• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • Всичко за еврото
    • Всичко за еврото (част 2)
    • Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
    • Рекордна подкрепа за еврото
    • Фантом ли е спекулата?
    • Кога да сменим левовете в евро
    • Двойното обозначаване на цените- част 1
    • Kакво се случва с небанковите финансови услуги?
    • Конкуренция в действие - турската платформа за сравнение на цени
    • Двойното обозначаване при банки и финансови институции
    • Двойното обозначаване на цените- част 2
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании

    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Кампании > Статии > Как и къде да се оплачем?

Още по темата:

Потребителски права, които най-малко познаваме

Новите изисквания към етикетите на храните

Новите права при гаранции и неравноправни клаузи

Статия

Как и къде да се оплачем?

Публикуван на: 02/06/2009 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Знаем ли как и къде да се оплачем, когато имаме проблем със стока или услуга?

Всеки ден потребителите се изправят пред различни проблеми, свързани със стоки и услуги, които закупуват. Също толкова често те не знаят как да разрешат проблема. Въпросът не е в това, че хората се притесняват да потърсят правата си, а по-скоро - те не познават правата си.

Ако имате оплакване, не го пазете за себе си

Дори и да разкажете на приятели или в интернет форум пред какъв проблем сте се изправили, това няма да ви върне похарчените пари или да поправи повредената стока. Когато стоката не е в изправност, вие сте били подведени, отнесли са се грубо с вас в магазина или са ви надписали сметката, със сигурност трябва да направите оплакване. Все пак става въпрос за вашите пари. Затова, ако следвате правилните стъпки и верния подход, имате по-големи шансове да разрешите проблема.

Преди да отидете в магазина

Независимо какво купувате, е добре да знаете точно какво искате и да сте се информирали за стоката. Не отивайте неподготвени в магазина, не позволявайте на продавача да ви убеди какво искате. Може да поговорите с приятел, които е ползвал същия или подобен продукт, или да прочетете повече в интернет. По цял свят потребителите се доверяват на потребителски списания, защото те предлагат тестове на различни стоки и продукти. Това ви гарантира добра подготовка и достоверна информация, преди да се отправите към магазина. Освен това, гаранцията, че тестовете са обективни, е фактът, че потребителските списания не публикуват реклами.

Когато възникне проблем

Златното правило е: Не си изпускайте нервите! Със скандал или заплахи проблемът надали ще се реши. Затова бъдете умни, хладнокръвни и хванали правата си за ръка, което може да означава да сте прочели няколкото члена от закона за защита на потребителите, които се отнасят до правото на рекламация. Когато се върнете в магазина, уверете се, че разговаряте с правилния човек - този, които може да ви предвижи въпроса. Записвайте си имената на хората, с които сте разговаряли, и пазете всички разписки и бележки, които ви дават.

Не отлагайте оплакването! Веднага щом откриете проблема, върнете се в магазина и подайте сигнал. Трябва да пазите касовата си бележка или друго доказателство за покупката. Добър съвет, които бихме могли да ви дадем, е да пазите касовите си бележки на едно и също място, така че, когато ви потрябват, да може да ги намерите лесно.

Не се отказвайте! Щом сте сигурни в правотата си, преследвайте я. Оплакването първо се отнася към търговския обект, от които сте закупили стоката.

Повечето магазини имат гише за обслужване на клиенти. Идете там и кажете какъв е проблема. Кажете какво предпочитате - връщане на парите, поправка или замяна - и вижте какво ще ви отговорят.

Ако не сте доволни от отговора, тогава може да пристъпите към оплакването. Направете го писмено, те трябва да разполагат с книга за рекламации. Ако магазинът е част от верига, може да пишете до централата, адресирайте писмото до завеждащият обслужване на клиенти.

Ако нищо от това не даде резултат, обърнете се към Комисията за защита на потребителите /КЗП/.

Писмено оплакване

1.        Тонът на писмото трябва да е учтив и издържан, за да ви обърнат нужното внимание.

2.        Опишете добре продукта, къде и кога сте го закупили.

3.        Обяснете какъв е проблемът и какви действия сте предприели до момента, с кого сте разговаряли и какво са ви казали.

4.        Кажете каква компенсация очаквате - връщане на парите, поправка или замяна.

5.        Пазете копия на всички писма, които сте изпращали, и не изпращайте оригинални документи.

Основни компетенции на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ са свързани с контрол по отношение на:

1. Предлагане на опасни за живота и здравето стоки

2. Липса на етикет и друга информация за стоката

3. Необявяване на цените на стоките и услугите

4. Неиздаване на документ за продажба

5. Заблуждаваща, непочтена и непозволена сравнителна реклама

6. Наличие на неравноправни клаузи в договори с общи условия

Контакти на КЗП:

Адрес: пл. "Славейков" № 4А, ет. 3

Телефон: 070011122
Ел. поща: [email protected]

www.kzp.bg

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 5 общо )

anonymous

anonymous

Здравейте
Наскоро смених масло и двата филтъра на кола сеят инка,,дизел,,искам да попитам нормално ли е за два филтъра плюс маслото с марка ,,кастрол,и техния труд да струват 150 лв
Като се има в предвид че двата филтъра струват общо 20лв за труд 20лв и по магазините и по интернет същото масло на марка кастрол се продава около 48лв- 52лв по мойте изчисления нормално да искат около 90лв
А те вземаха 150лв

Написан на: 15/10/2019 17:24 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Здравейте , днес в аптека отказаха да ми продадат антибактериален гел за ръце,който беше изложен на рафт , с довода , че и на тях щял да им трябва , пък да имало и за други техни хора. Поисках книгата за оплакване и нея отказаха да ми дадат. Обадих се на Комисията за защита на потребителя , оттам ми казаха че след като няма покупка нищо не могат да направят . Затова питам в такъв случай аз към кого трябва да се обърна.

Написан на: 26/02/2020 13:22 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

При вноска на пари чрез автомат при Първа инвестиционна банка, автоматът задържа парите и никакво обяснение! Кой ще ни обезщети нервите и пропуснатите пол

Написан на: 27/04/2023 11:07 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Електро холд продажби иска7 лв ,за да ви издаде хартиена фактура

Написан на: 09/02/2024 02:14 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Водна помпа със гаранция ходихме за смяна каква ти смяна пратиха го на ремонт не ти обръщат никакво внимание сякаш си куче нищо не ти обесняват като човек

Написан на: 13/08/2025 19:37 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia