• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
    • Здравният съюз и поуките от COVID-19
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало

Цена на притежание на автомобил

Проучване сравнява общата цена на притежание на автомобили

             Доклад разглежда възможността за подмяна на автомобилите с ДВГ с технологически и природно по-приемливи методи за автотранспорт; разглеждат се възможностите за закупуване и ползване на хибриди и електромобили, които са сравнени с ДВГ (бензин, дизел, газ) по общата им цена за притежание за периода на използването.

            Проучването моделира общата цена на притежание на автомобили и електромобили за времето на използването им и показва на потребителите кои автомобили/електромобили са най-изгодни за закупуване, като се вземат всички странични разходи в т.ч. данъчно бреме и такси; време и обезценка; зареждане с гориво; финансиране/лизинг; поддръжка; застраховка и където е приложимо и подмяна на батерия).

Данъци и такси

            Таксата за регистрация в България е фиксирана, като сумата зависи от типа автомобил, който се регистрира. За двигател с вътрешно горене – 137 лв; за хибрид (HEV/PHEV) – 123 лв; за електромобил (BEV/FC)EV) – 102 лв.

            Регулаторната рамка на пътния данък в България е обратна на намеренията и правилата в ЕС, като данъка е по-нисък, колкото по-висока е възрастта на автомобила, а минимален данък имат колите с възраст над 14 г. Тази данъчна политика индиректно стимулира закупуването на по-стари и замърсяващи автомобили, докато в ЕС се стимулира точно обратното – закупуване на по-нови и щадящи здравето и околната среда автомобили. Електромобилите са освободени от пътен данък.

            Автомобилите на пропан-бутан и метан (LPG, CNG) не са поощрявани с намаляване на пътния данък, въпреки, че отделят по-малко ФПЧ. По този начин автомобилите на газ са приравнени към данъчното бреме на автомобилите с конвенционален бензинов двигател с вътрешно горене.

            Като цяло данъчната система определя по-високи разходи за собствениците на конвенционални автомобили. От друга страна, в сегментите с по-големи двигатели, самия размер на двигателя на хибридите, означава, че няма да получат достатъчно данъчни облекчения сравнено с по-замърсяващите превозни средства.

Общи изводи

            Сравнителното изследване показва, че всяка инвестиция в по-ефективен автомобил, би се изплатила или компенсирала от ниските експлоатационни разходи през целия живот на автомобила. В този смисъл, ние, заедно с нашите партньори от BEUC и ECF, вярваме, че целите за ограничаване на емисиите от въглероден диоксид в ЕС следва да се увеличат и/или да се увеличават постоянно.

             Въпреки, че на този етап от развитието ни, автомобилите с горивни инсталации, а именно двигателите с вътрешно горене, да са по същество технология със затихваща популярност, сме длъжни да споменем, че всички измервания на разхода на гориво и намаляването на емисиите от въглероден диоксид до изчерпването на тези автомобили, следва да се правят в реално време.

            Както се оказва през последните няколко години, по-голямата част от автопроизводителите признават, че прилагат моделиране на емисиите на двигателите с вътрешно горене, които не отговарят на действителността. Въпреки, че това им действие, в краткосрочна перспектива, би довело до генериране на по-високи печалби, в дългосрочна перспектива, от една страна се руши доверието на потребителите в автомобилния пазар, а от друга – потребителите са подведени да вярват, че използваната от тях кола наистина спазва екологичните стандарти, които в ЕС споделяме. Това подвеждане на потребителите на ЕС в началото на най-мащабната и дълбока цивилизационна и климатична криза, предизвикана именно от горивните инсталации, е напълно неприемливо през 21-ви век.

Цялото проучване, може да свалите от тук.

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia