• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар

    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Коментар > Статии > Инвестициите в потребителските организации си струват

Още по темата:

Потребителски права, които най-малко познаваме

Новите изисквания към етикетите на храните

Новите права при гаранции и неравноправни клаузи

Статия

Инвестициите в потребителските организации си струват

Публикуван на: 27/04/2009
Tweet
photo

България трябва да засили тази форма на контрол на пазара, смята еврокомисарят Меглена Кунева

Голямото предизвикателство пред европейските институции  през следващите години ще бъде защита на правата на потребите в сферата на услугите. Това беше акцентът в изказването на еврокомисаря Меглена Кунева  на форум в Брюксел за Деня на потребителя, който се отбеляза всяка година на 15 март.

Всеки вече знае, че ако не е доволен от дадена стока, може да я върне в магазина и да получи обратното парите си или пък да я замени за друга. Не така стои въпросът с услугите, който пък са 70 процента от брутния вътрешен продукт на всяка страна. Правата ни са гарантирани през договорите, които имаме с доставчиците на стоки и услуги, но има една част, които сякаш не искаме да използваме. Например правото на избор. Това е да смениш доставчика си, ако не си доволен, да избереш компания, да видиш кой ти предлага по - добър пакет, обясни Кунева. Според нея продуктите вече са толкава сложни, че ако нямаш специална подготовка, не можеш да избереш, защото не знаеш какво ти предлагат, а от това се възползват лошите, нечестните търговци, тъй като информацията е мъглява и  те превръщат  потребителите  в крепостни.  По-лесно е потребителят да се ориентира в  предлаганите услуги и условията на мобилните оператори и интернет доставчиците, но по отношение на енергетиката, на транспорта, на банките, нещата стоят в ущърб на клиентите. След намеса на европейските институции банките приеха свой кодекс на поведение, които ще е в сила от 1 ноември тази година. Това ще позволи потребителите да се почувстват по - защитени и когато правата им са нарушени, ще мога  да потърсят намеса на държавен  орган.

От края на годината се очаква да има и единен формуляр на сметките за ток за всички страни от Европейския съюз. Кунева се похвали, че въпреки трудностите  с българските компании, търгуващи с ток, вече е постигнала успех при разговорите си с тях.  Електроразпределителните дружества в България се съгласиха с исканията на Европейската комисия, посочи тя.  След като беше приета евродиректива в тази насока, комисията е категорична, че няма да отстъпи и от искането си за прозрачни, ясни сметки за ток и бизнесът трябва да каже как да изглеждат те и да слуша потребителите. Още две работни групи остава да си свършат задълженията и през юни   да има предложения как да изглежда сметката. Бизнесът участва в разработването, преговорете са много трудни и очаквам да се постигне съгласие, че това ще е общата форма и до края на годината това да стане факт, обяви още комисар Кунева.

Въпреки че имаше известни постъпи за  по-силни гаранции за защита на а правата на потребителите на транспорт, все още нещата в тази сфера са в началото.

Според Меглена Кунева обаче  трябва да се засили и ролята на потребителските организации. Има страни, които инвестират в политиката за защита на потребителите 10 - 15 пъти повече от България. Това е добра инвестиция, защото се изплаща на държавата и България трябва да засили този начин на контрол върху пазара. Ако вложим в потребителските организации и култура, ще се намери нов баланс и на публичните разходи, струва си да се направи това. Бих искала да видя много повече инвестиции в тази политика, а не нещо временно. Това е реална икономическа политика и ако гражданите чувстват, че не са забравени, те ще имат повече доверие в държавата и когато кажем, че либерализираме пазара, хората ще се възползват от това, а няма да се страхуват, заяви още еврокомисарят.

Държава членка на ЕС

Финансиране за потребителските организации в Евро на 1000 жители през 2007г.

Австрия

321

Белгия

201

България

4

Кипър

152

Чешка република

76

Дания

347

Естония

34

Финландия

98

Франция

116

Германия

817

Гърция

27

Унгария

108

Ирландия

15

Италия

84

Латвия

19

Литва

21

Люксембург

1729

Малта

20

Холандия

27

Полша

15

Португалия

19

Румъния

2

Словакия

31

Словения

182

Испания

80

Швеция

139

Великобритания

480

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia