• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами

    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Реклами > Статии > Триковете на подвеждащата реклама

Още по темата:

Звучни ТВ небивалици

Как да се оплачем от обидна или подвеждаща реклама?

Как се правят етични реклами?

Статия

Триковете на подвеждащата реклама

Публикуван на: 14/07/2009 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

Как да я разпознаем? Как да се предпазим?

Целта на всяка реклама е да повлияе на поведението и мнението на потребителите, в което няма нищо лошо, стига да се прави по правилата на честната игра. Законът предполага рекламата да носи достоверно послание и да не заблуждава потребителя.


Подвеждаща реклама

Подвеждащата реклама обаче съзнателно представя продукт или услуга по лъжовен или подвеждащ начин с цел да убеди потребителя да ги закупи. Макретинговите трикове са многобройни, а фалшиви рекламни съобщения изкачат от всякъде. Интернет страница може да ви предлага да приемате заедно с алкохол чудотворно хапче, което да ви предпази от бирено коремче!!! Със сигурност добре знаете, че не всички лъжовни послания са така очевидни. Рекламната индустрия например съвсем съзнателно би могла да се възползва от заболяванията на хората и да търси именно там ниша за примамливи обещания.

Незаконно е не само подвеждащо,   но и  невярното съобщение. Незаконно е дори и създаването на невярно впечатление или внушение, независимо че начина, по който се прави, е законен. Това е изкуство и много хора се специализират в него.

Как да се разпознае

Когато става въпрос за продукти, предназначени за здраве, красота или хигиена, предлагащи изцеление от знайни и незнайни проблеми, ключовите подвеждащи думи могат да бъдат:

Научно обосновано!

Чудотворен лек!

Гарантирано действие!

Тайна съставка!

Не е изключено такова съобщение да дойде от голяма, ползваща се с добро име компания. Въпреки че тези играчи са лесно разпознаваеми и се пазят от големи глоби и лоша репутация, дори и те могат да се изкушат от не съвсем честната рекламна игра. Затова прекаленото доверие в рекламните послания на „големите" е излишно.

Да вземем например банките. Във времена на криза предлагат примамливи депозити с високи лихви. В повечето случаи обаче става въпрос за лихва, която е валидна само за последния период, депозитът се подписва под различни условия в първоначалните месеци. Освен това, въпреки примамливата реклама, може би не е добра идея да се обвързвате с примамливи дългосрочни депозити при положение, че лихвите по тях растат и това, което сега изглежда висока лихва, утре може да не е.

Как да се предпазим

  • На първо място  разглеждайте добре продукта или услугата, които искате да закупите или използвате. Ако е възможно се информирайте предварително за тях;
  • Четете малките букви по реклами и брошури - често те са единствената вярна информация в рекламата;
  • Езикът на рекламата трябва да е ясен и да поднася информация за продукта, а  не единствено да дава обещания;
  • Думите „разпродажба" или „отстъпка" не означават непременно, че цената е значително намалена. Пазете се от продължителни или повтарящи се „разпродажби" и ако е възможоно запознайте се с конкурентните цени на пазара;
  • Внимавайте за илюстрации, които се  различават  по форма, вид, съдържание от продавания продукт;
  • Твърдения относно „изключителните качества" на продукта е добре да бъдат  се възприемани  с известна доза недоверие;
  • Ако нещо ценно ви се предлага „безплатно", прочетете добре информацията относно сделката. Много е вероятно да ви накарат да платите индиректно за „безплатното";
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia