• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси

    • Банки
    • Други

  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Финанси > Други > Статии > Продажба на имот...във финансова криза

Още по темата:

Бързите кредити стават безплатни

Топ 5 на финансовите измами

За банките, лихвите и кредитния рейтинг

Статия

Продажба на имот...във финансова криза

Публикуван на: 30/05/2011
Tweet
photo

Финансовата криза се усети преди всичко в банковия сектор и на пазара за недвижими имоти. Цените на имотите падат, офертите са много, но същевременно банките отпускат по-трудно кредити. Списание "Активни потребители" споделя няколко бързи съвета и малки хитрости как да продадем най-бързо и резултатно жилището си.

Профилът на купувача

Повечето купувачи на имоти правят задълбочено проучване в интернет и в агенции за недвижими имоти преди сериозно да пристъпят към оглед на жилища и бъдеща сделка. Те се запознават с цени и зони, видове имоти и потенциални продавачи. На този етап от търсенето купувачите оформят по-голямата част от критериите и предпочитанията си. И все пак продавачът на недвижим имот разполага с лостове да повлияе на решението и купувачът да плати именно за неговия имот.


Цената

Ако искаме да продадем жилището си за шест месеца, може да следваме следния модел.

Първи месец

През първия месец проучваме пазара, свързваме се с потенциални купувачи и определяме начална цена. Може още да не сме пуснали обява. Препоръчва се цената да се намалява постепенно, защото така се приближаваме до реалната пазарна цена и шансът да намерим купувач нараства.

Втори месец

След 30 дни, ако нямаме посещения, цената трябва да се свали малко. През този месец вече трябва да обявим жилището за продажба, ако не сме го направили досега, и да сме готови за повече посещения. Изчаква се още един месец за потенциални клиенти.

Трети месец

За два месеца трябва да е имало посещения на недвижимия имот и да получим конкретни оферти. Ако все пак няма оферти, цената трябва да се намали още малко.


Четвърти месец

Това е месецът на "най-добрата цена". Ако за три месеца няма оферта, тогава пристъпваме към "издирването" на "най-добрата цена". За целта трябва да се свържем с всички посетили ни потенциални купувачи и такива, които са склонни да го направят, и да ги приканим да дадат най-добрата си оферта за нашия имот. Така ще съберем различни оферти и ще решим на коя да се спрем. Или просто да преценим доколко нашата цена се разминава с тази на купувачите.

Златното правило

Ако успеем да покажем къщата си на 100% от потенциалните купувачи, със сигурност ще я продадем. Около 50% от тях ще изберат услугите на агенция за недвижими имоти, а останалите 50% ще предпочетат сделка без посредник. Принципът е да се опитаме да достигнем до максимален брой хора.



#Подготовка на къщата

Първото впечатление. Винаги трябва да мислим, че втори шанс за създаване на първо впечатление в потенциален купувач няма да имаме. Затова е от изключително значение как той ще види нашия имот и какво ще си помисли за него още в първия момент.

Преди да влезе в жилището. Как изглежда стълбището? В какво състояние е вратата на жилището? Работи ли звънецът? Входът чист ли е? Има ли лоша миризма?

Вътре в апартамента. Чиста и подредена ли е къщата? Добре проветрена? Прозорците и подът чисти ли са? Работят ли контактите, електрическите ключове, кранчетата?

Атмосферата. Жилището трябва да е приветливо и да създава приятно усещане в купувача. За да постигнем това, може да вдигнем щорите, да подновим пердетата, да пуснем отоплението, ако е необходимо. А защо не и тиха музика. Това са малки трикове, които ще имат положително влияние върху купувача. А всеки субективен фактор е от значение.

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia