• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации

    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Комуникации > Статии > Нов регламент за телекомите – 10 ползи за потребителите

Още по темата:

Конкуренцията може да ни избави от телекомното крепостничество

Четвърти мобилен оператор в България- мит или възможност?

Разбираеми ли са офертите на мобилните оператори

Статия

Нов регламент за телекомите – 10 ползи за потребителите

Публикуван на: 17/08/2014
Tweet
photo

Европейската комисия обяви амбициозен план за реформа на пазара на телекомуникационни услуги в ЕС.

            Председателят на Европейската Комисия Жозе Мануел Барозу обяви инициирането на нов законодателен пакет, чието приемане предвижда да намали потребителските разходи, да опрости бюрокрацията за дружествата и да въведе редица нови права за потребителите и доставчиците, така че Европа да бъде глобален дигитален лидер. Ето какви са, според Комисията, основните ползи за потребителите:

1. Отворен интернет

            За първи път неутралността на мрежата се гарантира в законодателството ЕС. На операторите няма да е позволено да блокират, забавят, разпадат или дискриминират специфично съдържание, приложения и услуги, освен в много ограничени конкретно определени случаи. Националните власти ще имат правомощия да следят отблизо и да гарантират , че това задължение се спазва на практика и да налагат, при необходимост, изисквания за минимално качество на обслужването.

2. Реални данни за скорост

            Операторите ще са длъжни да предоставят ясна информация за действителната скорост на преноса на данни за изтегляне и качване, включително в натоварени часове. Ако реалната скорост, която потребителят получава е по-ниска от обявената, ще се счита, че операторът е в нарушава договорните си задължения.

3. Гарантиран достъп до сертифицирани инструменти за сравняване

            Във всяка държава-членка ще бъде осигурен достъп до сертифицирани инструменти за сравняване на цените, което позволява потребителите да сравняват ефективността и разходите за различните оператори.

4. По-лесно управление на потреблението

            Потребителите ще могат да определят максималната сума, с която искат да разполагат всеки месец и да бъдат уведомени, когато достигнат 80% от тази сума. Те също трябва да имат право на безплатни разбивки на сметките си.

5. Без повече "блокиране"

            Потребителите вече няма да бъдат "заключени" за един оператор. Минималният срок за сключване на договори далекосъобщенията не може да бъде повече от 24 месеца и всеки оператор трябва да предлага най-малко един пакет с минимален срок от 12 месеца или по-малко. Потребителите трябва да могат да прекратят всеки договор след шестия месец с едномесечно предизвестие.

6. Без автоматично продължаване на договорите

            Когато края на договор наближава, потребителите трябва да бъдат уведомени и да разполагат поне с един месец за отказ за удължаване на срока. Те ще могат да прекратят автоматично продължен договор по всяко време, без никакви такси, с едномесечно предизвестие (Бел. ред. напомняме, че в България разпоредба забраняваща автоматичното подновяване на договорите вече съществува в закона).

7. По-лесна смята на оператора

            При смята на телефонния оператор, потребителите могат да запазят номера си и новата връзка трябва да се активира в рамките на един работен ден. Интернет доставчиците, от своя страна, ще са длъжни да предоставят адреса на електронната пощта безплатно за срок от 12 месеца, в случай че са предоставяли собствени имейл адреси на своите клиенти.

8. По-справедливи такси за разговори и SMS към други страни от ЕС

            Разговорите към други страни от ЕС не трябва да са неоснователно скъпи. За фиксираните разговори, трябва да се основават на цената на национален междуградски разговор, а за мобилните разговори и SMS към други страни от ЕС, да не надвишават максималните регулирани цени за роуминг.

9. Безплатно приемане на разговори в роуминг

Таксите за получаване на входящи повиквания при роуминг в рамките на ЕС ще бъдат премахнати.

10. Насърчаване на "роуминг като у дома"

                Това означава създаване на стимули за операторите да премахнат таксите за роуминг, така че в рамките на ЕС обажданията, SMS и ползването на данни, да се таксува като в собствената държава. Целта е от юли 2016 потребителите във всички държави-членки да имат достъп до най-малко един оператор, който предлага "роуминг като у дома"

# Нашят коментар

Предложенията на Европейската комисия едва ли ще бъдат приети изцяло, поради очакваната съпротива на телекомуникационния бранш. Пътят обаче е ясен и съпротивата може единствено да забави процесите, но не и да ги спре. В ерата на все по достъпен Интеренет, комуникацията с всички точки на планетата е максимално улеснена, което означава, че ако разпокъсаността на телекомуникационните услуги в ЕС не бъде преодоляна, те могат само да загубят. При високи цени и налични алтернативи, потребителите винаги се насочват към най-изгодното за тях.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 3 общо )

anonymous

anonymous

Zashto gadnite telekomi ni zadaljavat da skluchvame 2 godishni ili 1 godishen dogovor bez ds mojesh da se otkajesh kato pusnesh 1 ili 2 mesechno predizvestie I dovijdsne a ni zadaljavat da si platim vsichki takso do iztichane na dogovora. Kade e spravedlivostta I kakvo praviat instituciite po vaprosa.

Написан на: 29/12/2014 08:10 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

А какво бихте казали относно най-новата обирджийска политика, кредита по предплатените карти да се КРАДЕ от потребителя след 2рия или 3ия месец? Защо се допуска подобна пладнешка кражба без последици за операторите?

Написан на: 28/03/2015 20:34 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Пример за изнудване на клиенти от Теленор:
Остават ви няколко дни от 2-годишен Договор и решавате да се преместите при друг Оператор. Подавате при него Заявление за пренасяне и всичко изглежда ок... Минават 1-2 седмици и в последната сметка от Теленор виждате по едни + 200лв неустойка по Договор за всяка карта (номер), който пренасяте. Пренасянето е в последните дни от Договора и по Общите условия на Операторите се извършва не от вас, а служебно от тях, съответно им дава възможност да си поставят която дата им е изгодно, така че да ви набутат с тази измислена и неравноправна клауза в Договора. Ако знаете за тази наглост бихте могли да изчакате Договора напълно да изтече, но тогава ще им платите такса и за месеца който предстои, вероятно на "непромоционални" цени.
И всичко това се случва при авансово платена такса за последният месец от Договора, т.е. клиента през последния месец не им дължи нищо, ако е в рамките на пакета услуги (месеца се предплаща)!

Написан на: 04/11/2019 00:13 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia