• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании

    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Кампании > Статии > Mtel прекрати неправомерно продължен договор на клиент и анулира натрупаните сметки

Кампания

Mtel прекрати неправомерно продължен договор на клиент и анулира натрупаните сметки

Публикуван на: 10/10/2014
Tweet
photo

Следващите редове са доказателство за това, че активната позиция на потребителите и желанието им да се борят за правата си дават резултати.  

В края на миналата година, към Българска национална асоциация „Активни потребители” се обърна Валери Илиев във връзка с казус, свързан с неправомерно удължен договор за мобилни услуги и начислени сметтки от оператора Mtel. Представяме ви неговия казус.

Историята

Столичанинът Валери Илиев има двегодишен договор с Mtel за пакет от три услуги. Срокът на договора изтича през септември 2013 г., като след което по силата на действащото законодателство  той става безсрочен. В края на годината, Илиев се свързва с мобилния оператор с питането как може да прекрати договора си. Оттам получава указанието да го направи в някой от офисите на компанията преди края на отчетния период.

На 24 декември 2013 г., седмица преди изтичането на отчетния период, Валери Илиев отива в офис на мобилния оператор в столичния хотел „Плиска” за да прекрати договора си. Желанието на потребителя е това да стане на 28 декември 2013 г. След обработката на документите в офиса, Валери Илиев е убеден, че договорът му с компанията е прекратен.

В средата на януари обаче, той с огромна изненада установява, че е прекратена само една от услугите, които ползва – т.нар. мобилна услуга. За останалите две, операторът продължава да му начислява такси. В следващите седмици, Илиев неколкократно прави опити да изясни недоразумението и да върне телефона си. "Въпреки, че поискаха телефонния апарат, служителките на няколко пъти отказваха да го приемат, като ме изнудваха да подписвам документи с невярно съдържание, които не можех да прочета", твърди Илиев. По-късно той научава, че телефонът може да бъде приет от оператора без допълнителни условия.

Тук е моментът да споменем, че Валери Илиев

е сляп

Той има присъдени 100% намалена работоспособност от ТЕЛК. Това е и причината той да не може да реагира веднага при първоначалните си посещения в офисите на мобилния оператор, когато му се налага да прочете документите за прекратяване на договора, преди да ги подпише. Той разчита за това на служителите на компанията.

След като научава, че договорът му е продължен без неговото съгласие, той се обърна към асоциация "Активни потребители" за съдействие. "Работихме с Валери Илиев в продължение на няколко месеца. Целта ни беше да му помогнем да установи връзка с представител на Mtel, който е отговорен за взимането на решения и който може да реагира адекватно в създалата се ситуация, като прекрати договора на клиента, без да изисква от него да заплати таксите за услугите, които той не е искал да ползва", коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на БНААП.

Реакцията на компанията

В отговор на жалбата на Валери Илиев, отдел "Обслужване на клиенти" на мобилния оператор окончателно прекрати договора за услуги. Сметките, натрупани в периода, в който потребителят не е искал да ги ползва бяха анулирани и той няма да ги плаща. От компанията се извиниха на потребителя за причиненото неудобство.

„Този случай е пример за това, как потребителите не бива да се отказват да търсят правата си”, коментира Богомил Николов.

СЪВЕТ НА БНААП

#Случаят с Валери Илиев е пример за това, как един потребител трябва да се бори за правата си, дори и когато е  поставен в крайно неизгодна ситуация, в случая заради това, че е сляп. Има две основни неща, които потребителите трябва да направят на всяка цена ако установят, че се ощетени:

1. Винаги и при всички случаи да търсят и отстояват правата си.

2. Преди да закупят даден продукт или да подпишат договор за предоставянето на определена услуга да се информират за правата, възможностите и опциите си.

БНААП е на разположение на онези от тях, които имат нужда от съвет, консултация или предприемане на последващи стъпки спрямо некоректен търговец.

Междувременно винаги можете да посетите нашия сайт http://aktivnipotrebiteli.bg/, където ще намерите систематизирана много полезна информация. Подробна информация можете да намерите и в нашето списание, наречено „Активни потребители”, което излиза на всеки два месеца.

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia