• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании

    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Кампании > Статии > Как и къде да се оплачем?

Още по темата:

Потребителски права, които най-малко познаваме

Новите изисквания към етикетите на храните

Новите права при гаранции и неравноправни клаузи

Статия

Как и къде да се оплачем?

Публикуван на: 02/06/2009 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Знаем ли как и къде да се оплачем, когато имаме проблем със стока или услуга?

Всеки ден потребителите се изправят пред различни проблеми, свързани със стоки и услуги, които закупуват. Също толкова често те не знаят как да разрешат проблема. Въпросът не е в това, че хората се притесняват да потърсят правата си, а по-скоро - те не познават правата си.

Ако имате оплакване, не го пазете за себе си

Дори и да разкажете на приятели или в интернет форум пред какъв проблем сте се изправили, това няма да ви върне похарчените пари или да поправи повредената стока. Когато стоката не е в изправност, вие сте били подведени, отнесли са се грубо с вас в магазина или са ви надписали сметката, със сигурност трябва да направите оплакване. Все пак става въпрос за вашите пари. Затова, ако следвате правилните стъпки и верния подход, имате по-големи шансове да разрешите проблема.

Преди да отидете в магазина

Независимо какво купувате, е добре да знаете точно какво искате и да сте се информирали за стоката. Не отивайте неподготвени в магазина, не позволявайте на продавача да ви убеди какво искате. Може да поговорите с приятел, които е ползвал същия или подобен продукт, или да прочетете повече в интернет. По цял свят потребителите се доверяват на потребителски списания, защото те предлагат тестове на различни стоки и продукти. Това ви гарантира добра подготовка и достоверна информация, преди да се отправите към магазина. Освен това, гаранцията, че тестовете са обективни, е фактът, че потребителските списания не публикуват реклами.

Когато възникне проблем

Златното правило е: Не си изпускайте нервите! Със скандал или заплахи проблемът надали ще се реши. Затова бъдете умни, хладнокръвни и хванали правата си за ръка, което може да означава да сте прочели няколкото члена от закона за защита на потребителите, които се отнасят до правото на рекламация. Когато се върнете в магазина, уверете се, че разговаряте с правилния човек - този, които може да ви предвижи въпроса. Записвайте си имената на хората, с които сте разговаряли, и пазете всички разписки и бележки, които ви дават.

Не отлагайте оплакването! Веднага щом откриете проблема, върнете се в магазина и подайте сигнал. Трябва да пазите касовата си бележка или друго доказателство за покупката. Добър съвет, които бихме могли да ви дадем, е да пазите касовите си бележки на едно и също място, така че, когато ви потрябват, да може да ги намерите лесно.

Не се отказвайте! Щом сте сигурни в правотата си, преследвайте я. Оплакването първо се отнася към търговския обект, от които сте закупили стоката.

Повечето магазини имат гише за обслужване на клиенти. Идете там и кажете какъв е проблема. Кажете какво предпочитате - връщане на парите, поправка или замяна - и вижте какво ще ви отговорят.

Ако не сте доволни от отговора, тогава може да пристъпите към оплакването. Направете го писмено, те трябва да разполагат с книга за рекламации. Ако магазинът е част от верига, може да пишете до централата, адресирайте писмото до завеждащият обслужване на клиенти.

Ако нищо от това не даде резултат, обърнете се към Комисията за защита на потребителите /КЗП/.

Писмено оплакване

1.        Тонът на писмото трябва да е учтив и издържан, за да ви обърнат нужното внимание.

2.        Опишете добре продукта, къде и кога сте го закупили.

3.        Обяснете какъв е проблемът и какви действия сте предприели до момента, с кого сте разговаряли и какво са ви казали.

4.        Кажете каква компенсация очаквате - връщане на парите, поправка или замяна.

5.        Пазете копия на всички писма, които сте изпращали, и не изпращайте оригинални документи.

Основни компетенции на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ са свързани с контрол по отношение на:

1. Предлагане на опасни за живота и здравето стоки

2. Липса на етикет и друга информация за стоката

3. Необявяване на цените на стоките и услугите

4. Неиздаване на документ за продажба

5. Заблуждаваща, непочтена и непозволена сравнителна реклама

6. Наличие на неравноправни клаузи в договори с общи условия

Контакти на КЗП:

Адрес: пл. "Славейков" № 4А, ет. 3

Телефон: 070011122
Ел. поща: [email protected]

www.kzp.bg

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 4 общо )

anonymous

anonymous

Здравейте
Наскоро смених масло и двата филтъра на кола сеят инка,,дизел,,искам да попитам нормално ли е за два филтъра плюс маслото с марка ,,кастрол,и техния труд да струват 150 лв
Като се има в предвид че двата филтъра струват общо 20лв за труд 20лв и по магазините и по интернет същото масло на марка кастрол се продава около 48лв- 52лв по мойте изчисления нормално да искат около 90лв
А те вземаха 150лв

Написан на: 15/10/2019 17:24 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Здравейте , днес в аптека отказаха да ми продадат антибактериален гел за ръце,който беше изложен на рафт , с довода , че и на тях щял да им трябва , пък да имало и за други техни хора. Поисках книгата за оплакване и нея отказаха да ми дадат. Обадих се на Комисията за защита на потребителя , оттам ми казаха че след като няма покупка нищо не могат да направят . Затова питам в такъв случай аз към кого трябва да се обърна.

Написан на: 26/02/2020 13:22 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

При вноска на пари чрез автомат при Първа инвестиционна банка, автоматът задържа парите и никакво обяснение! Кой ще ни обезщети нервите и пропуснатите пол

Написан на: 27/04/2023 11:07 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Електро холд продажби иска7 лв ,за да ви издаде хартиена фактура

Написан на: 09/02/2024 02:14 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia