Статия
Европа спира продажбата на безалкохолни напитки в училищата
Фирмите, произвеждащи такива продукти, прекратяват всякакъв вид реклама за деца под 12 години
В усилието си да спазят законодателството на Европейския съюз, дистрибуторите на безалкохолни напитки се ангажират да прекратят рекламирането за деца до 12 години и да ограничат продажбите на тези продукти в училищата.
Маркус Киприану, европейският комисар по здравеопазването и защита на потребителите, е предупредил рекламодателите една година по-рано да развият саморегулаторни мерки за спиране на рекламата на нездравословните храни и подпомагане борбата със затлъстяването при децата или да се изправят срещу новите строги закони.
Сега дистрибуторите предлагат ангажименти към това, което законодателите описват като “платформа за здраве, диетично хранене и физическа активност”, към която се присъединяват компании, произвеждащи хранителни продукти, здравни организации и медиите.
Европейската кампания да се ограничат дистрибуторите ще има последствия не само за европейските страни, твърди Щефан Лоерке, изпълнителен директор на Световната федерация на рекламодателите, със седалище в Брюксел. ”Законодателите следят действията на своите колеги, за да видят какви подходи се приемат”.
Наскоро UNESDA, Съюзът на европейските асоциации на производителите на безалкохолни напитки, изрази своя ангажимент към платформата на ЕС. Според организацията, чиито членове включват корпорациите Кока-Кола, Пепси, Европейски напитки Кадбъри Швепс и Юниливър, членовете й няма да използват маркетингова комуникация, която се изразява в излъчване, отпечатване и публикуване в Интернет и е насочена към деца под 12 години. Те изцяло ще премахнат автоматите за напитки от основните училища и ще предлагат всички видове безалкохолни напитки в средните училища, като увеличат броя на ниско- или некалоричните питиета, твърди UNESDA.
В Европа няколко компании и страни чрез националното си законодателство вече са приели свои собствени правила за рекламирането насочено към деца. Някои скандинавски страни изобщо забраняват рекламирането за деца. Преди две години Кока-кола заявява, че няма да рекламира за деца под 12 години на европейския континент.
В Съединените щати и Кока-кола, и Пепси имат утвърдени политики за ограничаване продажбата на безалкохолни напитки на деца до 12 години. Подложени на напрежение заради таргетирането на децата в училищна възраст, миналата година дистрибуторите изменят политиките си за това какви продукти могат да бъдат продавани в автоматите в сградите на училищата.
Компаниите и законодателите наблюдават Франция, където тази година според новия закон разпространителите на хранителни продукти или трябва да прибавят здравословно послание към рекламите за всички произведени храни или напитки, с изключение на водата, или да платят данък в размер на 1.5 % от годишния си бюджет за реклама, който да се събира от национален институт за кампании и промотиране на по-здравословното хранене. Четирите редуващи се здравословни послания трябва да заемат 7% от екрана или друга повърхност, включително при магазинните реклами.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous