• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
    • Рекордна подкрепа за еврото
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Meta ще обучава изкуствен интелект с данните ни
Правата на пътниците са застрашени!
Лицензите на телекомите ще останат

FLEARY

FLEARY.png

Финансовите пазари стават все по-комплексни и затова е необходим цялостен процес на финансово образование, който да даде възможност за информирано вземане на решения по всички аспекти, свързани с личните финанси.

     Финансовата грамотност обаче е особено ниска сред младите хора в социален риск. Изследвания показват, че именно тази група е принудена да взема икономически решения и да се справя с финансови продукти без необходимите базови познания. В същото време гласовете на младите възрастни не се включват при разработването на учебни програми по финансова грамотност, а това е от съществено значение за предоставянето на реални решения, съобразени с техните нужди, което би им позволило да бъдат по-активни, самостоятелни и предприемчиви.

     Проектът FLEARY цели да отговори на необходимостта от осигуряване на икономически, финансови и дигитални познания на потребители, които могат да бъдат особено уязвими и се нуждаят от специфична защита – като младите хора. Тези познания трябва да формират минимум културен фонд, който бъдещите спестители трябва да притежават, за да управляват по-добре своите финанси.

     Целта на предложението е да доближи младите хора до все по-актуалната тема за спестяването и инвестирането по прост и достъпен начин, като се помогне за запълване на историческата празнина във финансовото образование между младите европейци.

Дейностите по проекта включват:

  • Съвместно създаване на учебна програма по финансова грамотност: разработване на методология и учебно съдържание чрез участие на млади хора в риск от различни партньорски организации.
  • Организиране на национални семинари: за мултиплициране на ефекта от процеса на съвместно създаване на учебна програма и за повишаване на капацитета и експертизата на професионалистите, работещи в сферата на потребителското образование и консултиране.
  • Създаване на информационна и осведомителна кампания в основните социални медии (Facebook, Twitter, Instagram): разработване на кампания за социалните мрежи, насочена към информиране на гражданите и възпитаване на осъзнат подход към потреблението.

 

Консорциум по проекта:

  • ASSOURT (Италия) – нестопанска асоциация, основана през 2002 г. с цел да насърчава социалната солидарност и защитата на гражданските права. AssoURT се стреми да защитава по легитимен начин, включително чрез правни средства, интересите на потребителите на радио, телевизионни и онлайн програми, както обществени, така и частни. Организацията работи за засилване на ролята на гражданите като участници в комуникационните процеси, следи рекламата за съответствие с нормативната уредба и насърчава инициативи с публични и институционални органи за защита на колективните интереси.
    https://www.assourt.it/

  • БНААП (България) – Българска национална асоциация „Активни потребители“, създадена през 1998 г. с цел защита на правата и интересите на потребителите чрез:
    – предоставяне на информация в подкрепа на потребителския избор на пазара,
    – оказване на помощ на потребители с нарушени права и интереси – консултации и правна помощ за предявяване на претенции в съдебен и извънсъдебен ред,
    – лобиране за подобряване на законодателството – представяне на интересите на потребителите в процеса на формиране на публични политики и нормативни актове.
    https://www.aktivnipotrebiteli.bg/

  • CRE.THI.DEV (Гърция) – Creative Thinking Development е нестопанска организация, фокусирана върху изследвания и разработване на проучвания и планове за действие основно в областите на ученето през целия живот, културата, опазването на околната среда, иновациите, заетостта, местното развитие, здравето и спорта. Чрез мрежи и сътрудничество между органи, организации, бизнес асоциации на местно, регионално, национално, европейско и международно ниво, както и чрез партньорства с университети, компании, публични органи и обучителни центрове, CreThiDev улеснява обмена на знания, добри практики и експертиза за насърчаване на ученето през целия живот, зачитането на основни човешки права, устойчивото развитие, местното развитие и заетостта, здравето и благополучието, равните възможности, социалното включване, технологиите и иновациите.
    https://www.crethidev.gr/

  • IDEE IN FUGA – социална кооперация, работеща за социалното включване на хора в неравностойно положение и малцинства, с цел интегрирането им в обществото и осигуряване на достойнство чрез труд, подобряване на здравния и социалния им статус. Кооперацията е силно активна на местно ниво чрез организиране на социални дейности в рамките на структурирани проекти. Idee in Fuga се стреми да обучава отговорни лидери, които да бъдат носители на необходимата днес промяна, и да ги подкрепя в развитието на устойчиви проекти. Организацията извършва изследвания и социална промоция с цел предоставяне на информация в подкрепа на процеса на вземане на решения на своите членове и създаване на социални модели, които могат да се прилагат в цялата страна.
    https://www.ideeinfugacoop.it/

 

Полезни материали
В процес на изготвяне

 

 

 

 

 

EN_V_Co-funded_by_POS-removebg-preview.png

Финансирано от Европейския съюз. Възгледите и становищата, изразени тук, са единствено на автора/ите и не отразяват непременно тези на Европейския съюз или на Европейския съвет за иновации и Изпълнителната агенция за МСП (EISMEA). Нито Европейският съюз, нито EISMEA носят отговорност за тях.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia