• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.28, 14.07.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.28, 14.07.2017 г.

Публикуван на: 20/07/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 28.2017 (147)

Опасни белгийски бисквити на българския пазар

Европейската система за бързо оповестяване за опасни храни алармира по-рано през седмицата за опасни белгийски бисквити с марка "Белкорн", в които е открито опасното вещество акриламид. Акриламидът е класифициран от Международната агенция по изучаване на рака като потенциален канцероген. Установено е, че може да порази нервната система и да причини раздразнения на кожата, които да доведат до рак на кожата.

От известието става ясно, че съдържанието на акриламид в тях е високо и опасността е определена като „сериозна“. Стана ясно, че засегнатите партиди с номер: L164802/29.11.2017 г. е разпространена в търговската мрежа в периода от март до май 2017 г., а почти цялата партида L171905/12.05.2018 г. е налична в склада фирмата получател. Партидите са изтеглени от търговската мрежа в България, а Системата е предприела действия към съответните засегнати страни. Освен в България и Белгия продуктът е продаван във Франция, Унгария, Литва, Холандия, Полша, Испания и ОАЕ.

Какво представляват слънцезащитните средства?

Основата на слънцезащитнитe средства е химическа и целта им е да предпазват кожата на тялото и лицето от ултравиолетовите лъчи. Ултравиолетовият спектър е представен от два вида лъчи:

  • UVB са лъчите, които предизвикват изгарянето на кожата;
  • UVA - проникват много по-дълбоко и са асоциирани с появата на бръчките, петната, увеличават вредният ефект на UVB лъчите и се смятат за основна причина за раковите кожни заболявания.

Спрямо степента на предпазване на кожата от ултравиолетовите лъчи слънцезащитните средства биват различни видове - обикновено на опаковката им можете да разчетете надпис SPF и номер. Това е измерителна единица на слънцезащитния фактор за предпазване на кожата от вредата на ултравиолетовите лъчи.

Обикновено SPF 15 е достатъчно да ви предпази от градското слънце. Смята се, че преди кожата да започне да изгаря минават около 15-20 мин. от излагането на слънце и теоретично слънцезащитният фактор с индекс 15 би трябвало да предпазва 15 пъти по-дълго т.е. около 5 часа.

Ако SPF 15 предпазва от 93% от УВ лъчите, при индекс 30 се счита, че се покрива 97% от ултравиолетовият спектър, а при индекс 50 и 50+ е 98 %. На пръв поглед разликата в процентите изглежда несъществена, но това съвсем не е така за хора с чувствителна кожа и предразположени към ракови заболявания.

Знаете ли, че?

Повторното нанасяне на слънцезащитните фактори след 2-3 часа е препоръчително, за да бъдат подновени слънцезащитните свойства на продукта.

Е-здравеопазване

Електронното здравеопазване се отнася до инструменти и услуги, използващи информационни и комуникационни технологии (ИКТ), които могат да подобрят профилактиката, диагнозите, леченията, надзора и управлението. То може да бъде от полза за всички чрез подобряване на достъпа до лечение и качеството на обслужването и чрез повишаване на ефективността на здравния сектор.

Разходите за здравеопазване в ЕС постоянно нарастват. Според прогнози на ЕК те могат да достигнат 8.5% от БВП през 2060 г. поради застаряването на населението и други социално-икономически фактори. Необходими са задълбочени структурни реформи, за да се гарантира устойчивостта на здравните системи и същевременно да се осигури достъп до услугите на всички граждани. Едно от решенията е електронното здравеопазване, което има голям потенциал за растеж и възможности за иновации, особено чрез ефективен обмен на здравни данни.

Редица анализи сочат, че електронното здравеопазване има голям пазарен потенциал. Световният пазар на телемедицината нарасна до 11.6 млрд. долара през 2011 и вероятно ще стигне до 27.3 млрд. долара през 2016, което съответства на годишен растеж от 18.6%. Пазарът на продукти и услуги, които се основават на цифровите технологии (мобилни приложения и уреди) също расте бързо.

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Алтернатива на депозита

Лихвите по едногодишните депозити към края на март месец се движат средно между 0,29% и 1%. Въпреки това домакинствата държат значителен финансов ресурс в банките. Техните депозити са в размер на близо 45 млрд. лв. Инвестицията в недвижими имоти е една добра алтернатива. В момента може да получите ипотечен кредит с лихва от 3,5-4%. Отдаването на жилище под наем може да ви донесе доходност от 5-6 % на годишна база.

Следете предаването през цялото лято вечер преди централните новини и събота от 12 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia