• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство

    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други

  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

  • Тест

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Домакинство > Други > Статии > Водомерите у дома

Още по темата:

Тест на кани за вода (2024)

Обмисляте покупка на термопомпа?

Съвети за по-малко потребление на електроенергия

Статия

Водомерите у дома

Публикуван на: 06/02/2012
Tweet
photo

Проверителите се легитимират със служебна карта

   Във всеки имот трябва да има инсталирани индивидуални водомери, за да се гарантира точното отчитане на използваната вода. Измерването и заплащането на потребеното количество вода се извършва въз основа на показанията на общия (приходен) водомер на сградата, а в сградите етажна собственост (жилищни блокове и кооперации) въз основа на показанията на общия водомер и показанията на индивидуалните водомери.

   Законът изисква разходът на вода да се отчита по показанията на изправни и пломбирани водомери.

   При липса или в случай на неизправни водомери, потреблението на вода в домакинството се определя на база брой живущи съгласно Наредба №4 на Министерството на регионалната развитие и благоустройството (МРРБ).

Най-важното за водомерите

  Общият водомер отчита цялото количество вода, постъпващо в сградата или в отделен вход и е собственост на ВиК оператора. Той се монтира, поддържа и подменя от дружеството.

  Индивидуалните водомери отчитат потреблението на вода в отделните домакинства на една жилищна сграда. Те са собственост на потребителите, които осигуряват монтажа и  поддръжката на водомерите си в техническа и метрологична изправност).

Осигурете достъп за проверка на показанията на вашите водомери

   За отчитането на водомерите клиентите следва да осигурят достъп в имота си.

   По този начин могат да са сигурни, че сметките им ще се съставят въз основа на показанията на водомерите и няма да се налага служебно да се начислява месечното потребление въз основа на данни от предходни периоди

  Информация за периода на посещението на проверителите клиентите могат да получат от центровете за обслужване на клиентите, интернет страниците на ВиК дружествата или по телефона. Точната дата и час на посещението на проверителя се обявяват на видно място чрез съобщение, оставено на входа на блока или в района на имотите.

  Проверителите на водомери се легитимират със служебна карта. При посещение за отчет на водомерите клиентите трябва да изискват легитимация, преди да допуснат проверяващите в имота си. Важно е да се обърне внимание и на датата на валидност на картата или на служебната бележка.

  За клиентите, които са пропуснали възможността да осигурят достъп, някои ВиК дружества дават възможност сами да отчетат показанията на индивидуалните си  водомери. За целта проверителят остава карта за самоотчет. Данните за показанията на водомерите могат да се съобщят в телефонния център, в някой от центровете за обслужване на клиенти или чрез интернет страницата на дружеството в рамките на два дни след обявената дата за посещението на проверителя. Най-малко един път в годината за всеки адрес днружеството предвижда посещение в почивен ден (събота или неделя) или с допълнително посещение след работно време (18.00 -18.30 ч.), от което да се възползват клиентите, които не са  осигурили достъп.

  По закон потребителите трябва да осигуряват достъп за реален отчет на водомерите поне веднъж в годината.

?Често задавани въпроси за водомерите

Защо се правят метерологични проверки?

  Изправността на индивидуалните водомери в едно домакинство се установява в резултат на метрологична проверка, като се проверява дали уредът отчита точно количеството вода, преминаващо през него. Всички водомери подлежат на метрологична проверка. 

Кой изисква метрологичните проверки?

 • Закон за измерванията.
 • Наредба на Министерски съвет за средствата за измерване, които подлежат на метрологичен контрол.
 • Заповед на председателя на Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН).
 • Наредба № 4 за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационни услуги

   Индивидуалните водомери са собственост на клиентите и те осигуряват поддръжката им и метрологичните проверки.

   *Още въпроси и отговори за метрологичните проверки ще откриете в рубриката „Въпроси и отговори” на стр.   27-28

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

IMA LI SROK ILI ZADALJITELEN PERIOD ZA OTCHITA NE A VODOMERITE

Написан на: 21/10/2014 10:08 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia