• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни

    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки

    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Тест
  • Контролен орган
  • Минерална вода
  • Безалкохолни напитки

  • Алкохолни напитки

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Храни > Напитки > Безалкохолни напитки > Европа спира продажбата на безалкохолни напитки в училищата

Още по темата:

ТЕСТ – какво съдържат пакетираните сандвичи

Жива ли е туршията?

Какъв шоколад купуваме

Статия

Европа спира продажбата на безалкохолни напитки в училищата

22/04/2009
Tweet
photo

Фирмите, произвеждащи такива продукти, прекратяват всякакъв вид реклама за деца под 12 години

В усилието си да спазят законодателството на Европейския съюз, дистрибуторите на безалкохолни напитки се ангажират да прекратят рекламирането за деца до 12 години и да ограничат продажбите на тези продукти в училищата.

Маркус Киприану, европейският комисар по здравеопазването и защита на потребителите, е предупредил рекламодателите една година по-рано да развият саморегулаторни мерки за спиране на рекламата на нездравословните храни и подпомагане борбата със затлъстяването при децата или да се изправят срещу новите строги закони.

Сега дистрибуторите предлагат ангажименти към това, което законодателите описват като “платформа за здраве, диетично хранене и физическа активност”, към която се присъединяват компании, произвеждащи хранителни продукти, здравни организации и медиите.

Европейската кампания да се ограничат дистрибуторите ще има последствия не само за европейските страни, твърди Щефан Лоерке, изпълнителен директор на Световната федерация на рекламодателите, със седалище в Брюксел. ”Законодателите следят действията на своите колеги, за да видят какви подходи се приемат”.

Наскоро UNESDA, Съюзът на европейските асоциации на производителите на безалкохолни напитки, изрази своя ангажимент към платформата на ЕС. Според организацията, чиито членове включват корпорациите Кока-Кола, Пепси, Европейски напитки Кадбъри Швепс и Юниливър, членовете й няма да използват маркетингова комуникация, която се изразява в излъчване, отпечатване и публикуване в Интернет и е насочена към деца под 12 години. Те изцяло ще премахнат автоматите за напитки от основните училища и ще предлагат всички видове безалкохолни напитки в средните училища, като увеличат броя на ниско- или некалоричните питиета, твърди UNESDA.

В Европа няколко компании и страни чрез националното си законодателство вече са приели свои собствени правила за рекламирането насочено към деца. Някои скандинавски страни изобщо забраняват рекламирането за деца. Преди две години Кока-кола заявява, че няма да рекламира за деца под 12 години на европейския континент.

В Съединените щати и Кока-кола, и Пепси имат утвърдени политики за ограничаване продажбата на безалкохолни напитки на деца до 12 години. Подложени на напрежение заради таргетирането на децата в училищна възраст, миналата година дистрибуторите изменят политиките си за това какви продукти могат да бъдат продавани в автоматите в сградите на училищата.

Компаниите и законодателите наблюдават Франция, където тази година според новия закон разпространителите на хранителни продукти или трябва да прибавят здравословно послание към рекламите за всички произведени храни или напитки, с изключение на водата, или да платят данък в размер на 1.5 % от годишния си бюджет за реклама, който да се събира от национален институт за кампании и промотиране на по-здравословното хранене. Четирите редуващи се здравословни послания трябва да заемат 7% от екрана или друга повърхност, включително при магазинните реклами.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia