• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Правата на пътниците са застрашени!
Лицензите на телекомите ще останат
Нелоялни практики в гейминг индустрията

Достъп до правосъдие

Повишаване на осведомеността на потребителите по отношение на достъпа до правосъдие

ЦЕЛ:

Главна цел на проекта е да допринесе по отношение на целите на „Достъп до правосъдие 2007-2013” (установена от Европейския парламент и Европейския съвет). Целта е да се подобри ежедневния живот на гражданите и бизнеса, насърчавайки свободния достъп до правосъдие. Трябва да се премахнат пречките пред бързото и относително евтино правосъдие в трансграничен план.

Акцентът на проекта пада върху осведомеността на потребителите относно възможностите, които предоставят  Регламенти 1896/2006 и 861/2007 на Европейския парламент и на Съвета. Те се отнасят до т.нар. Европейска заповед за плащане и Европейска процедура за искове с малък материален интерес.

Европейската заповед за плащане е мярка, която позволява бързо, ефективно и икономическо изгодно събиране на дългове, които не са оспорени от другата страна (ответника – търговец или доставчик на услуги) по съдебен път.

Европейската процедура за искове с малък материал интерес е друг ефективен и евтин начин да бъдат защитени потребителски права. Той има своите предимства, но и своите ограничения. В случаите, когато стойността на иска не надвишава 2000 евро, има повече предимства по отношение на Европейската заповед за плащане, защото създава едно спорно производство от момента, в който е подаден иска, докато не приключи производството със съответно съдебно решение, независимо дали ответникът възразява срещу иска или не.

Важно е да се знае, че и двата инструмента са предвидени по т.нар. трансгранични дела, т.е. такива при които страните са в различни държави.

Преди началото на проекта 52% от гражданите твърдят, че не биха били наясно с процедурите, ако имат нужда от  достъп до правосъдие в друга държава. Цел на проекта е този процент да бъде намален.

Чрез дейностите по проекта се насърчават гражданите на ЕС да използват процедури, чрез които да реализират правата си при трансгранични спорове. Също така се обясняват принципи, част от Хартата на основните права на Еврпейския съюз, насочени към правото на справедливи съдебни процедури  в рамките на адекватно време и безпристрастен процес. Трябва да се даде възможност на всеки да бъде съветван, защитаван и представляван.

ЦЕЛЕВИ ГРУПИ:

1)      Потребители, ангажирани в трансгранични покупки на стоки/услуги

2)      Практикуващи юристи и други служители, работещи в държавни институции и организации с нестопанска цел

3)      Академични среди и научни работници, ангажирани с потребителски въпроси

4)      Студенти по право, техни асоциации

ДЕЙНОСТИ:

1)      Изследвания

      Изследване на добрите практики по отношение на прилагане на законодателството. Информацията от изследванията ще се използва в други материали (презентации, информационни брошури, вестници)

2)      Създаване на мултимедиен DVD диск

            Интерактивен диск, състоящ се от информационна брошура, видео филми и презентации. Създадени са повече от 900 диска на български език.

Информационна брошура – брошурата разяснява как потребителите могат да използват ефективно европейските инструменти, за да защитят нарушените си права. Начинът, по който е написана, е лесен за разбиране – във формата на въпроси и отговори и чрез използването на примери от конкретни казуси. Така структурираната брошура дава подробна и ясна информация за потребителите.

БРОШУРА

Видео филми – филмите нагледно обясняват как работят Европейската заповед за плащане и Европейската процедура за искове с малък материален интерес. Те са изключително интиутивни, а и по принцип аудио-визуалните материали винаги са по-лесни за асимилиране и запомняне.

Презентации – презентациите отразяват резултатите от извършените изследвания, съвети по отношение на справянето с различни трансгранични казуси и практически задачи. Те предоставят конкретна и обобщена информация относно процедурите за обезщетяване. Те са използвани по време на проведените семинари.

ПРЕЗЕНТАЦИЯ

1)      Семинари

В рамките на проекта се провеждат поредица от семинари във връзка с основните цели на проекта. За България са предвидени общо 5 семинара – в Русе, Сливен, Пловдив, София, Кюстендил. Всички те са посещават от разнообразен кръг от субекти, които представляват посочените целеви групи.

10.12.2012 - Пловдив:

Семинар ПловдивСеминар ПловдивСеминар Пловдив

14.12.2012 - Русе:

Семинар РусеСеминар РусеСеминар Русе

 

15.12.2012 - Сливен:

Семинар СливенСеминар СливенСеминар СливенСеминар Сливен

 

21.01.2013 - Кюстендил:

Семинар КюстендилСеминар КюстендилСеминар Кюстендил

 

 

25.01.2013 - София:

Семинар СофияСеминар СофияСеминар София

 

1)      Международна конференция – В края на проекта, на 22 февруари 2013 г., се проведе заключителна конференция в гр. Вилнюс, Литва.  В рамките на конференцията бяха представени резултатите от проекта, както и всички създадени материали. В основата на дискусиите бяха въпроси относно възможностите на потребителите да защитят техните права, когато възникнат проблеми със стоки или услуги, закупени в други държави-членки на ЕС, както и спецификите и предизвикателствата, свързани с използването на трансгранични правни процедури. Участници имаха възможността да обменят идеи относно добри практики и да обсъдят планове за бъдещо съдействие.

 

2)       Уебсайт на проекта – създаден е интерактивен уебсайт на проекта http://www.vartotojai.lt/bg/civil на български език.

Водеща организация: Литовски потребителски институт  http://www.vartotojai.lt/en

Литовският институт на потребителите е потребителска организация, основана през 2000 г. и през годините се е развила от никому неизвестна организация в Литва до там, че в момента поне 30% от литовското население са напълно наясно с дейността на организацията. Основните цели на Литовския потребителски институт са: защита на потребителските права, предвидени в закона, повишаване информираността на потребителите и разработване на проекти в тази връзка.

Партньор: Българска национална асоциация „Активни потребители”

http://www.bnap.org

 

 

 

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia