• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

COL-SUMERS_2

Сподeлената икономика става част от живота ни чрез технологичните средства

 

Използването на технологични мрежи се увеличава навсякъде по света в необразим мащаб дори когато става въпрос за най-ежедневните дейности като пазаруване, плащане на сметки, наемане, отдаване под наем, обмен или споделяне на продукти. Развиването на икономическите платформи за споделяне увеличава разнообразието на предлагани продукти и услуги; всъщност повече от половината от всички граждани на ЕС са запознати с икономиката на споделяне и всеки шести човек вече я използва (Euro-barometer, 2016).

 

Преди десет години списание Time публикува статия, която определя икономиката на споделяне като една от десетте инициативи, които ще променят света. Това, което се счита за „старо“ от някои, е „ново“ за други, така че вместо да бъде изхвърлено, може да бъде заменено за нещо друго или да бъде подарено. Купувайки по-малко и само това, от което се нуждаем, само когато се налага, нашите рафтове и мазета няма да бъдат претрупани и ще има по-малко отпадъци и повече удовлетворение.

 

Не всеки има умения или ресурси да участва в дигиталния свят. Гореспоменатите дейности често изискват познания за дигиталната среда. Тъй като делът на възрастните хора се увеличава, съответно нарастват и рисковете от социално изключване - не са редки случаите, когато хората не могат да си позволят основни стоки и услуги или плащат много (твърде много), за да ги получат (например онлайн банкиране и др.) поради нарастващата сложност на пазара и и поради липсващите нужни цифрови умения.

 

Липсата на участие може да е резултат от липса на доверие

 

При обмен на стоки или услуги, получаването им на първоначално обявената цена или само покриване на разходите се осъществява директно между потребителите по равнопоставен начин, най-често чрез онлайн платформа. Доверието между хората е от съществено значение и точно това обаче е подложено на изпитание. Взаимното доверие между хора, които не се познават, е най-важният компонент на този феномен. Без доверие е много трудно да бъдат привлечени достатъчен брой хора (т.е. да бъде достигната достатъчно голяма критична маса), които да са готови да участват в инициативата, за да я направят работеща. Най-успешните системи включват ефективни механизми за гарантиране на доверието между доставчици и потребители, като например референтна система на платформата CouchSurfing или даването на отзиви (обратна връзка) в eBay. Словенската платформа за споделяне на автомобили (споделено пътуване) prevoz.org също позволява преглед на шофьорите и по този начин допринася за осигуряването на възможно най-малко ненадеждни шофьори. Чрез подобни механизми платформите печелят доверието на потребителите, като по този начин се увеличава броят на хората, които ги използват (и броя на транзакциите през платформата).

 

Различни организации в Словения предоставят на възрастните хора възможности за придобиване на цифрови умения. Ако това би помогнало на някой от вашите близки или познати да стане отново социално активен, помогнете му да намери подходящ курс след като рискът от COVID-19 приключи и го запознайте с всички възможности, които ще получи. Възрастните хора имат богатство от знания и могат да бъдат както от тези, които придобиват, така и от тези, които предоставят. Може би размяната на услуги е най-добрата първа стъпка - обучение на чужд език вместо градинарстване или миене на прозорци. Възможностите са безкрайни.

 

За повече информация, свързана с проекта, посетете www.col-sumers.eu  

 

Контакти: 

Българска национална асоциация Активни потребители

Ул. „Врабча“ 26

Тел. 02/9890106

e-mail: [email protected]

https://aktivnipotrebiteli.bg

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia