• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца

    • Храни

    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест
  • Статии

  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Деца > Храни > Статии > Изкушения за децата, печалби за производителите

Още по темата:

Фалшив зехтин беше изтеглен от пазара

На война срещу млечните ментета

Крие ли риск консумацията на сурови кълнове

Статия

Изкушения за децата, печалби за производителите

Публикуван на: 10/10/2006
Tweet
photo

Производителите на храни знаят как да привлекат децата към някои продукти. Възниква въпросът защо най-нездравословните продукти са най-промотирани.

Повечето деца са с наднормено тегло, ето защо е важно децата да бъдат насърчени да се хранят здравословно. Противно на това наблюдаваме трудноразбираеми етикети и множество маркетингови тактики за продажба на вредни храни.

Маркетингова стратегия

Децата са лесна мишена за продавачите, защото те могат да повлияят на разходите на родителите си. Компаниите преследват целта децата да развият лоялност към марката докато са малки, защото продължават да купуват същата марка и като големи. Много хранителни компании назначават детски психолози и се съсредоточават над групи деца, за да вникнат в техните мотивации, интереси, ценности и предпочитания.
Агенцията за стандарти по храните в Обединеното кралство разкри скорошно проучване, което стига до извода, че децата са свързани с хранителните промоции и те влияят на техните предпочитания и на начина им на купуване и потребление.

Младите умове

Децата до 4 години не могат да различат телевизионните реклами и програми. Децата от 4 до 7 години разпознават рекламите, но не могат да бъдат критични към тях. Проучване на деца от 6 до 7 години откри, че 64.8% от тях се доверяват на всички реклами.

Маркетингови тактики
След 2004 г. в Ирландия Законът за детската реклама забранява рекламите на храни, насочени към децата, но те все още са изложени на реклами от чуждестранни канали, които не са регулирани от Комисията по разпространението (Медийния съвет) на Ирландия. Герои в такива реклами са:
· Тигъра Тони
· Меденото Чудовище
· Роналд МакДоналд

Рекламите не са единственият изпробван маркетингов подход. Продуктите са в опаковки с ярки цветове и често включват анимационни герои, които привличат децата.

Някои продукти са във форма, примамливи за децата, като консервираните макарони, които изобразяват герои от популярни телевизионни предавания:
· Покемон (Heinz)
· Дисни (Heinz)
· Боб Строителят (HP)
· Скуби Ду (HP)

Децата бързо губят интерес, затова продуктите често се обновяват, за да са в крак с последните тенденции. Често производителите на храни знаят по-добре от родителите какви са последните мании.
Като поотраснат децата са повлияни от любимите си спортни или поп звезди и купуват продукти, които те ядат или пият, затова сделките за спонсорство са полезен пазарен трик. Промоционалните играчки, подаръците, наградите са успешни маркетингови тактики, които се използват, за да накарат децата или родителите им да купуват продуктите.

Кои продукти?

В челната петица на най-купуваните от деца хранителни продукти са:
· Зърнени продукти
· Безалкохолни напитки
· Захарни изделия
· Пикантни снаксове
· Чипс

Всички храни могат да участват в балансираната диета, но някои са с високо съдържание на захар, наситени мазнини и сол и трябва да се ядат по-рядко. Агенцията по стандарти на храните стигна до извода, че рекламираната диета е в рязко противоречие с препоръките на здравните консултанти.

Здравословни промоции

Правени са опити да се използват същите маркетингови тактики за промоцията на здравословни храни. “Теско” продава ябълки с Action man на опаковката, а “Dunnes Stores” продава сладки домати в кутия с анимационен герой.

Здравословни версии

Хранителните нужди на децата се различават от тези на възрастните, затова съдържанието на детските продукти трябва да се промени.
За много храни единствената разлика между продуктите за деца и възрастни е опаковката. Детските продукти съдържат същото количество наситени мазнини, захар или сол, както продуктите за възрастни, ако не и повече.
Например макароните Heinz Покемон съдържат 0.3 г натрий на 100 г продукт, което е повече от макароните за възрастни Spaghetti и Hoops, които съдържат 0.2 г натрий/100 г.

Идеални за кутии за обяд

Много продукти твърдят, че опаковката, в която са поставени е подходяща кутия за обяд за многократна употреба, за да насърчат родителите да ги купуват, но съдържанието на храната вътре не отразява идеалната диета.

Закони за етикета

Етикетите на храните са задължителни. Законите на Европейския съюз изискват производителите да изброяват съдържанието на енергия, протеини, въглехидрати и мазнини.
Ако в етикета е изброено съдържанието на мазнините, захарта, солта или фибрите, тогава трябва да е включена и разширена хранителна информация.
Според индустрията над 80% от всички опаковки показват хранителната информация независимо дали тя се изисква. Въпреки това все още има продукти без всякаква хранителна информация. Много продукти показват само основната информация, защото мястото на опаковката е ограничено.

Етикети, на които може да се разчита

Често етикетите споменават съдържанието на натрий вместо на сол и така подвеждат потребителите. Всички етикети трябва да са представени в стандартен формат, с еднаква точност и подредени в един и същи ред.
Ако продуктът съдържа 0.2 г натрий/100 г ще си помислите, че в кутия от 205 г има 0.4 г натрий – въпреки това на етикета пише, че в кутията има 0.3 г натрий.
През 2005 г. Европейският съюз преразглежда законите за етикетите. Желателно е ЕС да приложи тези закони и да изисква всички препакетирани хранителни продукти да имат пълен и смислен етикет, в лесно разбираем формат.

Коментар

Производителите на храни използват силни аргументи, за да убедят децата или родителите им да купят определени продукти, но потребителите трябва да погледнат над маркетинговата еуфория и да решат дали продуктът е подходящ за тях.
За да бъде това по-лесно, всички етикети трябва да са ясни, съдържателни и информативни. Властите в ЕС трябва незабавно да въведат по-строги регулации на етикетирането на храните и да дадат възможност на децата и родителите им да направят по-добър избор.
Потребителските организации трябва да настояват тези изисквания да бъдат наложени.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

<a href=https://cialis.lat/discover-the-best-prices-for-cialis>daily cialis online</a> Damage to the cornea and conjunctiva may continue after all bacteria are dead

Написан на: 04/08/2024 23:54 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia