Статия
Как да постъпя?
Повреден електроуред поради некачествена електроенергия
Необходимо е да уведомите компанията за вашите съмнения, като подадете писмено оплакване в срок до 3 работни дни. Жалбата трябва да е подписана лично от клиента с посочен клиентски номер, точен адрес на обекта и адрес за кореспонденция, телефон за обратна връзка и описание на установените щети. След това съответното електроразпределително дружество ще изпрати свой представител за изясняване на случая и съставяне на констативен протокол. След разглеждане на обстоятелствата по констативния протокол и при установяване на вина на дружеството, компанията ще изплати обезщетение за извършените разходи по ремонта на повредените уреди. За целта трябва да представите в някой от Центровете за обслужване на клиенти фактура, заверена като вярна с оригинала, както и банкова сметка по която да ви бъдат възстановени направените разходи.
Съмнения за кражба
Ако имате съмнение за неправомерна консумация и кражба на ток, трябва да се свържете с електроразпределителната компания по телефона, електронната поща или в Център за обслужване на клиенти.
По закон дружествата не носят отговорност за инсталацията на клиентите след границата на собственост на изходящите клеми на електромера, тъй като тя е частна собственост. Поради тази причина компаниите не могат да вземат страна в частно-правен спор. Ако установите кражба от електромера трябва да се обърнете към органите на реда, като подадете сигнал. Полицията ще изиска експертно мнение и съставяне на констативен протокол. Само тази процедура гарантира правна стойност на документа и на констатацията за кражба.
Наемател на помещение
Предвидена е възможност наематели на помещения да бъдат клиенти на електроразпределителните дружества. За да се случи това, една от двете страни по договора за наем трябва да представи договор за наем и нотариално заверено съгласие на собственика пред компанията. Прехвърлянето е безплатно и за двамата.
Трябва обаче да се има предвид, че е задължение на потребителя да уведоми компанията при прекратяване действието на договора за наем.
Съмнение за дублирано плащане
Необходимо е да уведомите компанията, за да бъдат проверени издадените фактури и постъпилите плащания по вашия договор. За целта може директно да се свържете с компанията на съответната телефонна линия, в Центровете за обслужване на клиенти или писмено по електронната поща.
Ако пазите документи, удостоверяващи двойно плащане, като касов бон, фактура, платежно нареждане, извлечение от банкова сметка или разпечатка от банкомат или интернет, трябва да ги представите на компанията.
Ако се установи дублирано плащане, надвнесената сума ще бъде приспадната от следващите задължения или при изрично поискване може да бъде възстановена в брой.
Смяна на адреса
При напускане на стария адрес клиентът подава заявление за отчитане на последните показания на електромера. Това е прекратяване на договора между електроразпределителното дружество и клиента по отношение на този обект и следва да се заяви от клиента 1 месец предварително. Ако клиентът пожелае, захранването на обекта може да бъде прекъснато. Новият собственик на имота е длъжен в 30-дневен срок да уведоми компанията за настъпилата промяна и да подаде молба за смяна на партида с приложени съответни доказателства (нотариален акт, съдебно решение, удостоверение за наследници). Смяна на партида може да извърши и наемателят на обекта, с приложени нотариално заверен договор за наем и нотариално заверено съгласие на собственика.
При смяна само на адреса за кореспонденция, когато потребителя остава ползвател на ел.енергия в електрозахранения обект, той е длъжен в 7 дневен срок да уведоми дружеството за новия си адрес за кореспонденция. При неизпълнение на това всички изпратени съобщения и уведомления до клиента на последно посочения адрес се считат за получени.
ВАЖНО!
Стремете се винаги електроразпределителното дружество да има вашите пълни данни, за да можете както да бъдете информирани за всичко, което ви интересува, така и да избегнете редица неудобства.
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 2 общо )
anonymous
Jak sprawdzić ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
Greetings from Los angeles! I'm bored at work so I decided to browse your blog
on my iphone during lunch break. I love the knowledge
you provide here and can't wait to take a look when I get home.
I'm amazed at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G ..
Anyhow, wonderful blog! Czy wspólnik spółki zoo może ogłosić upadłość konsumencką?
Написан на: 18/08/2023 02:05 Докладвай този коментар
anonymous
Jak wypełnić wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
It's the best time to make a few plans for the long run and it's
time to be happy. I have read this publish and if I may I
wish to suggest you some interesting issues or suggestions.
Maybe you can write subsequent articles relating to this article.
I want to read more things about it! Czy wierzyciel może
złożyć wniosek o upadłość konsumencką?
Написан на: 05/09/2023 06:45 Докладвай този коментар
anonymous