• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство

    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други

  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Домакинство > Други > Статии > Как да постъпя?

Още по темата:

Тест на кани за вода (2024)

Обмисляте покупка на термопомпа?

Съвети за по-малко потребление на електроенергия

Статия

Как да постъпя?

Публикуван на: 28/06/2013
Tweet
photo

Кога електроразпределителното дружество може да прекъсне електрозахранването ми и каква е процедурата след това, за да бъде пуснато отново?

 

Макар че многократно е коментиран в списание „Активни потребители”, както и на уебсайта на организацията www.aktivnipotrebiteli.bg , този въпрос продължава да бъде един от най-често задавания от страна на потребителите.

 

Вероятно във връзка с промяната на периодите на отчитане (преди 3-месечно отчитане, а сега ежемесечно) се създава впечатление у някои потребители, че дружествата дават възможност на потребителя да не плати 3 поредни фактури за ел. енергия и едва след това пристъпват към спиране. Това е невярно. Електроразпределителното дружество е в пълното си право, ако 1 фактура не бъде заплатена да прекъсне електрозахранването. В тази връзка във всяка фактура се посочва, че при неспазен срок за плащане електрозахранването може да бъде преустановено след определена дата, като тя варира между 14-21 дни от датата на издаване на фактурата за потребление.

 

Истината е че според нашите наблюдения в цялата страна се дава известна отсрочка на потребителите, които имат едно единствено задължение да заплатят съответните суми, но това не означава, че доставчикът на ел. енергия няма право да спре захранването и след първата фактура.

 

Друго, което се пропуска от много потребители, е че след като ел. захранването бъде прекъснато, на първо място трябва да бъдат заплатени всички настоящи задължения към дружеството. Освен това е небходимо да бъде заплатена и такса за възстановяване на ел. захранването, която както бе споменато в предния брой на списание „Активни потребители”, е стандартно 19 лв (до 12 часа на следващия работен ден), а ако поръчката е експресна – 38 лв. (до 6 астрономически часа).

 

 

Какво да правя, ако сметката ми се вижда прекалено висока?

 

Макар че и преди сме коментирали тази тема, поради многото оплаквания в тази посока, бихме искали накратко да опишем възможните хипотези.

 

            В някои случаи е възможно данните от електромера ви, които можете да проверите и сами, да са по-ниски от тези от получената фактура за консумираната електроенергия за последния отчетен период. Това може да се дължи на различни причини, но най-често се касае за липса на достъп до електромера в периода на отчитане или просто за допусната грешка при отчитането или при въвеждането на данните.

 

            В такива случаи трябва да се свържете с електроразпределителното дружество, за да уточните как точно да подадете коректните данни, за да може да се извърши корекция на сметката ви. Ако пък вече сте я заплатили, надвнесената сума може да бъде възстановена на титуляра по посочена от него банкова сметка или да бъде приспадната от бъдещи задължения.

 

Ако обаче при проверка на стойностите установите, че написаното във фактурата и това, което е на електромера, съвпада и въпреки това смятате, че стойността на изразходената електроенергия е твърде голяма, можете да поискате проверка, която обаче трябва първоначално да бъде заплатена от клиента. При положение, че резултатите покажат неизправност в уреда, електроразпределителното дружество би трябвало да поема разходите по проверката, като възстанови на клиента направените от него разходи. Ако обаче се установи, че електромерът е в напълно изправно състояние, всички разходи остават за сметка на клиента.

 

Видовете проверки са:

 

-ТЕХНИЧЕСКА ПРОВЕРКА – извършва се от служител на електроразпределителното дружество на място с т.нар. еталонен уред, който отчита изразходваната в момента енергия заедно с електромера. Уредите са прецизни и всяко отклонение в точността на измерването на разходваната енергия от електромера може да бъде отчетено.

Каква е процедурата за искане на проверка?

Клиентът подава заявление, като посочва вида на проверката, която желае да бъде извършена - в случая проверка с еталон, заплаща на място съответната такса и посочва удобното за него време за нейното извършване.

-МЕТРОЛОГИЧНА ПРОВЕРКА (ЕКСПЕРТИЗА) – електромера се демонтира от служител на електроразпределителното дружество и запечатан със заводската и държавната пломба се предава за независима експертиза от оторизирана Метрологична лаборатория.

 

 Каква е процедурата за искане на проверка?

 Клиентът подава заявление, като посочва вида на проверката, която желае да бъде извършена - в случая проверка от независима метрологична лаборатория, заплаща съответната цена за услуга „демонтиране на електромер”.

Демонтирането става само след като клиентът представи разписка за платена такса към метрологичната лаборатория за извършване на проверката. След представянето на разписката сътрудник на електроразпределителното дружество в предварително посочено удобно за клиента време извършва демонтажа и монтира друг електромер, като в присъствие на клиента се записват последните показания на сваления електромер и началните показания на новопоставения електромер. Сваленият електромер се поставя в специална безшевна торба и се слага пломба.Посредством тези мерки напълно се ограничава възможността за нерегламентирано повлияване на електромера.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia