• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство

    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други

  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии
  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Домакинство > Други > Тест > ТЕСТ тоалетна хартия (2012)

Още по темата:

Обмисляте покупка на термопомпа?
Съвети за по-малко потребление на електроенергия
Светът инвестира в термопомпи

Тест

ТЕСТ тоалетна хартия (2012)

Публикуван на: 06/03/2012
Tweet
photo

Информацията на етикета
Според действащото у нас законодателство производителите на тоалетна хартия нямат задължение дап редоставят информация за характеристиките на продукта върху неговата опаковка (като тегло, дължина и ширина на ролката или брой и дължина на отделните късове). Производителят сам преценява дали да постави такава информация върху етикета. В случай, че е поставена, тя трябва да бъде вярна, защото в противен случай потребителят бива подведен, което представлява нелоялна търговска практика и се наказва с глоба от 1000 до15 000 лева. При предишния ни тест от януари 2010 година само 6 от 19 марки нямаха обявена дължина на етикета. Две години по-късно прави впечатление, че вече 13 от 23 проверени марки дават информация по този показател. Тази тенденция не е добра, тъй като потребителят разполага с по-малко информация при покупката.

Цената
Дължината на ролката е най-важният индикатор, когато говорим за икономическия интерес на потребителя – да получи най-много за парите си. Разбира се тук се абстрахираме от качеството, което смятаме, че може да бъде доста субективно при този вид продукт. Потребителят може сам да прецени кой продукт удовлетворява неговите качествени изисквания като например – цвят, аромат, външен вид, мекота и др. В нашия тест сме се постарали да ви дадем информация за това, което не можете сами да прецените в магазина – какво количество от продукта ще получите за парите си. В таблицата то е изразено като цена за метър продукт. Цените варират в относително големи граници, което до голяма степен се обяснява и с различното качество на хартията, което не бива да критикуваме, защото дава възможност на потребителя за по-голям избор. От резултатите може да видите, че броят на ролките в една опаковка, както и цената на пакет, съвсем не означават по-евтин продукт и като цяло няма пряка връзка между цената, броя на ролките и реалната цена за метър. Вижда се, че най-евтиният продукт на ролка (Meri – 0,15 лева за ролка) съвсем не е най-евтин, когато пресметнем цената на метър. Същото можем да кажем и за продукта с най-ниска цена за опаковка от 4 ролки (Clever – 0,69 лева за опаковка), чиято цена на метър също не е сред най-ниските.

Неточности в информацията
Дължината на ролката е обявена на етикетите на 10 от тестваните продукти. При 6 от тях има отрицателна разлика спрямо обявената дължина, като в два от случаите - Emeka и Zewa Deluxe - тя е незначител- на в рамките на приемливите 2%. В други три случая - Optima Linija, Lotus Confort и Milde PREMIUM негативната разлика е между неприемливите 6 и 15%, а при Freshnex Eco установихме скандалната дължина от 14,80 метра при обявени на етикета 30 метра. За наша приятна изненада, при продуктите Сиси Maxi, Лотос Satin, Sanitex Orchid Aroma и Gama Lux установихме дори повече от обявеното с до цели 26% при Sanitex. Още по-радващо е, че и четирите продукта бяха включени в теста от 2010 година и тогава не показаха добри резултати. Продуктите Сиси Maxi, Sanitex и Gama през 2010 съдържаха по-малко от обявеното, а при Лотос нямаше обявена дължина на ролка. Това положително развитие показва колко позитивно влияние могат да оказват нашите тестове върху пазара.

тест тоалетна хартия

Устойчиво развитие
Тоалетната хартия е един от продуктите, който може да се произвежда изцяло от рециклирана хартия. Потребителите могат да допринасят активно за устойчивото развитие, като купуват тоалетна хартия от рециклиран материал. За наша радост това вече не е толкова трудно. В търговската мрежа открихме няколко продукта, направени от изцяло рециклирана хартия. Това са продуктите Meri, Sanitex, Сиси, Balu и Freshnex Eco. При няколкопродукта изобщо липсва информация за това дали са направени от рециклирана или друга хартия. Обратно - продукти, които са обозначени с надписи от вида 100% cellulose или 100% целулоза означава, че със сигурност не са произведени от рециклирана хартия. „Активни потребители” препоръчва на производителите да се ориентират все повече към рециклираната хартия и да съобщават това на етикетите. Производителите могат да се замислят и за найлоновите опаковки на тоалетна хартия, които ползват и за негативния им екологичен ефект. Българските потребители са все по-наясно с това как да допринасят за опазването на природата. Наша главна цел като потребителска асоциация е да поощряваме пазаруването на все повече рециклирани и неоцветени тоалетни хартии. Така и производителите, и ние, потребителите можем да допринесем за опазването на горите и стимулиране на устойчивото развитие.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia