• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар

    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Статии

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Коментар > Статии > Как да постъпя?

Още по темата:

Потребителски права, които най-малко познаваме

Новите изисквания към етикетите на храните

Новите права при гаранции и неравноправни клаузи

Статия

Как да постъпя?

Публикуван на: 26/02/2013
Tweet
photo

Повреден електроуред поради некачествена електроенергия

Необходимо е да уведомите компанията за вашите съмнения, като подадете писмено оплакване в срок до 3 работни дни. Жалбата трябва да е подписана лично от клиента с посочен клиентски номер, точен адрес на обекта и адрес за кореспонденция, телефон за обратна връзка и описание на установените щети. След това съответното електроразпределително дружество ще изпрати свой представител за изясняване на случая и съставяне на констативен протокол. След разглеждане на обстоятелствата по констативния протокол и при установяване на вина на дружеството, компанията ще изплати обезщетение за извършените разходи по ремонта на повредените уреди. За целта трябва да представите в някой от Центровете за обслужване на клиенти фактура, заверена като вярна с оригинала, както и банкова сметка по която да ви бъдат възстановени направените разходи. 

Съмнения за кражба

Ако имате съмнение за неправомерна консумация и кражба на ток, трябва да се свържете с електроразпределителната компания по телефона, електронната поща или в Център за обслужване на клиенти.

По закон дружествата не носят отговорност за инсталацията на клиентите след границата на собственост на изходящите клеми на електромера, тъй като тя е частна собственост. Поради тази причина компаниите не могат да вземат страна в частно-правен спор. Ако установите кражба от електромера трябва да се обърнете към органите на реда, като подадете сигнал. Полицията ще изиска експертно мнение и съставяне на констативен протокол. Само тази процедура гарантира правна стойност на документа и на констатацията за кражба.   

Наемател на помещение

Предвидена е възможност наематели на помещения да бъдат клиенти на електроразпределителните дружества. За да се случи това, една от двете страни по договора за наем трябва да представи договор за наем и нотариално заверено съгласие на собственика пред компанията. Прехвърлянето е безплатно и за двамата.

Трябва обаче да се има предвид, че е задължение на потребителя да уведоми компанията при прекратяване действието на договора за наем.

Съмнение за дублирано плащане

Необходимо е да уведомите компанията, за да бъдат проверени издадените фактури и постъпилите плащания по вашия договор. За целта може директно да се свържете с компанията на съответната телефонна линия, в Центровете за обслужване на клиенти или писмено по електронната поща.
Ако пазите документи, удостоверяващи двойно плащане, като касов бон, фактура, платежно нареждане, извлечение от банкова сметка или разпечатка от банкомат или интернет, трябва да ги представите на компанията. 
Ако се установи дублирано плащане, надвнесената сума ще бъде приспадната от следващите задължения или при изрично поискване може да бъде възстановена в брой.

Смяна на адреса

При напускане на стария адрес клиентът подава заявление за отчитане на последните показания на електромера. Това е прекратяване на договора между електроразпределителното дружество и клиента по отношение на този обект и следва да се заяви от клиента 1 месец предварително. Ако клиентът пожелае, захранването на обекта може да бъде прекъснато. Новият собственик на имота е длъжен в 30-дневен срок да уведоми компанията за настъпилата промяна и да подаде молба за смяна на партида с приложени съответни доказателства (нотариален акт, съдебно решение, удостоверение за наследници). Смяна на партида може да извърши и наемателят на обекта, с приложени нотариално заверен договор за наем и нотариално заверено съгласие на собственика.

При смяна само на адреса за кореспонденция, когато потребителя остава ползвател на ел.енергия в електрозахранения обект, той е длъжен в 7 дневен срок да уведоми дружеството за новия си адрес за кореспонденция. При неизпълнение на това всички изпратени съобщения и уведомления до клиента на последно посочения адрес се считат за получени.

ВАЖНО!

Стремете се винаги електроразпределителното дружество да има вашите пълни данни, за да можете както да бъдете информирани за всичко, което ви интересува, така и да избегнете редица неудобства.
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 2 общо )

anonymous

anonymous

Jak sprawdzić ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

Greetings from Los angeles! I'm bored at work so I decided to browse your blog
on my iphone during lunch break. I love the knowledge
you provide here and can't wait to take a look when I get home.

I'm amazed at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G ..
Anyhow, wonderful blog! Czy wspólnik spółki zoo może ogłosić upadłość konsumencką?

Написан на: 18/08/2023 02:05 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Jak wypełnić wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?


It's the best time to make a few plans for the long run and it's
time to be happy. I have read this publish and if I may I
wish to suggest you some interesting issues or suggestions.
Maybe you can write subsequent articles relating to this article.
I want to read more things about it! Czy wierzyciel może
złożyć wniosek o upadłość konsumencką?

Написан на: 05/09/2023 06:45 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia