• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика

    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други

    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Здраве и козметика > Други > Статии > Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети

Публикуван на: 05/02/2007 Последна редакция: 04/04/2011
Tweet
photo

"Разбира се, всички знаем, че за различните хора пазаруването означава различни неща," пише авторът Пако Ъндърхил в своята книга, Защо купуваме: Науката на пазаруването.

Ъндърхил е уникален изследовател, който почти 20 години използва инструментите на антропологията за да изучава хората в реална среда. „Ние използваме пазаруването като терапия, награда, бонус, а в миналото, като извинение за да излезем от къщи, като забавление, като форма на обучение, като начин за убиване на време", казва той. Както става ясно от изследванията на Ъндърхил, пазаруването задоволява разнообразни нужди.

 

Пазаруването повишава настроението

Какъвто и да е мотивът, пазаруването повишава настроението ни. Кара ни да се чувстваме по-добре. То е форма на терапия. Добре е отвреме навреме да се награждавате или себеутвърждавате с покупка.

"Пазаруването е лесен начин да се докажеш, един от най-простите начини", казва Жудит Мюлер, изпълнителен директор на световноизвестния Женски център във Виена. Един класически пример е покупката на соли за баня и ароматизирани масла, необходимите съставки за луксозни спа изживявания. Необходимо е малко мисъл. Можеш да си го позволиш и е инвестиция на време, обяснява Мюлер.

Покупките изискват обработка на информация, за да се направи избор. Жените притежават определени вродени умения. Докато мъжете са ловците, жените са събиращите, казва Мери Симс, лицензиран социален работник със специализация по проблемите на жените. "Дискриминацията е заложена в способността да сканираш, анализираш и да правиш избор. Жените са склонни да харчат пари за да подобрят своята околна среда, да прибавят качество към живота си. Това е част от грижата за себе си, пряката грижа за себе си."

 

Пазаруването като социална активност

Пазаруването е и дейност, която позволява на жените да контактуват. Изследването на Ъндърхил показва, че когато две жени пазаруват заедно, те инвестират повече от своето време в същинския процес на пазаруване. То се превърща в социална активност.

Ето неговата статистика, от изследването, проведено в национална верига за домашни потреби:

  • Времето, прекарано от жена пазаруваща с жена: 8 минути, 15 секунди
  • От жена, пазаруваща с деца: 7 минути, 19 секунди
  • От жена, пазаруваща сама: 5 минути, 2 секунди
  • От жена, пазаруваща с мъж: 4 минути, 41 секунди.

Когато две жени пазаруват заедно, те разговарят, съветват се, предлагат, консултират се и затова прекарват по-дълго време в магазина. Това е социална активност, която води до сближаване, при което много често има полезна размяна на идеи. Когато пазаруването е свързано с храненето, има време за разкриване. Жените разкриват своето его в това обкръжение, с което правят заниманието още по-приятно.

Купуването на подарък е друг начин, по който жените комуникират чрез пазаруване, независимо дали подаръкът е за тях самите или за друг. Търсенето и намирането на точната вещ за себе си, за член от семейството или приятел, е едно много приятно изживяване. Жените често откриват широка гама от възможности - комфорт, наслада, или познание - които подаръкът може да предложи и често инвестират много време докато направят избор.

Въпреки че всички сме чували за импулсивните купувачи, които сериозно вредят на банковите си сметки, повечето от нас пазаруват умерено. Ходим на пазар за да задоволим основните си нужди: храна, подслон, дрехи. Пазаруваме и за да се почувстваме по-добре, когато правим нещо конкретно: купуването на костюм, който ще ни помогне да завършим професионалния си имидж и да се явим на утрешното интервю за работа; избирането на пощенски картички, така че да се почувстваме по-свързани с отдалечени роднини и приятели; или купуването на ваканция, която ще възстанови силите ни.

Кампбел казва, "Парите са "застинала" енергия, и осъзнаването на това, освобождава възможностите в живота." Съвременните жени имат повече покупателна мощ в сравнение с всяко друго време от миналата история. И много от тях наистина откриват много възможности. Пазаруването във всичките му форми предлага почти безкраен набор от сценарии за забавление и реализация. За жените, които изпитват най-положителните му ефекти, пазаруването е терапия.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia