• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании

    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Кампании > Статии > Buy nothing day - денят на некупуването

Още по темата:

Финансиране за енергоспестяване

Mtel прекрати неправомерно продължен договор на клиент и анулира натрупаните сметки

Посетители на несъстоял се концерт не могат да си вземат парите за билетите

Статия

Buy nothing day - денят на некупуването

Публикуван на: 17/09/2009 Последна редакция: 05/04/2011
Tweet

На този ден потребителите могат да упражнят правото си  на "некупуване" и следователно да усетят силата на своето решение и да се разпознаят, като  основен  и естетствен модулатор на пазара.


28 ноември е световният ден за протест  срещу консуматорството. Известен е като "Buy Nothing Day". Първият  ден на "некупуването" е организиран във в Ванкувър  през септември 1992г, като целта му е била да създаде условия за изследване на обществото  по проблема за прекомерното потребление. През 1997 г. този ден е бил преместен в деня след американския празник на  Благодарността, който се счита за един от  10-те  най- натоварени  откъм потребление дни за  Съединените щати. По- късно значимостта на този ден е оценена и последвана от доста страни в Европа: Англия, Израел, Австрия, Германия, Франция, Норвегия, а също така и страни от други контитенти: Япония и Нова Зеландия. В настоящият момент към тази инициатива се присъединяват повече от 65 нации.

Условието да се участва е една такава инициатива е много просто: да не купувате нищо на 28.11.2009 г. Отложете покупките си за следвашия ден или просто планирайте  предварително. Основната цел на участие е да се замислим за нашето поведение като потребители и да осъзнаем ненужността да  бъдат  консумирани или изкупувани в прекалени количества неща, от които нямаме реална нужда. Тенденцията  е да бъде намалено безцелното и безпричинно  консумиране.

Всеки може да участва е поддържането на тази инициатива, която обхваща по- голямата част от Европа и света. В последните години нашата нация твърде много заприлича на  добре познантите  ни персонажи от  филмите, които  съществуват  по- скоро, за да консумират и да  "харчат" спечеленото в установените от търговците  канали. Условието на консуматорското общество е липсата на поглед в бъдещето и фиксирането на моментите нужди, които  са преобладаващо физиологични. Рекламите също така не оставят съзнанието на обикновения потребител да се отпусне и да не усеща потребността от "подобряване" на самочувствието, външния вид или бита. Получава се така, че ние сме тренирани да купуваме и да консумираме, но  не просто  усещаните от нас нужди. Трябва да искаме повече и условието на прекаленото консумиране е  презапасяването, прекупуването, прекаленото обсебване от продуктите и акта на закупуването им. Ценностната система започва да функционира на принципа- аз съм това, което имам или това, което мога да си купя и стремежът е да се разширят границите на собсвените нужди ( независимо, че вече говорим  не за потребности).

Понякога е добре да покажем на себе си и на тези, които ни предлагат пренасищането, че е възможно да живееем и по- различно. Можете да подкрепите  деня на "некупуването" и да усетите къде се намирате във веригата на консумирането и да усетите властта си, като потребител.

Опитайте само за един ден (28.11.2009) да не купувате нищо!

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia