• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.

  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2019 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр. 50, 20.12.2019

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр. 50, 20.12.2019

Публикуван на: 20/12/2019 Последна редакция: 30/12/2019
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 50.2019 (268)

Как ни информират телекомите

В офисите на БНААП постъпват сигнали и оплаквания от потребители относно липсата на достатъчно ясна и достъпна информация за стандартни цени на електронните услуги. Потребителите твърдят, че за тях е трудно и почти невъзможно да установят от каква изходна позиция се предлагат пакетите с отстъпки и промоционалните тарифни планове и доколко благоприятно и изгодно е за тях да сключват договори за предлаганите планове и пакети. Този въпрос възниква най-често, когато преди изтичане на срока на съответния промоционален период, потребителят желае да направи преценка дали е по-благоприятно да подпише нов срочен промоционален договор или договорът да продължи като безсрочен при същите цени, както повелява законът.

По този повод БНААП извърши сравнително проучване на практиките на трите телекома: А1 България ЕАД, Теленор България ЕАД и Виваком (БТК ЕАД), за да се установи в каква степен за българския потребител е леснодостъпна, разбираема и ясна информацията относно достъпа до ценова листа със стандартните цени на услугите, с оглед информиран избор и възможности за преценка доколко изгодни са промоционалните пакети и тарифи.

Повече за проучването можете да прочетете на https://aktivnipotrebiteli.bg/

Сигнал за опасни перални

Повече от половин милион перални машини, произведени от Whirlpool, трябва да бъдат изтеглени от домовете, съобщиха от компанията. Неизправната система за заключване на врати в марките на Hotpoint и Indesit собственост на Whirlpool създава риск от пожар в резултат на прегряване. Засегнати 519 000 перални машини продавани в периода от 2014 до 2018 г. Предупреждението се прави вследствие на радица случаи на запалване и поради опасения за безопасността на потребителите. От компанията съветват собствениците на засегнатите модели да изключат машината си, докато тя не бъде сменена.


Проблем и със сушилните Whirlpool

Това не е първият случай с опасни уреди, които компанията изтегля от пазара. През ноември 2015 г. Whirlpool стартира така наречената „модификация“ - схема за поправяне на рискови машини. Досега тя е модифицирала 1,7 милиона машини от 5,3 милиона броя, произведени между април 2004 г. и септември 2015 г. Изминаха четири години, откакто за първи път възникнаха опасения относно безопасността на машините. Установена е неизправност, очевидно причинена от излишния пух, влизащ в контакт с нагревателния елемент. От Whirlpool казват, че 65 000 машини са били заменени или модифицирани след обявяването на проблема. По същото време от компанията заявиха, че между 500 000 и 800 000 потенциално опасни сушилни все още могат да бъдат в домовете на хората.

Засегнати ли са българските потребители?

Няма гаранция, че български потребители не са закупували от рисковите перални и сушилни машини. Какво да предприемете? Първо изключете захранването и не използвайте уреда, докато не бъде сменен или модифициран. Ако смятате, че може да имате машина от някоя от тези марки, трябва да въведете номера на модела, който е изписан на стикера, залепен на машината. За да проверите, дали вашата перална машина е сред засегнатите партиди посетете:

https://washingmachinerecall.whirlpool.co.uk/

Проверка за вашия модел сушилня можете да направите на адреси:

https://safety.indesit.eu/match.jsp?lang=bg и https://safety.hotpoint.eu/match.jsp?lang=bg.

Отоговрост на авиокомпанията при злополука

На 19 декември 2019 г., Съдът на Европейския съюз се произнесе с Решение по дело C-532/18, като указа, че Авиокомпаниите отговарят за вредите, причинени от разлята чаша с горещо кафе, като не е необходимо тази злополука да е свързана с присъщ на полета риск.

В случая малко момиче иска австрийската авиокомпания Niki Luftfahrt GmbH (в ликвидация) да му изплати обезщетение поради изгарянията, които е получило, когато по време на полет от Палма де Майорка (Испания) за Виена (Австрия) горещото кафе, сервирано на баща му и поставено на сгъваемата масичка пред него, се е разляло поради неизяснени причини.

Авиокомпанията твърди, че не носи отговорност за това, тъй като не ставало въпрос за злополука по смисъла на Конвенцията от Монреал (1999 г.), която урежда отговорността на авиокомпаниите в случай на злополука.

Според Съда значението, което се дава на понятието „злополука“, се схваща като непредвидено неумишлено увреждащо събитие. Освен това Конвенцията от Монреал цели да въведе режим на обективна отговорност за авиокомпаниите, запазвайки същевременно „справедливо равновесие на интересите“. Ето защо съдът счита, че авиокомпанията може да се освободи от отговорността си или да я ограничи, само ако докаже, че пътникът сам е причинил вредата или е допринесъл за нея.

В заключение, Съдът посочва, че разглежданото понятие „злополука“ обхваща всички случаи, които настъпват на борда на въздухоплавателно средство, при които предмет, използван за предоставяне на услуга на пътниците, е причинил телесно увреждане на пътник, без да е необходимо да се проверява дали тези случаи са резултат от риск, присъщ на въздушния превоз.

Предпразничен пазар

  • Ново проучване на Gallup International България показва, че средно българските потребители са планирали да похарчат по 1000 лева за зимната си почивка.
  • Над 2,4 млн. българи обмислят туристическо пътуване или почивка тази зима – за предстоящите празници или за зимния сезон.
  • Предпочитани остават българските зимни курорти и културно-историческите дестинации. 42% от българите твърдят, че планират поне едно туристическо пътуване или почивка за зима 2019-2020 г. в България.
  • 18% посочват, че планират поне едно пътуване през зимните месеци в чужбина.
  • За 57% от анкетираните туризмът в българските зимни курорти се подобрява като цяло.
  • За 26% това не е така, а 17% не могат да дадат отговор.
  • При пътуванията по Коледа и Нова година средната продължителност на планирания туризъм в България е пет дни, а в чужбина – средно девет дни.

На всички активни потребители, на всички наши читатели желаем искрено светли празници, топлота и обич в домовете ви. Бъдете щедри и добри!

Научете повече за правата си от сайта на кампанията „Имаш право”:

https://europa.eu/youreuright/home_bg

Обучения за МСП и обучителни материали по потребителски теми:

https://consumerlawready.eu

Научете повече за защитата на личните си данни от играта “Съгласи ли се":

https://www.tvoitedanni.eu/

Проверявайте за фалшиви намаления на сайта ни “Следи цените”:

http://ceni.aktivnipotrebiteli.bg 

Научете повече за знака за доверие Е надежден:

https://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Ако не искате да получавате бюлетина, може да го направите ОТ ТУК.

Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia