• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси

    • Банки
    • Други

  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Финанси > Други > Статии > Сайтове за сравнение на цени

Още по темата:

Бързите кредити стават безплатни

Топ 5 на финансовите измами

За банките, лихвите и кредитния рейтинг

Статия

Сайтове за сравнение на цени

Публикуван на: 29/03/2012
Tweet
photo

Видове сайтове за сравнение
на цени

  Някои сайтове предлагат сравнение на цените на широка гама от потребителски стоки и услуги, но най-много такива страници ще откриете в сферата на финансовите и застрахователните продукти и услуги. Друга голяма категория сайтове за сравнение са специализирани в съпоставяне на цените на коли, жилища и застраховки. Общото при всички тях е, че ви позволяват да получите информацията много бързо, като избегнете попълването на множество излишни данни и формуляри (особено за продукти като застраховки например). Въпреки голямата полза от съществуването на такъв вид сайтове,  не всички вършат работа. Потребителите оценяват някои от тях като наистина полезни, пълни с точна и изчерпателна информация, но за други има неласкави отзиви, които стигат до „поредната загуба на време”.

Как функционират

  Сайтовете, които предлагат сравнение на цените, ви дават възможност да търсите по ключови думи желаните продукти. След това съпоставят цените им и представят резултатите под формата на таблица. Някои страници изискват да въведете определени характеристики, които бихте искали да притежава продуктът (услугата). Това се прави, за да се стеснят параметрите на търсенето, а накрая резултатите излизат под формата на класация според вашите персонални критерии.
 
  Офертите за кредити и кредитни карти например могат бързо да бъдат сравнени по първия метод, докато за различните видове застраховки като например автомобилните, за дома, жилищните и застраховките при пътувания, цената зависи от персоналните нужни и предпочитания. Ето защо се изисква попълването на определени параметри в системата на сайта.
 
  Когато сравнявате цените на автомобилни застраховки, трябва да бъдете подготвени с информация за възраст, местожителство, кубатура на двигателя и стажа ви зад волана, защото тези данни могат да повлияят върху цената на продукта.

Не разчитайте  само на един сайт

  Добре е да сте наясно и с факта, че има голяма вероятност данните за сравнение на цените на дадена стока в два различни сайта да не се покриват напълно, дори да сте задали еднакви критерии. Това е, защото всеки от тях може да има достъп до данните за цените  на различни търговци. Много често този вид сайтове нямат достъп до цените на  целия пазар, така че не очаквайте да получите съпоставка за всички търговци, които предлагат даден продукт или услуга. Да използвате само един сайт за сравнение на цени не е най-добрата тактика, ако наистина искате да направите добър и рационален избор.

От какво да се пазите

  Важно е да използвате сайтовете за сравнение на цени разумно и да сте наясно с възможните клопки, които биха могли да  крият, а именно:
 
Агресивен маркетинг

  Използването на този вид сайтове може да има и някои неприятни последствия. Едно от тях е, че някоя сутрин може да осъмнете с препълнен от спам имейл с оферти за продуктите, чийто цени сте сравнявали в някой от сайтовете.

Бъдете внимателни с данните,
които въвеждате

  Добре е да знаете, че търсейки определен продукт или услуга по въведените от вас данни, могат да започнат да ви бъдат предлагани свързани продукти. Много от сайтовете предлагат опция за директна покупка, при което трябва да бъдат въведени част от вашите лични данни или такива за колата, жилището, номера на дебитни или  кредитни карти и други. Избягвайте да въвеждате личните си данни, както и такива за имуществото или местоработата и финансовото си състояние.

Съмнителни оферти?

  Преди да направите директна поръчка за доставка на стока или услуга от този тип сайтове, уверете се, че предоставената ви информация отговаря на истината.

  Ако имате съмнения относно коректността на информацията, поднесена в някои от сайтовете, не се колебайте да се свържете с фирмата търговец, за да получите допълнителни данни за характера, особеностите и точната цена на желания от вас продукт или услуга. 

Отметките 

  Винаги се уверявайте, че сте отметнали именно желаните от вас критерии и предпочитания относно продукта или услугата. Ако например при вписването на предварителните критерии за търсене на застрахователни продукти отметнете, че искате да платите сумата на вноски, имайте предвид, че по този начин цената й със сигурност ще е по-висока.

Помислете за качеството 

  Мисията на тези сайтове е да класират офертите за различните продукти или услуги според техните цени и да покажат на клиентите възможно най-евтините оферти. В случай, че става въпрос за продукти като застраховка на автомобила или дома ви, добре е да знаете, че не винаги най-евтината оферта може да ви предложи най-доброто качество или някои допълнителни покрития. Качеството винаги трябва да е на първо място, дори и на малко по-висока цена.

Имат ли бъдеще?

  Фактът, че гигантът Google наскоро придоби британския сайт за сравнение на цени по интернет за 37.7 млн. лири (60.98 млн. долара) показва, че този бизнес има бъдеще. Новата придобивка на Google сравнява цените на различни продукти, сред които заеми, застраховки и комунални услуги. Той се конкурира с най-големите британски сайтове в тази пазарна ниша. Сделката ще даде възможност на Google да подобри своята услуга за сравняване на кредитни карти във Великобритания, като така компанията ще получи по-бързи резултати за търсачката си.

@Някои български сайтове за сравнение на цени

www.zastrahovamse.com - за всякакви видове застраховки
www.moitepari.bg - за финансови и застрахователни продукти или услуги
www.tuk.bg- сравнение цените на еднакви продукти от различни търговци за (електроника, компютри, и др.видове стоки)
www.pazaruvaj.com - сравнение на цените на различни стоки
www.izgodnobg.com - сравнение на цените на различни стоки
www.trivago.bg - сравнение цените на хотели
www.evtini-samoletni-bileti.net - сравнение цените на самолетни билети

 

!Има още какво да се желае

  Конкуренцията между сайтовете за сравнение на цени е огромна, особено в САЩ, Великобритания и държавите с по-развита онлайн търговия. Правени са много анализи на дейността на тези портали и са давани редица препоръки, след които:

• Сайтовете да гарантират, че са класирали честно продуктите по най-ниска цена (например - не скриват по-добри оферти, за да блесне предложението на някой от техните рекламодатели или на фирма, която им плаща процент от продажбите). 
• Да отбелязват ясно, ако продуктите, които се сравняват, имат различни функции или характеристики.
• Да дават ясна информация за датата на всяко от класираните предложения.
• Да не подвеждат потребителите за пазарното покритие на своите предложения.

 

#По-евтини оферти

  Половината от сделките, осъществени през сайтове за сравнение на цени, е можело да се сключат по-изгодно другаде, показва потребителско проучване във Великобритания. 46 на сто от хората, които са използвали сайтове за сравнение на цените, по-късно са намерили същата стока или услуга на по-ниска цена другаде. Причината е, че много компании отказват да дават информация за цените, на които продават, на сайтове за сравнение на цените, защото предпочитат да се рекламират и да продават директно. Една четвърт от потребителите на сайтове за сравнение на цени обаче заявяват, че възнамеряват да увеличат употребата им през следващата година. Възможността по този начин да изпуснат някоя по-евтина оферта не ги възпира, защото те харесват удобството и искат да спестят време и усилия.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 2 общо )

anonymous

anonymous

а какво точно значи тази препоръка:
"- Да не подвеждат потребителите за пазарното покритие на своите предложения."

Написан на: 14/03/2019 14:34 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Бебешки и детски дрехи, играчки, колички, кошари, обувки и козметика за деца Kidsito.com, комплекти за изписване, детски дрехи, дрехи за момиче, дрехи за ...
Разгледайте нашите стилни детски дрехи. Открийте ежедневни ключови модели, детски обувки и аксесоари за бебета и деца в [url=https://kidsito.com]detski drehi adidas[/url].
Онлайн магазин за качествени детски и бебешки дрехи-внос от Турция и от български производители. Магазинът предлага ежедневни и официални детски дрехи за ...

Написан на: 12/02/2022 15:53 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia