• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Прекратяване на договор с телеком

Активни потребители призовава мобилните оператори, които все още изискват заплащане на всички такси до края на срочен договор, при предсрочно прекратяване, да променят практиката си.

            Припомняме че при предсрочно прекратяване на отношенията с телеком от потребителите се изисква заплащане на месечните такси за целия оставащ период от договора. Тези практики се основаваха на клаузи от общите условия, които противоречат на изискванията на Закона за защита на потребителите и следователно могат да бъдат обявени за нищожни от съда. За да се избегнат дълги съдебни дела, КЗП проведе преговори с операторите за доброволно изменение на тези клаузи.

            Наскоро председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обяви, че са постигнати споразумения с два от мобилните оператора (Мтел и Виваком) за намаляване на неустойките при предсрочно прекратяване на договори до три месечни такси. С третия оператор (Теленор) все още не е постигнато споразумение, но се очаква той също скоро да въведе тази промяна, за да не се стига до принуда по съдебен път

            Все още обаче проблемът не е решен напълно. Оказва се, че Мтел възнамерява да не прилага тази възможност към абонатите сключили договор преди 1 юли 2016. Това не е било предвидено в споразумението с КЗП, което разбираме от думите на председателя й. Как ще се развие ситуацията предстои да разберем

            Според Асоциация Активни потребители операторите трябва да се конкурират да запазват клиентите си с добри услуги, а не със закрепостяващи договорни клаузи.

Въпроси и отговори

Каква е ситуацията в момента при отделните оператори?

Виваком

Можем да прекратим предсрочно договор при обезщетение до 3 месечни такси от 1 май 2015.

Мобилтел

Можем да прекратим предсрочно договор при обезщетение до 3 месечни вноски само ако е сключен след 1 юли 2016. От компанията отказват да прилагат новите условия към договори сключени преди тази дата, въпреки сключеното споразумение с КЗП.

Теленор

Ако искате да развалите договор с тази компания, ще трябва да заплатите всички такси до края на договора. Срещу "Теленор" ЕАД е заведено дело от Комисия за защита на потребителите (гр. дело № 15539/2014г. Софийски градски съд ) за прогласяване нищожност на клаузата от общите условия, която регламентира тази практика.

Какво ще дължа, ако договорът ми е обвързан с покупка на телефон?

Ако сте абонат на Виваком или Мобилтел (след 1 юли 2016) ще трябва да заплатите разликата между редовната и промоционалната цена на устройството съобразно оставащото време от срока на договора.

            Пример

Закупили сте телефон за 200 лева (при редовна цена е 500 лева) с договор мобилни услуги за 2г. при месечна такса от 20 лева. Решавате да прекратите договора след 12 месеца. В този случай ще дължите 3 месечни вноски по 20 лева плюс 12/24 части от разликата между редовната и промоционалната цена на телефона т.е. (500-200)*12/24=150 лева.

В случай, че сте абонат на Теленор ще дължите всички вноски до края на договора, без значение, дали към договора има закупен телефон на промоционална цена.

Какво ще дължа, ако прекратя договора в рамките на промоционален период от договора?

Ако прекратите договора в рамките на промоционален период от договора, то при предсрочно погасяване ще трябва да заплатите 3 месечни такси плюс промоционалните отстъпки.

            Пример

Ако имате договор за 12 месеца с месечна такса от 20 лева и отстъпка от таксата 10 лева за първите 6 месеца и се откажете от договора след 3 месеца, ще трябва да заплатите 3 такси по 20 лева, а не 3 такси по 10 лева.

Какво е обезщетението при прекратяване на договор за кабелна телевизия, Интернет, фиксира телефон или комбинирани услуги?

Ако сте абонат на Виваком, ще можете да прекратите такъв договор при същите условия, както за мобилна услуга.

За абонатите на Мобилтел възможността за прекратяване на договор с обезщетение от три месечни такси е обявено само в условията за мобилни планове (според наличната информация в сайта на Мобилтел).

За абонатите на Теленор се прилагат условията описани по-горе - заплащане на всички вноски до края на договора.

Трябва ли и други доставчици на телекомуникационни услуги (кабелна телевизия, интернет) да променят условията си при предсрочно погасяване на договор?

Според Активни потребители, всички доставчици на телекомуникационни услуги трябва да променят общите си условия, давайки възможност за прекратяване срещу максимална неустойка от 3 месечни такси.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia