• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца

    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други

    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Деца > Други > Статии > Рекламата и децата

Още по темата:

Осем необичайни стоки, които излагат на риск децата

Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата

ТЕСТ за безопасност на детски играчки тип slime

Статия

Рекламата и децата

Публикуван на: 09/04/2008 Последна редакция: 11/08/2022
Tweet

Отношението към най-малките и най-уязвимите в едно общество, децата, е показателно за човешкото и гражданското израстване на това общество.

Без да го осъзнават, децата се превръщат в потребители и като такива имат права. Проблемът е, че поради крехката си възраст, не са способни да отстояват и защитят своите права като потребители. Това остава задължение на възрастните. Има общества, които са достигнали до извода, че правата на потребителите, включително и на най-малките потребители, ще бъдат пълноценно защитени, когато и производителите, и търговците вземат участие в този процес. Съществува ли доброволен отказ от част от търговския интерес и печалба в името на тези ценности? Могат ли производители и търговци да застанат зад каузата "повече права и сигурност за потребителите"?

В някои европейски държави потребителски организации и браншови сдружения си стискат ръцете в защита на децата. В Испания например още през 1993г. е изработен Професионален кодекс за реклама, насочена към деца. Първоначално зад него застават асоциацията на испанските производители на играчки и съюза на потребителите в Испания. Постепенно към каузата са привклечени и други организации, чиято цел е самоконтролът и доброволното отказване от неподходящи за децата рекламни практики. Кодексът обхваща  рекламните послания към децата, ценностите, които трябва да бъдат защитени, но най-вече достоверността на информацията в рекламите. Когато един производител на играчки, застанал зад кодекса чрез членството си в една от браншовите организации, рекламира своя продукт, той трябва да спазва изискванията на кодекса. Контролът по спазване на препоръките на кодекса се извършва от самите членове, застанали зад него, а ако нарушението е по-тежко, могат да се намесят контролните органи на изпълнителната или на съдебната власт.

За какво служи тази система?

Общества като българското, прохождащи в защитата на потребителските права, могат да се поучат от този опит и да се опитат да го приложат на родна почва. Биха могли да го направят, съзнавайки, че продуктът, които се рекламира, в този случай играчката, е ключов за физическото и емоционалното развитие на подрастващите. Играта е начинът на детето да изрази себе си, своето възприятие за физическата и социалната среда, която го заобикаля, и е средство за комуникация и научаване на нови познания. Чрез играта децата се учат да изразяват емоции и да разрешават конфликти.

По този начин се създава една силна връзка между децата и рекламата, която достига до тях чрез различните средства за масова комуникация. Влиянието на рекламата върху децата е подсилено от затруднението им да възприемат посланията критически, да различават истинското от въображаемото, голямото им доверие към посланията по медиите и към популярни герои и личности, неспособността им да разпознаят риска, от склонността им към имитация и др.

Телевизията е средството за масова комуникация, което оказва най-голямо влияние върху подрастващите. През 2007г. малките зрители между 4 и 12 години са прекарали средно по 140 минути на ден пред телевизора. Конкуренти на телевизията могат да бъдат само видеоигрите и интернет. Децата се превръщат в много привлекателен адресат за рекламния бизнес. Това е така, не само защото потребяват много продукти, които са предназначени специално за тях, но и защото оказват влияние и върху избора на родителите си. Телевизионната реклама влияе не само върху избора на детето и родителите му, но също така, като всяко друго средство за информация, формира модели на поведение, създава стереотипи, предпочитания и нагласи. Следователно, рекламата притежава голяма сила да убеждава и информира. За да привлече вниманието на малкия потребител, рекламата си служи с много техники като цвят, звук, образи, рими, краткост и яснота на посланията. Изразните средства на рекламата, с които представя най-добре своя продукт, могат да бъдат различни герои, разпределени в роли, действия и сюжети, пресъздаване на емоционално съдържание и контекст, влияещи не върху рационалния, а върху емоционалния избор на потребителя.

Полезните играчки

Все пак децата трябва да играят и затова е добре да имат различни играчки, които да стимулират разнообразни умения. Игрите с въпроси, пъзелите и конструкторите развиват интелекта на детето, музикалните инструменти или игрите с маскиране стимулират въображението и изобретателността, а игрите, изискващи физическа активност, спомагат за развитието на тялото и мускулите.

Какво трябва да търсите в една играчка:

  1. Преди всичко да е безопасна и да е изработена от безопасни материали, да няма рисунки на базата на олово, антимон или други вредни материали, да не е запалима, да няма режещи остриета или остри ръбове;
  2. Да е забавна и да задържа интереса на детето за по-дълго време;
  3. Интересна играчка, която стимулира фантазията и въображението;
  4. Лесна за боравене и разбиране;
  5. Да не е много лесно чуплива и да може да се поправя;
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 3 общо )

anonymous

anonymous

direct contact with things that can spread it, like community dog water or food bowls, grooming equipment, etc <a href=http://bviagra.mom>can viagra cause heart attack</a> 2018; 438 76 85

Написан на: 25/11/2023 06:28 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

<a href=https://cialis.lat/discover-the-best-prices-for-cialis>safe place to buy cialis online</a> My bruises just look like regular bruises, would they look different

Написан на: 18/06/2024 12:31 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Nicely put. Thanks!
best ohio online casino https://combatcasino.info/reviews/ kostenlose online casinos

Написан на: 26/02/2025 01:35 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia