• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих

    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • На ски
  • Авто гуми
  • Автомобили
  • Екскурзии

  • Спорт

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Спорт и отдих > Екскурзии > Статии > Да летиш на ниска цена

Още по темата:

ПРОУЧВАНЕ Мисия: жалба до авиокомпания

Идеалната почивка

Пътуване в Европа 2013-2014 г.

Статия

Да летиш на ниска цена

Публикуван на: 13/02/2013
Tweet
photo

Да летиш на ниска цена

Нискотарифните авиолинии са предпочитан начин за пътуване в Европа, а у нас на таблата с разписание на полетите все по-често се появяват имената на компании, предлагащи евтини услуги за превоз на пътници. Тенденцията е определена от безспорно ниските цени на билетите и големия брой дестинации, които се предлагат на потребителите. Звучи чудесно, но има и клопки, които при невнимание могат да ви принудят да платите високи цени за нискотарифен полет. Предлагаме Ви подробна информация за допълнителните такси и тарифи на авиокомпаниите, за да не се окаже, че евтиният ви билет, всъщност е по-скъп от полет с редовна линия.

От къде спестяват нискобюджетните компании?

  • Кацат на второстепенни летища, за да пестят от летищни такси
  • Всякакви екстри и допълнителни услуги се заплащат допълнително - храни и напитки на борда, багаж в багажното, запазване на места и др.
  • Част от тях не разполагат с физически офиси, а работят само с онлайн резервации

Услуги и тарифи

Допълнителните такси и тарифи са основният източник на печалба за нискобюджетните авиокомпании. Потребителят трябва да бъде много внимателен при резервирането на билет и условията за осъществяването му, тъй като при невнимание начисляваните такси са много високи и билетът може да ви излезе скъп. Имайте предвид, че услугите заявени на място на летището, вместо онлайн или по телефона, струват двойно повече. Ние събрахме цените на основните платени услуги и съответните цени за авиолиниите, които обслужват българските летища. На тази база пресметнете с коя компания ще ви излезе най-евтино да пътувате до желаната дестинация.

Цени на услуги на авиолинии

Дестинации в България:

  • WizzAir, EasyJet и FlyNiki летят от София
  • RyanAir лети само от Пловдив.
  • Germanwings лети само от Бургас.
  • Norwegian лети от Варна и Бургас

Трансфери 

Нискотарифните авиокомпании не предлагат полети с трансфер. Ако искате да летите до някъде с прекачване, трябва да си купите два независими един от друг билети, което крие своите рискове. Ако изпуснете втория полет заради закъснение на първия, нямате право на по късен полет или връщане на парите. При трансферите отговорността за прехвърлянето на багажа и навременното чекиране са ваши. Търсете полети с голяма часова разлика между тях, от поне 2 – 3 часа, за да нямате проблеми.

Цени на услуги на авиолинии

Кога са най-евтини билетите?

Имайте предвид, че цената в момента, след 2 часа може да бъде съвсем различна и това е право на компанията. Цената на нискобюджетните самолетни билети се формира спрямо направените резервации и закупени билети до момента, съобразени с времето до полета. В този смисъл през по-натоварените от към пътуване периоди – ваканциите покрай големите празници като Коледа, Нова година и Великден, както и при започване и приключване на учебната година в университетите в чужбина, почти е невъзможно да се намерят евтини билети, тъй като те са изкупени още при тяхното пускане и наплива от желаещи е голям.

Нашият съвет

Купувайте билетите директно от сайта на компанията, с която сте избрали да пътувате, а не през агенции и сайтове – посредници. Те взeмат такса за извършената услуга и излиза по-скъпо.

 

ВАЖНО

Няколко неща, за които да внимавате:

  • При резервация на билет, винаги въвеждайте името си на латиница, за да не възникват технически грешки в системата на авиолинията.
  • Повечето нискотарифни компании задължават пътниците да се чекират онлайн предварително до няколко часа преди полета. Прочетете внимателно условията по договора си за резервация и изпълнете необходимото, защото таксите за регистриране на място могат да бъдат много високи.
  • Всички такси, които се събират на място на летището, са двойно по-високи от таксите, които бихте заплатили при предварително обявяване на допълнителните услуги, които желаете. Постарайте се да не оставяте за последния момент добавянето на още една чанта или няколко килограма отгоре, тъй като ще ви излезе скъпо.
  • Ако ръчният ви багаж не е в зададените от компанията размери, то при качване на борда ще бъдете помолени да заплатите такса за допълнителен багаж, но по тарифите за заплащане на място, които варират около 40 евро.
  • Размерите за ръчния багаж включва колелата на куфара. Те трябва да се вписват в посочените размери, в противен случай ще се наложи да заплатите.
При някои компании освен ръчния багаж имате право на допълнителна дамска чанта или чанта за лаптоп, но при други, тези вещи се включват към изискването за една чанта за ръчен багаж и ако не са в рамките на него, ще бъдете помолени на място да заплатите за допълнителен ръчен багаж.

 

 

КОМЕНТАР НА ЕКСПЕРТА

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център (ЕПЦ), България

Какво представляват нискобюджетните авиокомпании и по-несигурни ли са те от редовните авиолинии?
Няма точно законово определение за нискотарифни авиокомпании. От тези, които се рекламират като такива, имаме постъпили много жалби в ЕПЦ, но получаваме оплаквания и към тях и към обикновените авиолинии.

Най-много оплаквания получаваме от WizzAir и EasyJet, което може да се обясни с факта, че те покриват най-много дестинации от и до България. Жалбите са основно за отменени полети и закъснения, а се срещат и за отказан достъп до борда на самолета. Постъпват и много оплаквания свързани с багажа на пътниците.

Случва ли се често потребителят да има резервиран билет, но да няма място в самолета?
Да, има такива случаи. Това е т.нар. „оувърбукинг”, когато компаниите продават повече места, от колкото в действителност имат в самолета. Също така, това се среща при възникнал технически проблем със самолета, когато той се заменя с по-малко местен и няма достатъчно място за всички пътници. В такива случаи компанията първо трябва да предложи вариант за доброволно отказване от полета и да им предложи парично обезщетение в замяна – връщане на парите или насрочване на друг полет. Ако няма доброволци, тогава компанията може сама да избере кой да не пътува. Ако сте сред хората, които компанията е избрала, имате право да се откажете от пътуването и сумата за билета трябва да ви бъде възстановена или пък да поискате насрочване на друг полет. Ако закъснението до крайната точка е над 3 часа, тогава имате право на парично обезщетение от 125 до 600 евро. При голямо закъснение на полетите се дължи парично обезщетение на потребителите, в зависимост от дължината на дестинацията. 

Има ли подадени сигнали за проблем при онлайн закупуването на билети?

Да, има. Подобни проблеми възникват основно при резервацията и могат да бъдат от различно естество. Потребителите най-често се оплакват от допускането на технически грешки, като например грешно въведено  име. Въвели сте едно име, а след завършване на резервацията се оказва, че тя е на друго име. Тези случаи се разрешават трудно, тъй като понякога проблемите са чисто технически. Но пред потребителя излиза проблема с промяната на името, тъй като стойността на таксата за смяна е почти равностойна на един билет. Имаме няколко такива случаи, които се разрешиха успешно. 

Как е най-добре да се процедира в случаите, когато името е объркано?
Във всички случаи, когато има проблем, ние съветваме потребителите да се свържат първо с авиокомпанията. Политиката на различните авиокомпании е различна, както и условията за подаване на оплаквания към самите линии. Някои имат онлайн форма за подаване на жалби, докато други имат специфични предпочитания. При установяване на такса, която потребителя не желае да заплати и времето е ограничено, то трябва да се свърже с оператор на авиолинията. Тук възниква проблемът, че информационните линии на повечето нискобюджетни компании за връзка са импулсни телефони и са платени. 

Какво се случва, ако потребителят заплати такса, която е неправомерно начислена?

Ако потребителят заплати дадена такса, която е неправомерно начислена и е установено нарушение в последствие, след осъществяването на полета, тя може да му бъде възстановена. Това важи и при заплащането на такса за промяна на името – ако не  заплатите таксата вероятно няма да можете да осъществите полета, а след промяната потребителят може да подаде оплакване и да си възстанови заплатената сума.

Съвет на експерта:

Винаги проверявайте данните по резервацията преди нейното потвърждаване – имена, лични данни, адрес, брой билети и крайна сума

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

Моят проблем е с непопълнени имена на дете, а 2х попълнени имена на един и същи родител в резервация на Ryanair. Едното име само ми дава да сменя, но за фамилията трябва да си платя. Казвате, че сте имали няколко такива случаи, които са се разрешили добре. Можете ли да ме посъветвате какво да направя? Благодаря ви!

Написан на: 11/07/2017 00:48 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia