Статия
Защо купуваме ментета?
Какви хора предпочитат да си купят стока-менте? Какво ги мотивира и какво ги спира?
При покупката на фалшиви стоки или стоки-менте потребителите се разделят условно на две групи: такива, които са измамени, мислейки си, че купуват оригинална стока, и такива, които съзнателно избират да си купят фалшива стока. Причините за това поведение са много и за да се въздейства по някакъв начин на търсенето на подобни стоки, е необходимо да се разберат мотивите на потребителите, които съзнателно го правят.
След много проучвания направени в тази област съвсем естествено се оказва, че най-голяма склонност да купуват стоки с фалшива марка имат хора, които слабо признават или се съобразяват със законови и други норми на поведение. Те обичат да вършат нещо, което може да е на ръба на закона или дори да е не е законно. Следваща група потребители, любители на фалшивите стоки, са хора, които имат изявено негативно отношение към големите компании и техните марки. Те смятат, че оригиналните марки се продават на прекалено високи цени и създават нечестни условия на пазара, затова предпочитат да надхитрят системата и да й се опълчат. Следваща, още по-многобройна, група потребители искат да засвидетелстват някакъв социален статус, но не могат да си позволят маркови стоки, и затова купуват стоки-ментета. Друг фактор, който стимулира това потребление, е човешкото любопитство и желание да експериментира, пробвайки нещо различно.
Повечето хора, които купуват такива стоки, не се притесняват, че стимулират развитието на нелоялния бизнес. Казват си: „това може и да не е съвсем честно, но никой няма да забележи" и в повечето случаи се оказват прави. Ако стоката е изработена добре, наистина е трудно външен човек да прецени дали е оригинална или не. Следователно, популярността на ментетата нараства благодарение на това, че не могат да бъдат различени от оригиналните.
Въпреки всички изброени дотук мотиви, най-разпространеният си остава цената. Относително ниската цена на фалшивите стоки насърчава най-много тяхното потребление, въпреки че купувачите съзнават, че качеството на продукта е по-ниско и ще го употребяват за по-кратко време. Изследвания сред потребителите обаче сочат, че много хора, закупили фалшива стока, смятат, че качеството й се доближава много го оригиналната, и това е мотив за последваща покупка на такава стока. Следователно пред производителите на оригинални стоки въпросът как да привлекат клиенти и да направят продукцията си по-атрактивна все още е отворен, а мотивите и поведението на потребителите ще продължават да са обект на изследвания.
За нас по-важен си остава въпросът, как да избягваме да купуваме стоки-менте, без да знаем. Най-важните индикатори, които трябва ни да карат да се съмняваме са два - нереално ниска цена или неиздаване на документ за покупка. С особена сила вторият индикатор важи при продажбата на алкохолни напитки. Когато купуваме алкохол от търговци неиздаващи касова бележка, вероятността да попаднем на менте е голяма.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous