Статия
Продажба на имот...във финансова криза
Финансовата криза се усети преди всичко в банковия сектор и на пазара за недвижими имоти. Цените на имотите падат, офертите са много, но същевременно банките отпускат по-трудно кредити. Списание "Активни потребители" споделя няколко бързи съвета и малки хитрости как да продадем най-бързо и резултатно жилището си.
Профилът на купувача
Повечето купувачи на имоти правят задълбочено проучване в интернет и в агенции за недвижими имоти преди сериозно да пристъпят към оглед на жилища и бъдеща сделка. Те се запознават с цени и зони, видове имоти и потенциални продавачи. На този етап от търсенето купувачите оформят по-голямата част от критериите и предпочитанията си. И все пак продавачът на недвижим имот разполага с лостове да повлияе на решението и купувачът да плати именно за неговия имот.
Цената
Ако искаме да продадем жилището си за шест месеца, може да следваме следния модел.
Първи месец
През първия месец проучваме пазара, свързваме се с потенциални купувачи и определяме начална цена. Може още да не сме пуснали обява. Препоръчва се цената да се намалява постепенно, защото така се приближаваме до реалната пазарна цена и шансът да намерим купувач нараства.
Втори месец
След 30 дни, ако нямаме посещения, цената трябва да се свали малко. През този месец вече трябва да обявим жилището за продажба, ако не сме го направили досега, и да сме готови за повече посещения. Изчаква се още един месец за потенциални клиенти.
Трети месец
За два месеца трябва да е имало посещения на недвижимия имот и да получим конкретни оферти. Ако все пак няма оферти, цената трябва да се намали още малко.
Четвърти месец
Това е месецът на "най-добрата цена". Ако за три месеца няма оферта, тогава пристъпваме към "издирването" на "най-добрата цена". За целта трябва да се свържем с всички посетили ни потенциални купувачи и такива, които са склонни да го направят, и да ги приканим да дадат най-добрата си оферта за нашия имот. Така ще съберем различни оферти и ще решим на коя да се спрем. Или просто да преценим доколко нашата цена се разминава с тази на купувачите.
Златното правило
Ако успеем да покажем къщата си на 100% от потенциалните купувачи, със сигурност ще я продадем. Около 50% от тях ще изберат услугите на агенция за недвижими имоти, а останалите 50% ще предпочетат сделка без посредник. Принципът е да се опитаме да достигнем до максимален брой хора.
Подготовка на къщата
Първото впечатление. Винаги трябва да мислим, че втори шанс за създаване на първо впечатление в потенциален купувач няма да имаме. Затова е от изключително значение как той ще види нашия имот и какво ще си помисли за него още в първия момент.
Преди да влезе в жилището. Как изглежда стълбището? В какво състояние е вратата на жилището? Работи ли звънецът? Входът чист ли е? Има ли лоша миризма?
Вътре в апартамента. Чиста и подредена ли е къщата? Добре проветрена? Прозорците и подът чисти ли са? Работят ли контактите, електрическите ключове, кранчетата?
Атмосферата. Жилището трябва да е приветливо и да създава приятно усещане в купувача. За да постигнем това, може да вдигнем щорите, да подновим пердетата, да пуснем отоплението, ако е необходимо. А защо не и тиха музика. Това са малки трикове, които ще имат положително влияние върху купувача. А всеки субективен фактор е от значение. |
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous