• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Зачестиха жалбите за отменени концерти

Зачестиха жалбите заради отменени или лошо организирани концерти.

Нужни са спешни промени в Закона за защита на потребителите.

         От кого да търсим парите сислед провалено масово събитие– от организатора или от търговеца на билети? През последните две години оплакванията от ощетени потребители се увеличават. Десетки шумно рекламирани прояви отпаднаха от афиша или се оказаха с променени дати. Ето най-големите от тях:

-       Концерт на„Cool and the Gang“ – отменен поради слаби продажби на билети, но организаторът не връща парите.

-       Концерт на Лорин Хил през 2015 – отменен, но много хора не си получават парите за билетите.

-       Концерт на DMX – отменян 3 пъти – много хора не са си получили парите обратно.

-       Концерт на Андреа Бочели – планиран за май 2014 г. в зала, а проведен през август на стадион.

-       Концерт на Chambao през 2015 – отново със сменена дата и отказ за връщане на пари

-       Концерт на Nightwish през 2016 – проведен с над 3 часа забавяне

-       Chaos festival Бургас през 2016 – забавяне на водещата група с повече от 3 часа, лош звук и други неуредици.

         Има жалби и заради лошата организация на концертите или смяна на залата в последния момент. Сред атакуваните в съда са организаторите на концерта на Енрике Иглесиас /лоша организация и над 3 часа забавяне/, бенефисния мач на волейболната легенда Владо Николов /слаба видимост от трибуната и разполагане на масивна техника до закупените места в залата/ и десетки други.

        Най-често ощетените търсят парите си от компанията, от която са си купили билета. Там обаче срещат отказ, тъй като вината е на организатора на събитието.

       Апелираме да бъдат изготвени промени в Закона за защита на потребителите, които да задължат организаторите да поемат своята отговорност. Очакваме да бъде инициирана законодателна процедура в началото на ноември. Ако търговците, разпространяващи билетите, посочват върху тях самоличността на организатора и адрес за предявяване на рекламации, ще бъдат защитени правата на потребителите. Организатори, които пускат билети за продажба доста преди провеждането на концертите, би трябвало месец преди самата дата да уведомят Комисията за защита на потребителите за часа и мястото.

        Асоциация „Активни потребители“, която подкрепя горещо законовите промени, предлага и въвеждането на задължителна застраховка, която да обезпечава рисковете при организирането на културни събития. Подобна практика има при организираните туристически пътувания и "времето показа, че тя работи добре", твърди изпълнителният директор на „Активни потребители“ Богомил Николов. Включването на застрахователните разходи няма да оскъпи билетите. То обаче ще гарантира на потребителите, че рекламациите им ще бъдат удовлетворени.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia