• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами

    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Реклами > Статии > Тайната на успешната марка

Още по темата:

Звучни ТВ небивалици

Как да се оплачем от обидна или подвеждаща реклама?

Как се правят етични реклами?

Статия

Тайната на успешната марка

Публикуван на: 21/06/2008 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Кое прави една марка успешна сред потребителите и ги кара да се връщат отново и отново към нея?

Търговската марка е гаранция за качество и добро име на производителя. Доверието в търговската марка се изгражда най-често след години упорита работа, а защитата му налага ежедневни усилия. Търговската марка е успешна, когато съумее да прибави допълнителна стойност към продукта. Тя се превръща в силен икономически потенциал както за производителя, така и за потребителя. Значението на търговската марка за производителя се изразява в успешен бизнес и по-голяма печалба, докато за потребителя означава доверие и сигурност в качеството на услугата или продукта. По този начин търговската марка отразява симбиозата между бизнес и потребление, двете неразделни страни на съвременните пазарни отношения.

Следователно защитата на добрата марка представлява първостепенна задача за интелигентния търговец, който би предпочел да загуби част от печалбата си, но да защити доброто име и качеството на своята марка.

Това простичко пазарно правило все още не е осъзнато добре в общества като българското, които тепърва прохождат в пазарните отношения и развиват традиции в правенето на успешен бизнес. Определено може да се твърди, че българският бизнес няма да „прогледне" от само себе си, ако цялото общество и самите пазарни отношения не му помогнат. Именно тук идва и ролята на нас, потребителите. Най-добрият коректор на пазара е изборът на потребителя и то осъзнатият и информираният избор. Ще мине обаче още време преди българският потребител да започне да изпълнява ролята си на коректор на бизнеса и пазара.

Марката обаче не носи само икономическа изгода. Много често тя се обвързва и с емоционална, и психологическа стойност за потребителя. Когато потребителят е убеден в стойността на продукта, който ползва, той е в състояние да отстоява дълго време своя избор, като по този начин наказва останалите сходни марки. Част от бизнесът осъзнава тази силна страна на марката й я брани.

Кое е в състояние да наруши или направо да съсипе както икономическата полза, така и останалата стойност на даден продукт?

Както всяко едно доверие и доверието в марката се гради бавно, но се разрушава много бързо. От една страна, притиснат от икономически или други проблеми, производителят сам влошава качеството на своя продукт. Лошото качество по-бързо може да срине дадена марка, отколкото оскъпяването й. Покачването на цената най-вероятно ще принуди част от потребителите да се обърнат към по-евтин сходен продукт, но не и потребителите, които са убедени в качеството и ще останат със същия продукт или услуга. От друга страна, дори и качеството на продукта да се запази на високо ниво, доверието в марката може да си отиде, ако продуктът не бъде предоставен по подходящ начин на потребителя. Потребителят лесно се „разглезва", свикнал на добро обслужване, той ще продължи да го очаква и изисква. Така и трябва да бъде. Ако се сблъскаме с лошо отношение и обслужване, много вероятно е да накажем търговеца, като се откажем от марката, дори и тя да е много качествена. Тази зависимост е криворазбрана в България, където потребителят като че ли е свикнал по-скоро на лошо отношение, отколкото на добро обслужване. Трябва да започнем да възприемаме усмихнатия търговец не като екзотика или рядка птица, а като необходимост. Нормално е компаниите да инвестират значителни средства, за да обучат персонала си как да работи с клиенти.

В заключение може да се обобщи, че успехът на дадена марка зависи от вътрешни и външни стимули. Това са, от една страна, вътрешната мотивираност на бизнеса, който осъзнава какво цели и е набележим средства и стратегия за постигане на конкретния резултат. Той е постоянен в своите цели, разнообразен в стратегиите и средствата и може да се адаптира лесно към постоянно променящи се условия. От друга страна, това са външните фактори в лицето на потребителите, които имат нелеката задача да решат, и то разумно и осъзнато, какво и как да купуват, чрез избора си да поддържат качеството на продукта и да са постоянен коректор на пазара и поведението на търговци и производители.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia