информацията да е достъпна само за когото вие желаете или за вашите приятели в мрежата. Ако я направите видима за приятелите на вашите приятели, то това далеч не е стъпка към ограничаване на достъпа. Информацията би могла да достигне до стотици, хиляди хора, които вие не познавате.

4. Запознайте се с начините за лична защита.

  Трябва да сте наясно как и какво от вашия профил можете да не споделяте с всички. За по-голямата част от информацията, намираща се на стената ви, можете да наложите ограничение, но има неща като имената ви и профилната снимка, които остават публично достъпни.

5. Заключете целия профил за непознати.

  Това е лесно постижимо чрез общите настройки за защита на личните данни.

6. Ограничете достъпа на приложенията до данните ви.

  Приложенията и игрите, като FarmVille например, получават автоматичен достъп до информацията, съдържаща се в профила ви, при активиране на апликацията. Същото се отнася и за сайтове, които използват Facebook профила ви, за да улеснят регистрирането ви за предлаганата услуга. Променете настройките за информацията, до която приложенията могат да достигнат.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia