• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни

    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други

  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Храни > Други > Статии > И в Германия качеството на храните се влошава

Още по темата:

Фалшив зехтин беше изтеглен от пазара

На война срещу млечните ментета

Крие ли риск консумацията на сурови кълнове

Статия

И в Германия качеството на храните се влошава

Публикуван на: 07/03/2018
Tweet
photo

Проучване на потребителската централа в Хамбург публикува проучване на 17 храни, при които скъпите съставки намаляват за сметка на по-евтини. 

                Истински късмет за потребителите се оказа практиката на организацията в Хамбург. От 2011 година насам те пазят мостри от опаковките на хранителни продукти, които са изследвали. Това им дава възможност да сравнят съдържанието им, а резултатите са повече от тъжни.

                Много храни се рекламират с референции като "подобрена рецепта" или "нова рецепта". Но това, което в началото не звучи лошо, може да бъде знак, че качеството на продукта се е влошило. Потребителите обикновено не забелязват промените, защото никой не помни старите рецепти. За да компенсира това, потребителската организация сравни съдържанието на 17 налични в момента храни с техните предшественици.

Проучването установява различна степен на влошаване на рецептите в продукти от известни производители на храни. Ценните съставки като рапично масло, какао или лешници се спестяват и често се заменят с по-евтини пълнежи или аромати.

По-малко ценни съставки

Списъкът на изследваните продукти се оглавява от течния шоколад  Nutella от Ferrero, за който е установено по-ниско съдържание на какао – 7,4% срещу 8,4% преди. Проучването обхваща и други известни брандирани продукти: Mondelez спестява лешници в шоколад "Milka Nussini" и вместо това добавя овкусител. Хоман използва по-малко яйца в яйчената салата, но добавя два консерванти в съставките. Вместо 30-те, марката Rewe Bio съдържа само 20% мед. В някои случаи се добавя повече вода или евтина млечна захар, заменена от още по-евтин глюкозен сироп. Фактът, че такива методи се използват от производителите на марки, които са известни с по-високо качество, в страна като Германия е изненада за всички.

По-малки опаковки

Често влошаването е свързано и с намаляването на големината. В поне пет примера в проучването производителите не само са намалили качеството, но и размера на продуктите. Това са Милка Нусини Ригел, плодовите мюсли на Oetker Vitalis, шоколадовите бонбони от Arko, шоколадовите черешови мюсли Kölln и капучиното от Krüger. Поради по-малките опаковки при запазени цени потребителите реално плащат средно 20% повече за тези пет продукта.

Производителите разчитат "желанията" на потребителите

С понижаването на стойността на хранителните компании обикновено искат да намалят себестойността, но не оставят картите отворени на масата. Според германската организация, фирмите оправдават променените рецепти с предпочитанията на клиентите, които например искат по-малко кафе в капучиното или по-малко интензивен шоколадов вкус.

Table_Hrani1.jpg

Table_Hrani2.jpg

Table_Hrani3.jpg

Table_Hrani4.jpg

Пълното проучване можете да намерите на:

https://www.vzhh.de/themen/lebensmittel-ernaehrung/downgrading-billiger-als-besser-verkauft

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia