• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Наші права споживача в ЄС: рахунки за комунальні послуги та права під час подорожі
Наші права споживача в ЄС: оренда та банківські рахунки
Наші права споживача в ЄС: покупки в Інтернеті та договори з мобільними операторами

Meta ще обучава изкуствен интелект с данните ни

      От 27 май 2025 г. Meta (компанията зад Facebook, Instagram и WhatsApp) започна да използва данните на потребителите (напр. публикации, снимки, коментари и взаимодействия) за обучение на собствена система за изкуствен интелект Meta AI. Това се случи автоматично, без да бъде поискано изричното съгласие на потребителите. Вместо това Meta твърди, че има „легитимен интерес“ да използва данните. Единственият начин потребителите да се защитят от действията на платформата е като подадат възражение (opt-out).



Защо това е проблем?

      Липсва прозрачност – Meta не обяснява в какво се състоят „лигитимните интереси“ на платформата и не предоставя пълна информация какво точно потребителско съдържание ще бъде използвано и за какво. За момента информацията, която предоставя платформата, е противоречива. Например, в WhatsApp се казва, че Meta AI е „незадължителна услуга“ и че данните от интеракции на потребители няма да се използват за обучение на програмата, докато в общите условия е записано точно обратното. Според Европейското законодателство е необходимо изричното съгласие на потребителите, за да може Meta да предприеме подобни действия, и няма срок, в който потребителите могат да изпращат възражения. От Meta обаче са посочили краен срок и така нарочно са усложнили процеса на отказ.

      Според асоциация „Активни потребители“ платформата нарушава разпоредби от Общия регламент за защита на личните данни, Директивата за нелоялни търговски практики и Акта за цифровите пазари.



Какво можете да направите?

      Ако не искате личните ви данни да се използват за обучение на изкуствен интелект, трябва да подадете възражение (opt-out). Това може да стане чрез настройките в профила ви във Facebook или Instagram. 

      Влезте в „Настройки“, от там в „Център за поверителност“ и ще се отвори секция "Meta в AI". Попълвате бланката за възражение и я изпращате.



Какво правим ние?

      Асоциация „Активни потребители“ заедно с множество потребителски организации в ЕС, внесе сигнали до съответните регулатори. Нашите искания са Meta да прекрати тази практики и да спази европейското законодателство, което защитава вашите лични данни и права като потребители.

 _____________________________________________________________________

За въпроси или съдействие: [email protected]

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia