• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Офертите за кредит все още не са коректни

Според Закона за Потребителския Кредит (ЗПК) всеки кредитоискател има право да получи предварително пълна информация за искания от него кредит. Проучване на Асоциация Активни потребители показва, че у нас това е все още трудна задача.

 

                Проучването с тайни клиенти установи, че близо една четвърт от банките и три четвърти от финансовите къщи не предоставят преддоговорна информация за потребителските кредити под формата на Стандартен европейски формуляр.

Представяне на банките - 9 от 19 изследвани банки са предоставили формуляра във всичките 3 посетени клона, 1 e предоставилa в 2 от 3 клона, 4 са предоставили в 1 от 3 клона и 5 не са предоставили в нито един от посетените клонове. При проведеното изследване не са посетени клоновете на  Търговска банка "Виктория" ЕАД ("Креди Агрикол" ЕАД, а преди това - "Емпорики Банк"), защото в момента тя е поставена под надзор.

Ако съпоставим резултатите предходно проучване на асоциацията от 2010г. можем да установим малък напредък - през 2010 г.  само 6 от 15 банки са предоставили на участниците в изследването изискуемия от Закона стандартен формуляр.

Представяне на финансовите къщи - в изследването бяха включени и 5 финансови къщи отпускащи потребителски кредити. При тях само 1 от 5 предостави стандартния формуляр. Поради не толкова развитата клонова мрежа в изследването бяха включени само по един клон на финансова къща.

Въпреки изискването на закона, все още има банки (или техни служители), които тълкуват закона погрешно или налагат необосновани и ненужни изисквания, преди да предоставят търсената информация. Ситуацията при финансовите къщи е по-обезпокоителна и призоваваме ръководствата на тези институции да потърсят решения на този проблем.

За потребителите най-важното е, настоятелно да изискват предоставянето преддоговорна информация и да сравняват условията внимателно, преди да подпишат договор за кредит. Само така могат да намерят по-добрата оферта и да си спестят излишни разходи впоследствие.

Пълният текст на проучването можете да намерите ТУК.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia